Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2714895
Alba schreef: http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... hes/190327

Deze lijkt me, in elk geval aan de zijkant, mooi fijn gaas te hebben.
Deze heb ik, en hij voldoet bij mij prima. Er zit 1 klein scheurtje in het gaas, van toen de hond op een feestje opgesloten zat, maar verder niets. Dat was toen hij helemaal door het lint ging.
Hij heeft er wel vaker aan gekrabt dat ik gehoord heb, maar het is altijd bij een klein scheurtje gebleven. Ik denk dat het wel voor elke hond anders is.
Door miik
#2714903
Alba schreef: Toevallig heeft 1 van onze pupkopers deze net gekocht voor hun hond en zij was er blij mee. In welk opzicht vind jij 'm niet stevig? Gaas, canvas, hoe stevig hij staat, etc?
Als Abby tegen de zijkant gaat liggen rolt ie om en binnen no-time was de rits kapot.
Het gaas vind ik niet heel stevig, maar is nog wel heel- maar mijn honden doen dan ook niks met hun nagels.
Door Kinnie
#2714905
Ik denk eigenlijk dat die benches allemaal vrij makkelijk kapot te krijgen zijn en ook niet geschikt zijn om de hond regelmatig in te huisvesten...
Door Martine-Tom
#2714907
ik heb ook die starline en hij weerstaat hier zowel Tom's gekrab als dat van de katten.
Doki heeft een soort insult gehad en voor de rust een poosje in de verduisterde bench gelegen, toen hij weer bijkwam werd hij weer wild...bench leeft nog steeds :D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2714908
Kinnie schreef: Ik denk eigenlijk dat die benches allemaal vrij makkelijk kapot te krijgen zijn en ook niet geschikt zijn om de hond regelmatig in te huisvesten...
ja wat noem je regelmatig huisvesten? Ik ga echt geen draadkooi meeslepen op vakantie of show.
Kijk alles kan kapot, maar er zit echt kwaliteitsverschil in. Mijn doggyride is na 7 jaar gebruik nog heel, terwijl mijn nieuwe bench al vol met gaten zit. Die gaten in het gaas zijn te groot waardoor er een nagel in past.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2714909
Martine-Tom schreef: ik heb ook die starline en hij weerstaat hier zowel Tom's gekrab als dat van de katten.
Doki heeft een soort insult gehad en voor de rust een poosje in de verduisterde bench gelegen, toen hij weer bijkwam werd hij weer wild...bench leeft nog steeds :D
Hebben wij het hier over dezelfde bench? Kan het me haast niet voorstellen, die van mij kan echt niet tegen hondennagels.
Door wijkje
#2714911
Alba schreef: http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... hes/190327

Deze lijkt me, in elk geval aan de zijkant, mooi fijn gaas te hebben.
Deze is wel stevig maar als je hond hebt die echt poten/nagels gebruikt dan zou ik het niet doen. Ik had hem ook..Is een tijd goed gegaan, maar Jeppe heeft ontdekt dat je met poten ook bench kunt kapot maken en dan er ook uit kunt
Door Martine-Tom
#2714912
*Dorothea* schreef: Hebben wij het hier over dezelfde bench? Kan het me haast niet voorstellen, die van mij kan echt niet tegen hondennagels.
Als jij van witjes de starline hebt...en volgens mij herkende ik hem al op fotos die ik van je zag, wel ja.
Misschien een maandagmorgen model?

Hier staan er 2 en degene die beneden staat heeft het echt zwaar hoor, hangen met grote regelmaat 2 katten in, Krabben aan de binnenkant als ze niet snappen dat ze om moeten draaien om eruit te komen. En die rits aan de bovenkant...dat is een helel leuke hangmand... :biggrin2:
Hij staat nu sinds april en behalve dat ie wat hariger is als voorheen zie je er niks aan  :)

Tom krabt vooral aan de zijkanten als ie erin zit...om zijn eten te begraven en aan de deur omdat ie eruit wil...echt nog niks aan te zien...
Door Alba
#2714928
Kinnie schreef: Ik denk eigenlijk dat die benches allemaal vrij makkelijk kapot te krijgen zijn en ook niet geschikt zijn om de hond regelmatig in te huisvesten...
Mwha, daar ben ik het toch niet mee eens. Die van mij liggen er meer dan regelmatig in op shows, dus ook niet maar een uurtje, en dat gaat prima.
Beiden liggen al van pup af aan erin, zonder thuis te trainen in een canvasbench. Geen enkel probleem, hoewel ze vast wel eens hun poten erlangs gehaald hebben. Maar ok, dat is een braaf ras en die van mij zijn erg braaf.

Canvas zal sneller kapot gaan dan metaal maar ik ken zoveel mensen met heel veel verschillende rassen/honden die ze naar volle tevredenheid gebruiken dat 'vrij makkelijk kapot' me wat overdreven lijkt.
Zelfs met die goedkope die wij van witjes hebben, sloopt een hond die zich niet gedraagt zich er niet 'vrij makkelijk' uit maar zal 'ie toch nog aardig moeite moeten doen.

De meeste ontsnappingen gebeuren doordat een hond z'n poot tussen de ritsen weet te werken en zo 't deurtje losmaakt. De terriërs van een vriendin hebben die truc feilloos door maar een clipje erop en da's ook opgelost.

Wel fijn om de ervaringen met die ene van zooplus te lezen, hij kiept dus wel snel (dat vind ik van bijna alle van canvas) maar verder dus vooral goede ervaringen. Dan zal 't voor m'n pupkoper ook wel goedkomen, haar hond ligt heel graag in z'n huis.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2714938
Ik heb ook een starline, geen hondje met een zware poot. Het gaas is heel.
Ze weet alleen heeeeeeeel goed de rits open te maken.  ;D
Door Martine-Tom
#2714953
Neally schreef: Ik heb ook een starline, geen hondje met een zware poot. Het gaas is heel.
Ze weet alleen heeeeeeeel goed de rits open te maken.  ;D
Hier zo'n kat...met een binddraadje de 2 delen aan elkaar hechten  8)
Door Sieglinde
#2714992
Kinnie schreef: Die ik bedoel en heb, is volgens mij die van witjes verzendhuis. De rode rechthoekige met rechte bovenkant.
De link is niet te kopiëren, want die wijzigt niet, blijft http://www.witjesverzendhuis.nl staan
De starline is hier een slechte keuze geweest :biggrin2: kapotski, in no time
Door Erna
#2715021
Hier heb ik verschillende modellen en uiteindelijk is er niet eentje bestand tegen hondennagels. Pas als onze honden volwassen zijn schijnen ze zich te kunnen gedragen in een stoffen bench en krabben ze niet meer aan het gaas.

Ik repareer de gaten altijd en dan kunnen ze weer ff mee tot het volgende gat die ook weer gerepareerd wordt.  :biggrin2: :biggrin2:
Door Borke
#2715028
Borke heeft jarenlang, ook als jonge hond, met vakanties in een stoffen bench gezeten en die bench is og als nieuw.
Sofi had dezelfde bench een maat groter direct gesloopt.
Verschil is dat het bij Borke ooit opkwam om uit de bench te breken en bij Sofi wel... en daar kan een stoffen bench niet tegen.
De bench van Sofi heb ik gewoon gerepareerd en functioneert nog steeds, bij de gratie van het feit dat ze er nu niet meer uit wil breken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door