Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fem fatale
#2661280
Oh, dan heb jij een iets ander maatje tuin dan ik. Ik was met 2 losse stukjes klaar. (Wat ook precies de reden is dat ik nu geen ren heb, mijn tuin beslaat ongeveer 30m2, maar heeft 9 hoeken - er past gewoon niet lekker een ren in)
Door Martine-Tom
#2662354
Wegens de gezondheid van Doki ga ik met spoed de tuin afzetten, ik heb al een halve schutting daar ga ik gaas tegenaan zetten en zoals bij Flin, gaas gebogen naar binnen, 50  cm naar binnen gebogen, losjes bevestigd zodat er geen grip is. Doki is erg volhardend en uiteindelijk zou het hem lukken, echter is zijn conditie nu zo slecht dat het hem teveel kracht kost (gok ik) dus ik denk dat ik op deze manier voorlopig ze iig naar buiten kan doen.

Op termijn word het dan nog overdekt met een net, maar daar kan ik dan nog even voor sparen  ;)

@Flin, weet jij om de hoeveel cm er ongeveer een steun moet zitten? Of komt dat niet zo nauw, op de berekening houd ik nu rekening met om de 75 cm zou dat goed zijn?
Door flin
#2662367
steun? hoebedoellie?

t stuk gaas wat er helemaal bovenop zit, overlapt zo'n 30 à 40 cm met t gaas eronder,
t gaas is stug genoeg om zichzelf schuin omhoog te laten,
verder geen steun dus,
vastgemaakt met tie-rapjes (wel de goeie met metaal binnenin)

probeert een katzel daar in te klimmen buigt t geheel wat, en veert daarna weer terug in positie,
sinds dit gaas ook geen vreemde katzels meer in de tuin

succes!

ook voor dokepoki!
Door Martine-Tom
#2662370
Ohja nu zie ik het, ik ga het met kippegaas doen dus ik denk niet dat dat uit zichzelf schuin blijft staan ik ga dat met van die boekensteunen doen en ik heb nog metaaldraadliggen dus daar ga ik het rechte en het schuine deel mee aan elkaar "hechten".
Heb via mp net 23 steunen gekocht, gok dat dat ongeveer genoeg zal zijn  :)

Nu alleen nog iets op het hek verzinnen. Die is nu maar net een meter hoog...appeltje eitje voor ze  ;D
Door flin
#2662373
pearlsofpassion schreef: Daar zou het bij mijn Kleintje wel geen uur duren voor ze daaruit is hoor. Met die struik zo dichtbij.
Luis ook denk ik.
Beetje balanceren op de bovenzijde, lijkt me niet zo'n probleem om je dan af te zetten en je erover te slingeren.
Ik heb al katten uit moeilijkere zaken zien ontsnappen.

Super dat de jouwe erin blijven natuurlijk. :)
in t vaste gaas dat aan de schutting vastzit kunnen ze idd klimmen,
bij het losse deel gaas aangekomen (wat een meter hoog is),
ist nagenoeg onmogelijk, hoe verder katzels zouden klimmen, des te meer t gaas doorbuigt,
dan zouden ze ondersteboven/horizontaal nog een halve meter oid moeten doorklouteren,
dit lukt onze katzels in elk geval niet  :)
Door Martine-Tom
#2662377
Hier zou het in totaal een lengte van 12 meter zijn, ik denk dat als ze dan in het midden klimmen het gaas gewoon helemaal doorbuigt, ik wil wel zo min mogelijk steunen doen want imho zijn dat juist de zwakke plekken, de steunen zijn 30 cm en het gaas 50 dus er blijft nog zeker 15 cm over op de punt van de steun, ik hoop dat dat genoeg is om ze binnen te houden, nouja...ze Doki dus, Freud word al moe van het idee  ::) :P
Door flin
#2662378
Martine-Tom schreef: Ohja nu zie ik het, ik ga het met kippegaas doen dus ik denk niet dat dat uit zichzelf schuin blijft staan ik ga dat met van die boekensteunen doen en ik heb nog metaaldraadliggen dus daar ga ik het rechte en het schuine deel mee aan elkaar "hechten".
Heb via mp net 23 steunen gekocht, gok dat dat ongeveer genoeg zal zijn  :)

Nu alleen nog iets op het hek verzinnen. Die is nu maar net een meter hoog...appeltje eitje voor ze  ;D
ohw, hmmm,
dan wordt t toch een heel ander systeem dan hier,
met beugels heb je (denk ik) meer kans dat katzels er steun in kunnen vinden

nah succes met de knutsels!
Door Martine-Tom
#2662381
Dit heb ik ongeveer in gedachte:
Afbeelding

Maar dan wel losser "gespannen" dan hier te zien is en met 6 kantig kippengaas.
Door Martine-Tom
#2662390
Heb ik ook naar zitten kijken, ik heb een ratjetoe staan, deels een schuur, deels een hele schutting en deels een halve schutting, dus die halve moet sowieso ook nog dicht....
Heb nu een groothandel gevonden waar ik al het gaas voor 75 euro kan kopen, denk dat ik niet goedkoper uitkom dan dat...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2663103
Martine, volgens mij is dat idee dat je op foto post een prima idee.
Zolang er geen zaken onder staan zodat ze meteen naar de bovenkant kunnen springen, is het moeilijk om daarover te geraken.
Ik ken vele mensen bij wie die prima werkt.
Eentje wel waar ze een parasol hadden op 3 meter van de rand en katzel kroop gewoon bovenop die parasol (dichtgeklapt hoor) en sprong zo bovenop de schutting...  :o  Kleine acrobaat.
Maar das wel zeldzaam hoor, meestal werkt dit prima.

Houdt er rekening mee dat katten tot 2 meter hoog kunnen springen.  Dus hoog genoeg maken.
En verder moet je gewoon opletten in de hoeken.  Dat ze daar niet tussen kunnen of niet over kunnen kruipen daar. Dus ook daar iets naar binnen laten hellen.

Dit is wat ik ook eerst in gedachten had, maar Stijn dus niet zag zitten.

Dat van Flin ga ik wel nog eens over nadenken.  Als er dan geen bomen in de buurt zijn, zou dat misschien hier ook wel kunnen werken, ik weet het niet.
Door MoYo
#2663215
Wij hebben onze vorige tuin door professioneel bedrijf laten catproof maken (kosten zo'n 2000 euro) en nog waren er (van de 8 katten) altijd nog ontsnappingspogingen. Dat meeverende gaas...eeeh, geen goed optie voor 6 van onze katten. Wij hebben 2 'softies', maar de rest wilde graag de buitenwereld in. Nu hebben ze in onze nieuwe huis een veranda van 30 m2 tot hun beschikking die we met vijvernet overspannen hebben (kosten 15 euro 5 x 10 meter bij tuincentra) en gaan in de toekomst in de tuin nog een ren maken voor ze met binnenverblijf. Onze tuin is alleen windhondenproof gemaakt met een hekwerk van 2 meter, maar teveel bomen om de katten erin 'los te laten' (de tuin is 2500m2)....
Dus een vijvernet zou ook kunnen.....
Succes :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door