Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
#2704816
ondanks de zware periode nadien, toch proficiat.

Ik ben daarnet aan de doopsuiker begonnen. Ik heb nog wel 7 weken en 2 dagen te gaan, maar aangezien ons klein woelwatertje op 30.5 week controle al 2 weken voor stond op schema :s Dus voort zelfde geld beval ik wat sneller :)
Dit vind ik dus een super leuk jobke, alleen vloek ik zo hard aan men onhandigheid. (fijne werkjes ben ik toch niet zo heel super in :s)
Morgen nog materiaal halen voor de geboortekaartjes! (en hopen dat ik op tijd alle adressen in bezit heb voor de kaartjes!)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2704998
Ivonne schreef: Hier inmiddels bevallen van dochter Juliëtte Mirthe Valerie. Dit meisje is geboren op 17 juni met 42 weken zwangerschap en ze woog 2800 gram. Dysmatuur zoals dat heet. De bevalling zal ik jullie besparen en later in de week kreeg ik een zware blaasontsteking en beginnende baarmoederontsteking. Al met al een hele onderneming met een kleintje die ook nog zwak was.

We gaan weer de goede kant op gelukkig. Kraamvisites enzo doen we even niet meer, het kost teveel tijd en energie.
Oh Ivonne, proficiat met de geboorte van Juliëtte!  :-*

En Sonja:  :o :o Allemachtig wat een geweldige verrassing!! Gefeliciteerd!!  :D
Door orinake
#2705039
Even een vraagje voor de mama's in spe, of nieuwe mama's hier.
Doopsuiker: hoeveel voorzien jullie?
Maken jullie ze zelf?
(Ik heb trouwens geen idee of dit wel de mode is in NL tegenwoordig.)
Door wenche
#2705059
Volgens mij idd alleen bij doop... En aangezien er niemand gedoopt is in mijn omgeving, ook geen doopsuikers..
Na de geboorte aak beschuit met muisjes, maar cupcakes/cakepops zijn nu heel erg in opmars ;)
#2705067
Ivonne schreef: Hier inmiddels bevallen van dochter Juliëtte Mirthe Valerie. Dit meisje is geboren op 17 juni met 42 weken zwangerschap en ze woog 2800 gram. Dysmatuur zoals dat heet. De bevalling zal ik jullie besparen en later in de week kreeg ik een zware blaasontsteking en beginnende baarmoederontsteking. Al met al een hele onderneming met een kleintje die ook nog zwak was.

We gaan weer de goede kant op gelukkig. Kraamvisites enzo doen we even niet meer, het kost teveel tijd en energie.
Gefeliciteerd Ivonne!  :flowers: 
Mooie namen heeft jullie dochter gekregen. :) Maar wat een lastige start! Hoop dat jullie snel weer wat fitter zijn. Lekker rustig geniet nu!  :-*
Door orinake
#2705096
Jantina schreef: Zoiets krijg je hier wel mee na een doop dacht ik. Maar verder volgens mij niet...
hier geef je dat dus aan mensen die op bezoek komen in het ziekenhuis - thuis of op de babyborrel.
De doop op zich word meestal in heel intieme kring gedaan.
Bij Eneas en Eowynn was dit:
Mijn ouders + zussen (en hun partner) + grootouders, Fanne's ouders
En dat zal nu dus ook zijn, alleen komt Fanne's Tante deze keer extra als Meter :) (maar ja fanne heeft geen groot ouders meer ontdertussen en ik enkel nog mijn grootmoeder langs mama's kant dus dat is ook weer volk minder)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2705146
In België zijn het inderdaad de doopsuikers en in Nederland beschuit met muisjes. Moet eerlijk zeggen dat ik als Nederlandse toch wel aan doopsuikers zit te denken omdat ik immers ook jarenlang in België heb gewoond en zelf de doopsuikers leuker en lekkerder vind.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2705151
Ivonne schreef: Hier inmiddels bevallen van dochter Juliëtte Mirthe Valerie. Dit meisje is geboren op 17 juni met 42 weken zwangerschap en ze woog 2800 gram. Dysmatuur zoals dat heet. De bevalling zal ik jullie besparen en later in de week kreeg ik een zware blaasontsteking en beginnende baarmoederontsteking. Al met al een hele onderneming met een kleintje die ook nog zwak was.

We gaan weer de goede kant op gelukkig. Kraamvisites enzo doen we even niet meer, het kost teveel tijd en energie.
Ondanks de moeizame start toch heel erg gefeliciteerd. Hopelijk sterken jullie beiden snel aan!
Door orinake
#2705155
Sonja schreef: In België zijn het inderdaad de doopsuikers en in Nederland beschuit met muisjes. Moet eerlijk zeggen dat ik als Nederlandse toch wel aan doopsuikers zit te denken omdat ik immers ook jarenlang in België heb gewoond en zelf de doopsuikers leuker en lekkerder vind.
Ik vind de doopsuiker precies ook wel leuker dan gewoon beschuit met muisjes...
Alle ja misschien uit gewoonte hoor...
Wat ik bvb wel leuk vind is dat er een aantal mensen in onze familie de doopsuiker bewaren.
Ze eten het dus niet op maar bewaren ze in/op een kastje.
Mijn zus heeft dus al gevraagd om van elke soort eentje te mogen hebben om in haar kast te zetten.
Daar staan die van haar echtgenoot zijn petekindjes ook en van enkele van haar vriendinnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door