Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#2664439
Omdat het mooie weer er weer aankomt en ik de eerste wesp alweer naar de eeuwige jachtvelden heb geëlektrocuteerd, toch maar weer eens een vraagje.

Wij hebben de deur van de bijkeuken vaak openstaan. Nu staat daar ook regelmatig vlees voor de honden en dat trekt vliegen/wespen aan. Een complete vaste hordeur gaat leuke taferelen met de honden opleveren, dus mijn vraag van de dag: hoe lossen jullie dat op?
Door TMG1961
#2664445
Ik heb van die stroken. Aangezien ik een kunstof achterdeur heb gebruik ik klittenband om ze vast te maken. Werkt hier uitstekend.
Door TMG1961
#2664451
Ronald schreef: En zijn dat dan van die stroken met een magneet?
Nee..gewone simpele stroken. Je moet ze wel goed laten overlappen.
Ik laat ze 5 cm overlappen
Door Cathelijn
#2664468
Ik heb twee flappen vast boven en aan de zijkant en in het midden zit dan een magneet, die beide flappen bij elkaar trekt. Werkt goed  :D
Door Martine-Tom
#2664478
Ronald schreef: Omdat het mooie weer er weer aankomt en ik de eerste wesp alweer naar de eeuwige jachtvelden heb geëlektrocuteerd, toch maar weer eens een vraagje.

Wij hebben de deur van de bijkeuken vaak openstaan. Nu staat daar ook regelmatig vlees voor de honden en dat trekt vliegen/wespen aan. Een complete vaste hordeur gaat leuke taferelen met de honden opleveren, dus mijn vraag van de dag: hoe lossen jullie dat op?
Katten nemen  :biggrin2: :biggrin2:

Maar hier dus geen vliegengordijn, die franje dingen vinden de katten te leuk en een deur kunnen ze niet doorheen om (straks) naar buiten te gaan, dus hier niks. Ook weini vliegen binnen moet ik zeggen..
Door calimero_a
#2664505
die flappen werkten bij ons niet omdat ze telkens omdraaiden als de dames er doorheen banjerden. We hebben nu zo'n ding wat uit twee delen bestaat met in het midden een magneetstrip en die werkt perfect! De honden kunnen er gewoon doorheen rennen en hij valt altijd perfect dicht.

:-*
Door millyckk
#2664511
Wij hebben een hordeur waar we aan de ene kant een deurdranger opgezet hebben en aan de andere kant heel laag bij de grond ,een extra handvat. Milyck kan met zijn poot de deur openmaken en door de dranger valt die achter zijn kont weer dicht 8)

Wat ook werkt ( hadden we bij ons oude huis) is een gewone hordeur waar we onderin het gaas een soort "kattenluik"hadden geknipt. De flap was verzwaard  met gordijnlood waardoor hij altijd goed naar beneden hing.
Laatst gewijzigd door millyckk op vr 03 mei 2013, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door