Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door renate1985
#2650299
Wij betalen extra voor gas en electra zodat we ieder jaar ongeveer 500euro terug krijgen.
Op deze manier sparen we stiekem toch wat extra en krijgen het met de eindafrekening uitbetaald.

Ook gaan we bij de zorgverzekering aanvragen om ons eigen risico maandelijks al te betalen. Maak je het niet op krijg je het restant aan het eind van het jaar uitbetaald, maak je het wel op betaal je per maand en hoef je niet in 1x veel te betalen maar iedere maand een beetje.

Overuren en vakantie dagen die ik niet opgemaakt heb laat ik 1x per jaar uitbetalen. Het word wel dubbel belast maar het is toch weer wat extra geld.

Voor de honden koop ik zoveel mogelijk bulk verpakkingen. Is goedkoper dan per kg.

Vlees koop ik uit de aanbieding zoveel mogelijk ( niet altijd ).
Ipv verse groente kopen we diepvries groente. Is ook lekker en een stuk goedkoper.

Omdat mijn man een ww uitkering heeft op dit moment en ik part time werk moeten we zo zuinig mogelijk doen. Vandaag was de koffie in de aanbieding 4 zakken voor €7,= en de wasmiddel 2 grote flessen voor €10,=. dit hebben we dus gehaald en hoeven we de komende tijd al niet meer te kopen.
Deo en vaatwastabletten koop ik ook altijd uit de aanbieding.
Scheelt op die manier toch veel geld uiteindelijk.

Nu krijgen we van de belasringdienst ook een aardig centje terug dus dat is ook lekker meegenomen.
Dat gaat op de spaarrekening voor als we een keer wat tekort hebben.

Zoals we nu leven is prima, we komen niks te kort. Het voordeel is dat als mijn man weer werk heeft dat alles wat hij meer gaat verdienen appart gezet kan worden om te sparen.
Dan kunnen we dit jaar misschien weer een keer op vakantie ( is 3jaar geleden ). En anders blijven we dit jaar weer thuis en gaan we van huis uit leuke dingen doen samen en met de honden.
Door K&D
#2650485
renate1985 schreef: Wij betalen extra voor gas en electra zodat we ieder jaar ongeveer 500euro terug krijgen.
Op deze manier sparen we stiekem toch wat extra en krijgen het met de eindafrekening uitbetaald.

Ook gaan we bij de zorgverzekering aanvragen om ons eigen risico maandelijks al te betalen. Maak je het niet op krijg je het restant aan het eind van het jaar uitbetaald, maak je het wel op betaal je per maand en hoef je niet in 1x veel te betalen maar iedere maand een beetje.

Overuren en vakantie dagen die ik niet opgemaakt heb laat ik 1x per jaar uitbetalen. Het word wel dubbel belast maar het is toch weer wat extra geld.
Vind je het niet erg als ik dat een verkeerde manier van sparen vind? Je leveranciers en zorgverzekering zijn dol op klanten zoals jij... zij vangen rente van je geld, die je zelf ook had kunnen krijgen.
Ik begrijp de redenen wel, maar je kunt dan beter maandelijks het bedrag wat je via derden 'spaart' apart op een spaarrekening zetten. Bij ASN ideaalsparen krijg je nu nog steeds 2% rente. Dan heb je aan het eind van het jaar toch weer een klein beetje extra.
En wat je energieleverancier en zorgverzekering betreft; die betaal je daarvan, en wat ze niet nodig hebben blijft er gewoon op staan.
Op die manier spaar je slimmer.
Overuren kun je ook direct op een spaarrekening zetten.
Het vergt een beetje discipline het surplus over te boeken, dat is het enige.
Door renate1985
#2650490
En dat is het bij ons, die discipline hebben we niet  :-[
Als we een keer wat geld over hebben om eens lekker uit eten te gaan of wat leuks te komen dan doen we dat. Het is ons nooit gelukt om te sparen. Nu krijgen we in mei geld terug van de energieleverancier en vakantie geld. Dan hebben we meteen een aardige zakcent. Dat gaat op de spaarrekening en de pas geef ik aan mijn vader. Is heel erg maar anders geven we het weer uit en dat vind ik zonde, ik wil weleens wat overhouden om te sparen voor noodgevallen of vakantie.
Door jasmijn
#2650496
koekje schreef: Maar ben je dan ook heel lang Jasmijn?
Mn zus heeft ook grote voeten (41-42), maar dat is dan ook een lang end met haar 1,80. En ondanks dat ze meer tenger gebouwd is dan ik, heeft ze wel wat grotere handen. Maar dat is dus logisch, want ze is langer.
(ik maak dat overigens goed door grotere hersenen en grotere voorgevels)  :P

Nou nee niet echt  :-\ ik ben 1,75 dus niet echt super lang of zo

Ach ik grap altijd dat ik eigenlijke een jongetje had moeten worden, maar toen ik de naam horden die ik zou krijgen ik maar snel in een meisje ben verandert  :biggrin2:
Ik ben gewoon groot en grof gebouwd, maar gelukkig wel mooi in verhouding en met mooie rondingen er bij  8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door