Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3395699
src_esther schreef: di 25 feb 2020, 10:47 Neeeeee, geen sneeuw en vorst meer! Alles staat al vol in knop, dat zou allemaal kapot gaan...
Maar ik had ook liever een echte winter gehad. Vond verdomme al een paar weken geleden een teek op de hond. De wind en regen ben ik ook meer dan zat. >:( Waterland is het stadium Watermodder en Waterblubber voorbij, inmiddels lijkt het meer op Waterwater... :(
Ja dat is ook weer waar
Een teek o mijn God begint het nu alweer pfff
Door Siberienne
#3395709
src_esther schreef: di 25 feb 2020, 10:47 Neeeeee, geen sneeuw en vorst meer! Alles staat al vol in knop, dat zou allemaal kapot gaan...
Maar ik had ook liever een echte winter gehad. Vond verdomme al een paar weken geleden een teek op de hond. De wind en regen ben ik ook meer dan zat. >:( Waterland is het stadium Watermodder en Waterblubber voorbij, inmiddels lijkt het meer op Waterwater... :(
Ik vorige week ook al weer twee van Shadow geplukt >:( Ik heb de winter ook gemist maar we gaan hem in het buitenland inhalen, je hebt gelijk hè, met alles in de knop nu!
Door src_esther
#3395745
Siberienne schreef: di 25 feb 2020, 14:26 Ik vorige week ook al weer twee van Shadow geplukt >:( Ik heb de winter ook gemist maar we gaan hem in het buitenland inhalen, je hebt gelijk hè, met alles in de knop nu!
Vandaag zag ik bij de buren een boom - zover ik weet fruit - die al vol in bloesem staat... Die boom is altijd vroeg, maar eind februari is erg vroeg.

De zon vertoonde zich vandaag regelmatig en nadrukkelijk, genieten was dat. Helaas ook nog wind en buien, maar beter dan voorgaande dagen.
Door Anne in Zweden
#3395750
Siberienne schreef: di 25 feb 2020, 14:26 Ik vorige week ook al weer twee van Shadow geplukt >:( Ik heb de winter ook gemist maar we gaan hem in het buitenland inhalen, je hebt gelijk hè, met alles in de knop nu!
Schiet je wel op? Bij ons komt de weg al weer door de ijslaag heen - een ijslaag die andere jaren tot diep in april nog centimeters dik was. :-X :-X
Door Siberienne
#3395751
Anne in Zweden schreef: di 25 feb 2020, 22:13 Schiet je wel op? Bij ons komt de weg al weer door de ijslaag heen - een ijslaag die andere jaren tot diep in april nog centimeters dik was. :-X :-X
Volgens mij gaan we naar het enige stukje Scandinavië waar het nog steeds onder nul is en sneeuwt. Alle plekken in Noorwegen waar we ooit geweest zijn inde gaten gehouden en daar was het soms al flink boven nul en ook grote stukken van Zweden hadden of dooi of weinig sneeuw.

We vertrekken as zaterdag naar Bruksvallarna. De meneer was eerst beetje mopperig omdat het wat verder rijden was dan gewoonlijk maar sinds hij de weer app bestudeert vind het prima :P :P
Door Anne in Zweden
#3395752
Siberienne schreef: di 25 feb 2020, 22:17 Volgens mij gaan we naar het enige stukje Scandinavië waar het nog steeds onder nul is en sneeuwt. Alle plekken in Noorwegen waar we ooit geweest zijn inde gaten gehouden en daar was het soms al flink boven nul en ook grote stukken van Zweden hadden of dooi of weinig sneeuw.

We vertrekken as zaterdag naar Bruksvallarna. De meneer was eerst beetje mopperig omdat het wat verder rijden was dan gewoonlijk maar sinds hij de weer app bestudeert vind het prima :P :P
Onder nul is het hier ook nog net, vooral 's nachts koelt het af tot rond de -12 (wat natuurlijk tropisch is voor februari, normaal gesproken zitten we nog lekker knus onder de -20), maar het gebrek aan sneeuw is inderdaad het grootste probleem. En er zit volgens de weersverwachting ook nauwelijks een vlok aan te komen. Hopelijk roert maart niet alleen zijn staart maar ook zijn snuit.
Door Tanna
#3395760
src_esther schreef: di 25 feb 2020, 21:27 Vandaag zag ik bij de buren een boom - zover ik weet fruit - die al vol in bloesem staat... Die boom is altijd vroeg, maar eind februari is erg vroeg.

De zon vertoonde zich vandaag regelmatig en nadrukkelijk, genieten was dat. Helaas ook nog wind en buien, maar beter dan voorgaande dagen.
Die boom kan wel een winterprunus zijn, die is nu helemaal in zijn element.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3395773
Teken had ik enkele weken geleden al.
Voor wat het waard is het sneeuwde net hier ;D
Niet dat het veel voorstelt hoor
Door Cathelijn
#3395779
Hier ook sneeuw! Op het gras, de auto en de daken enz. blijft het een beetje liggen, op de straat gelukkig niet echt.
Door - pien -
#3395795
Gisteren waaide het hier nog flink, gisteravond opeens een HAGELbui, de halve achtertuin was wit, en nog onweer ook...
Vanmorgen lag hier weer hagel maar de erge wind is weg en het is licht bewolkt maar wel nat.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3395911
Nou ons gras staat ook onder water na vandaag >:(
Heb er echt wel een beetje veel genoeg van
Door Nynke
#3396112
Mayla had eerder deze week ook een teek. Ik heb gedreigd dat als ze er nog 1 krijgt dit jaar dat ik haar in het park achterlaat. :cool:
Door Tanna
#3396120
Hier ook al een teek van een hondje geplukt, dat heb je als de temperatuur boven de 5 graden komt. En als je een jonge druktemaker hebt die overal doorheen ragt! Hadden we ook nog op haar gemopperd omdat ze zo op haar kop zat te krabben, kwam dus door die rotteek........
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396438
En nu ben ik het dus echt zat he.
Het kan best zijn dat de grondwatertafels op sommige plaatsen nog niet terug zijn wat ze ooit geweest zijn, maar dit weer is niet de oplossing.
Ik wordt er gewoon letterlijk ziek van. Hier is toch niemand blij mee?
Tis niet koud, niet warm, gewoon nat, grijs, donker en zielig. Er komt geen straal zon doorheen en het blijft maar miezeren en miezeren.
Als dat niet snel stopt is dat ook nefast voor de natuur, of toch bij ons op zware grond. De bovenlaag krijgt gewoon niet de kans om op te drogen. Alles zompt en je glijdt overal over uit. Als je op een grassprieten gaat staan, wrijf je hem gewoon uit de bodem.
Op de laatste week is plots alle gras uit m'n kippenren weg. Niet van te scharrelen, want dat gaat niet in die modderpoel, ze moeten er maar eens overheen lopen en het gaat gewoon stuk. In m'n konijnenren staat meer gras (en dat wil dus wat zeggen) want die dieren komen al weken bijna niet buiten. En gelijk hebben ze..
Het is warm genoeg dat er al zaden gaan kiemen, maar veel kiemen overleven zo'n extreme nattigheid niet, die gaan dan rotten. Vele planten trouwens ook.
Dus het moet echt dringend eens een paar dagen gewoon droog blijven.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3396493
Hier ook erg nat overal.
Vanmorgen gelukkig zonnig en rest van dag droog.
Afgelopen week ook regelmatig de zon gezien maar dan afgewisseld met buien. Voor morgen zegt buienalarm zware regenval, zaterdag droog en zonnig en daarna weer dagenlang regen of buien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door