Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3027881
Éydis is weer goed gekeurd... 11kg680 en 80cm kloeke tante dus. Die boos werd op de dokter vanwege de prikken die ze kreeg. En bij de verpleegkundige dartelde ze vrolijk door de kamer. Deed inspectie van de paraplubak en een uitleg waar geen mens wat van verstond.

Momenteel heeft ze kledij aan van maar 92 tot 98/104...
Ondergoed dat ze aan heeft is 92/98, broek is 92 maar is wat smalletjes...
Tshirt is 98/104, volgens mij gewoon een heel klein minimaatje of mislabeld...
Trui een 98.

Waar is mijn minimuizeke naar toe?
#3027975
[quote="Nadia"]
Gaat snel hè Tamara.
De billen van meneertje hier zien er al wat beter uit. Nog niet goed. Maar beter.
[/quote]


Gaat veel te snel inderdaad.
Aiai die billetjes toch. Duurt vaak lang om ze te laten herstellen.
Kan hij tegen de producten van Zwitsal? Bij éydis is de luierzalf van zwitsal of die van inotyol (plakt verschrikkelijk) de enige die helpen als het echt rood en pijnlijk is. die van Weleda helpt als het niet te erg is. Maar anders helaas ook niet.
(Ik weet dat er veel die van zwitsal weigeren te gebruiken)
En voor zover het kan, blote kont... Ok het kost je mss een dweil als er een ongelukje gebeurt. Maar het is beter voor zijn billetjes dat ze droog blijven en dus niet in een warme luier zitten opgesloten.
#3027983
Wij gebruiken gewoon vaseline voor Tess, maar heb het gelukkig vrijwel nooit nodig. En als het wel nodig is dan is het na 1 of 2 keer smeren weg.

Orinake, hoe oud is Eydis nu? Ik dacht dat ze jonger was als Tess. Tess heeft nu maatje 80, soms 74, en was een paar weken geleden 76cm en 8110 gram :)
#3027991
Grappig. Dwayne is ongeveer even groot en zwaar als Tess. Toch een maat kleiner in de kleren.
Normaal gebruik ik ook vaseline. Maar nu moet er echt iets beters/anders op.
Mocht het niet eens schoon vegen zo rood is het.
#3027994
[quote="Nadia"]
Blote kont doe ik zo veel mogelijk. Dweilen maakt me niet uit.
Nee zwitsal is geparfumeerd. En zijn kontje is op 2 plekjes open. Dat ga ik daar niet op smeren.

Inotyol ken ik niet.
[/quote]

Inotyol kan je bij de apotheek halen en is een middeltje dat al jaren mee gaat :)
Plakt verschrikkelijk, maar zou naast een beschermende ook een deels ontsmettende functie hebben (of dat klopt geen idee)

Nadia ivm reinigen, als het zo rood ziet: proper maken met gewoon een vochtig handdoekje en eventueel wat "verzachtende" bodymelk" niet met van de luierdoekjes. (doen ze in het ziekenhuis ook)

[quote="Esthertjuh"]
Wij gebruiken gewoon vaseline voor Tess, maar heb het gelukkig vrijwel nooit nodig. En als het wel nodig is dan is het na 1 of 2 keer smeren weg.

Orinake, hoe oud is Eydis nu? Ik dacht dat ze jonger was als Tess. Tess heeft nu maatje 80, soms 74, en was een paar weken geleden 76cm en 8110 gram :)
[/quote]

Éydis is nu 15 maand (24 augustus 2013). Ze zit nu wel met alles op de p75 lijn en hoger ;)
#3028006
Ik maak nu vooral schoon met watten en afgekookt water.
Sudo smeer ik nu volop. Maar zijn kont moet goed schoon zijn voor ik er sudo op smeer. Omdat dit 'dicht' dus ook bacteriën binnen houd.

Luierdoekjes gebruik ik nu alleen in nood. Ik heb doekjes zonder ook maar iets schadelijks erin.
Maar het is gelukkig al minder erg.
#3028009
Wat koopt de Sint voor jullie kleintjes? Ben serieus al tig keer de speelgoedwinkel in geweest maar ik kan niks vinden. Hij is gek van Sesamstraat maar daar verkopen ze niks meer van. Ja alleen een Elmo die kan knuffelen, maar 69 Euro is me echt te gek.
Deze Sint zoekt inspiratie...
#3028010
[quote="Jantina"]
Wat koopt de Sint voor jullie kleintjes? Ben serieus al tig keer de speelgoedwinkel in geweest maar ik kan niks vinden. Hij is gek van Sesamstraat maar daar verkopen ze niks meer van. Ja alleen een Elmo die kan knuffelen, maar 69 Euro is me echt te gek.
Deze Sint zoekt inspiratie...
[/quote]

Ik ga voor Éydis legpuzzels zoeken. Ze heeft gisteren bij K&G een half uur met een legpuzzel bezig geweest :)
Éowynn krijgt strijkparels
Eneas goeie vraag, ofwel plasticine ofwel auto's (hij heeft al een paar keer gevraagd voor nieuw auto's en blijkbaar liggen diegene die hij wil in de aldi nu)
#3028022
Fenna krijgt een loopfietsje (ze wordt 6 december 2).

Is een driewieler (om te duwen) of loopauto niks voor Fedde? Of heeft ie dat al?
En anders kleurpotloden, boekjes (die hij mag slopen  :biggrin2:), duplo, zoiets?

Fenna heeft trouwens maat 92/98, tis wel een flinke dame, ik denk dat ze ondertussen 14 kilo weegt. Volgende week weer een uitgebreide check-up bij de kinderarts (hier in Duitsland is geen consultatiebureau), ben benieuwd.
#3028027
Wel raar dat Dwayne nog maatje 68 heeft en Tess al 80. Maatje 74 zou ook nog passen, zeker voor de truitjes. Broekjes zit ik al aan maatje 86 te denken omdat die de hele tijd omhoog kruipen.

Ik zou trouwens even met Dwayne langs de huisarts gaan. Misschien is het wel spruw en dan gaat het niet weg met gewone zalf. Ik zou ook even heel goed je handen wassen want als het spruw is kun je het zelf ook krijgen.
#3028039
[quote="Kim_S"]
Fenna krijgt een loopfietsje (ze wordt 6 december 2).

Is een driewieler (om te duwen) of loopauto niks voor Fedde? Of heeft ie dat al?
En anders kleurpotloden, boekjes (die hij mag slopen  :biggrin2:), duplo, zoiets?

Fenna heeft trouwens maat 92/98, tis wel een flinke dame, ik denk dat ze ondertussen 14 kilo weegt. Volgende week weer een uitgebreide check-up bij de kinderarts (hier in Duitsland is geen consultatiebureau), ben benieuwd.
[/quote]

Ja dat is dus het punt, de cadeautjes (vooral Duplo) staan nog onuitgepakt te wachten van zijn verjaardag... Hij heeft zo veel... Vanaf welke leeftijd fietsen ze eigenlijk?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door