Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2673886
Senta schreef: dat kan ik je zo al vertellen dat dit weggegooit geld is.....Gebit bv is al geheel uitgesloten
Hoe kom je daar bij??
Ik zit bij Proteq en het is gewoon in de vergoeding hoor.
In de basis zit gebitreiniging op medische indicatie, en bij de aanvullende zit het in het geheel.
#2673890
Kinnie schreef: Hoe kom je daar bij??
Ik zit bij Proteq en het is gewoon in de vergoeding hoor.
In de basis zit gebitreiniging op medische indicatie, en bij de aanvullende zit het in het geheel.
ik denk dat ze het kruitvat bedoelt ;)

heb net nog even gekeken bij protec,ja stuk duurder maar dan heb je ook wat voor de berner zou ik kwijt zijn in de basisdekking 34,75€ per mnd maar daar zit dan ook hd en ed bij,ik doe het niet hoor maar was nieuwsgierig ;)
#2674019
kiara schreef: Maar goed laat maar gaan is dus puur en alleen winst kwestie net als alle andere verzekeringen!
Wat dacht je dan?

Ik heb echt de indruk dat hondeneigenaren denken dat de huisdierverzekeringen op liefde en barmhartigheid gebaseerd zijn. Wake up, het draait puur en alleen om geld óók voor jou als klant zijnde.

Het is echt heel simpel. Jij als klant wil risico's afdekken. Als er iets enorms gebeurd, moet het betaald kunnen worden. Een verzekering wil een groep verzekeren die a) groot genoeg is en b) in totaal niet al te veel risico loopt.

De a) is, omdat het gaat om de wet van grote getallen. Als je 5 honden verzekerd en 2 honden worden ziek, dan draait de verzekering verlies. Verzeker je 100 honden en 5 worden er ziek, dan draait de verzekering winst (en de baasjes zijn blij, want of hun rekening wordt betaald, of de hond is niet ziek geworden).

De b) is, omdat als je 100 honden verzekerd, waarvan het statistisch gezien zeer aannemelijk is dat er 50 ziek worden, je als verzekering dus wel kunt fluiten naar winst. Dus bestudeerd een verzekering de te verzekeren groep en maakt keuzes. Keuzes in het belang van het grote geheel, niet voor het individu of een klein groepje in dat grote geheel.
#2674031
ja dat snap ik ook wel het hele leven en maatschappij draait op winst maar waar het mij uiteindelijk om ging dat de berner niet werd verzekerd bij het kruitvat en dat klopt niet dan onder bepaalde voorwaarde okee en hogere premie maar ook de andere rassen en er zijn er helaas zat!
protec doet het toch ook ja je betaalt meer maar zelfs in de basis hd en ed ook dat heeft petplan niet , dat vind ik van protec zeer bilijk. als ik zou gaan verzekeren is het in ieder geval protec
#2674039
@Kiara, kun je ook niet bij Ohra terecht? Daar heb ik mijn Laddy nu verzekerd.

Begrijp dat je Berner 3 jaar is? Heb even bij Ohra ingevuld, daar betaal je voor een 4-jarig contract nog net geen € 25 voor de uitgebreidste dekking, zonder aanvullingen. Je betaald altijd een eigen bijdrage van 20%. Dit zijn de dekkingen:

http://www.ohra.nl/binaries/Dekkingsove ... 150361.pdf
Laatst gewijzigd door Dian op vr 17 mei 2013, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#2674174
Dian schreef: @Kiara, kun je ook niet bij Ohra terecht? Daar heb ik mijn Laddy nu verzekerd.

Begrijp dat je Berner 3 jaar is? Heb even bij Ohra ingevuld, daar betaal je voor een 4-jarig contract nog net geen € 25 voor de uitgebreidste dekking, zonder aanvullingen. Je betaald altijd een eigen bijdrage van 20%. Dit zijn de dekkingen:

http://www.ohra.nl/binaries/Dekkingsove ... 150361.pdf
dank je wel wist geen eens van het bestaan ga vanmiddag even lezen ben nu even in utrecht met het kitten maar nogmaals bedankt
#2674183
*Dorothea* schreef: de gemiddelde leeftijd is gedaald naar 5 jaar en dat komt omdat er zoveel berners een erfelijke vorm van kanker krijgen op jonge leeftijd.
Dat is inderdaad de reden waarom wij geen Berner meer hebben genomen, onze Berner is maar 5 jaar geworden en had kanker :'(
Door Martine-Tom
#2674194
saskia37 schreef: Dat is inderdaad de reden waarom wij geen Berner meer hebben genomen, onze Berner is maar 5 jaar geworden en had kanker :'(
Helaas heir in de buurt aardig wat berners, de oudste is 8 geworden de rest 5 en jonger...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door