Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3378312
Hier zag ik enorm veel takken op de weg en op de ring was een stuk van een geluidswal op de ring beland waardoor 1 rijstrook is afgezet (vanmorgen al en op weg naar huis nog steeds). In Veendam door het borgerswold gelopen en daar lagen geen dikke afgewaaide takken.

Vandaag overdag weer benauwd en zonnig.
Gebruikersavatar
Door pike
#3378313
Ik dacht toch echt dat ik het hoorde plensen gisteravond laat, maar blijkbaar was het vooral de wind die ik hoorde. De regenton is nog lang niet vol en grote delen van de tuin zijn nog net zo stoffig als voorheen >:(
Door Mandarijn
#3378323
Onweer........
Bijlagen
20190605_235718.jpg
Bas bang voor onweer
20190605_235718.jpg (1.68 MiB) 1762 keer bekeken
Door Mandarijn
#3378327
Angelique schreef:Ach wat een ellende voor dat beesje :'(
1 avond/nachtje is nog wel te doen, maar 2 x is toch teveel van het goede. En dan voorspellen ze weer onweer de komende dagen. Dat wordt dan nog een paar keer op de bank slapen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3378328
Ik heb niks meegekregen maar de planten liggen plat in de tuin en de emmer is, zonder dat ie onder de regenpijp heeft gestaan, best heel vol. Denk dat ik er anderhalf a twee liter uit kan halen. ;D
Door Lizzy
#3378332
Mandarijn schreef:Onweer........
Ach, arm ding :'(

Hier heeft het vannacht ook weer geonweerd en geregend :o :o :o :o. Nee echt niet normaal meer.
Door eelke
#3378339
Rond 2 uur ging het nog een keer los. En we hebben een bak water gehad; als ik de metingen check 38 mm de afgelopen 24 uur.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3378341
Hier zou er rond 4en nog wat langskomen, maar het is gelukkig weer bij alleen wat regen en geflits in de verte gebleven.

Wat een monsterwolk was dat zeg :-X
Door - pien -
#3378347
Mandarijn schreef:1 avond/nachtje is nog wel te doen, maar 2 x is toch teveel van het goede. En dan voorspellen ze weer onweer de komende dagen. Dat wordt dan nog een paar keer op de bank slapen.
Afgelopen nacht was het bal van 23 u tot na 1 uur...ik 'sliep' ook op de bank, Joepie is zooo bang. Af en toe weer een harde knal...was ik weer wakker en begon Joep te blaffen...en ik was zooo moe. Om 4.30 u werd ik wakker en er was geen onweer meer...ben ik maar in m'n bed gekropen ...
Ik hoop dat het rustig blijft de komende nachten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378531
OK, ik ga eens serieus klagen.

Dat het slecht weer is, tot daar aan toe. Maar dat ze steeds beter voorspellen en dan een dag op voorhand intrekken, daar wordt ik gek van hé.
Het is hier al de hele week slecht weer, maar in het weekend gaven ze beter. Dus stel ik het planten van m'n tomaten wat uit, haal ik woensdag nieuwe plantjes (kool, bietjes, venkel) op de markt met het idee om ze vandaag te planten.
En nu stormt het hier al 15 uur. >:( En wat blijkt, nu plots is dat voor de hele dag voorspelt. En het ergste is nog dat het amper regent, de hele tijd wat druppelen, maar niet doorregenen. Dat schiet ook niet op ivm de droogte dus het is nog compleet nutteloos ook.
Grijzer dan dit wordt de lucht niet, maar toch staat er mooi een zonnetje bij de voorspelling ze.

Het is ondertussen al 3 weken dat die tomaten en paprika's in de grond hadden moeten staan (vorig weekend waren we weg en daarvoor ziek) en ondertussen ben ik bang dat ze zowiezo te oud worden om nog uit te planten. Laat staan met een regenbui op hun kop. En 6 Beaufort wind.
Morgen geven ze wel iets beter maar dan zijn we weer weg en de rest van de week is het weer regen. Nu weer ik niet waar ze het minst kans op doodgaan hebben. Toch uitplanten, of nog wat langer in de potjes in de veranda laten staan. Ze zijn onderhand een halve meter en de eerste bloemen gaan al open. Lijkt beide gedoemt tot mislukken.

Verder willen mijn courgette en pompoenen gewoon niet groeien. Zijn nog even groot als toen ik ze 4 weken geleden plantte. Ofwel is het te droog ofwel te koud en overtrokken om te groeien. Die staan in de kippenren, normaal scherm ik die af tot ze groot genoeg zijn zodat ze ze niet kapot scharrelen. Maar nu waait de afsluiting weg waardoor ze er wel bij kunnen en groeit het onkruid al boven hun hoofd als ik niets aan doe, omdat ze dus niet groeien. De zonnebloemen hetzelfde.
Het ziet ernaar uit dat ik geen vruchtgewassen ga oogsten dit jaar. :'(
Door - pien -
#3378536
Het zeikt hier al van de lucht sinds gistermiddag en nu blijkt ook ons nieuwe EPDM-dak (tenminste de aansluiting van een ontluchtingspijp in de keuken) niet waterdicht te zijn...wéér een kring op het plafond >:(
Voor morgen hebben ze goed weer voorspeld dus dan kan ik in de tuin aan de slag...en anders maandag :D
Gebruikersavatar
Door sam28
#3378538
Wat balen van je planten PoP!! Kun je ze niet planten en water bijgeven?
Vorig jaar had ik pompoen en wilde ook voor geen meter. Dit jaar maar bloemen voor de bijen gepland. Die hebben ook bijna het loodje gelegd met alle droogte en met wat water erover gieten toch wat bij getrokken.

Ik vind dit dus heeerlijk weer. Zit voor de open staande deur, lekker warm ingepakt met een briesje en regen buiten. Of eigenlijk miezer. Ik zit even bij te komen na alle hitte. Ik ben ziek geweest op stage door de temperatuur wisselingen. Slapen in 25graden en werken in 18-19 graden. :-[ :-X
Nu klopt de wereld weer meer en ik heb weekend.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378546
Tomaten houden niet van regen. Echt niet. Dus daar maak ik me dan zorgen in als ik ze plant in dit weer. Een 2-tal dagen om de planten buiten te laten wennen, is toch wel leuk, vooraleer ze bloot te stellen aan dit soort weer.
Maar die kans krijgen we dus niet.

De pompoen en courgette heb ik bijgegoten. Maar ze pakken toch niet... :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door