Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2644494
Er komen goede tips voorbij!

Ik weet hoe het is. Nu heb ik een "gezegend" inkomen, maar toen ik net was afgestudeerd had ik 1100 netto. Geen subsidie of helemaal niets waar ik voor in aanmerking kwam, belastbaar inkomen te hoog ;) waar ik woonden waren veel mensen met een uitkering die 1200 netto hadden, meer dan ik. Geloof wel dat nu veel potjes weer weg zijn en dan hebben die mensen opeens wel erg weinig en geen uitzicht op ietsa anders. Vind dat best zielig (op maar een hele enkele uitzoindering na die wel konden werken, maar het niet deden en dat ook zo vertelden).
Door fem fatale
#2644647
Ik doe trouwens wel mee aan internet-testpanels enzo, voor het internet betaal ik toch al.

Bij het tivall-panel krijg ik trouwens ook bonnen om uit te delen, met een code voor 1 gratis tivall-product. Er staat op 1 bon per IP/huisadres, dus kan helaas niemand van een maand vegavoer voorzien, maar voor de liefhebbers heb ik nog wel een paar bonnen. (En als je vaker tivall eet, moet je aanmelden, ik heb in een halfjaar tijd al 8 gratis producten gekregen - althans, je koopt ze en krijgt het geld terug - alleen als je zelf lid bent heb je geen vrije keuze, dus ik moet nu verplicht de spekreepjes uitproberen  :-X)
Door Nathascha
#2648090
WillyP schreef: Betaal je van jou budget (€600,-) ook het voer voor de honden?

Hier redelijk vergelijkbaar, 2 volwassenen en 2 kinderen, 2 soms 3 honden en 1 kat. Maar ik hou een budget van €150,- voor onszelf en de honden zijn apart berekend. Dus ik kan nog besparen  ;)
Ja dat doen we ja!  :D
Het is echt alleen het eten en wat kleding. Benzine tanken gaat wel uit een ander potje.
Als ik zo de bespaartips lees....kan ik nog meer bezuinigen. En dat is wel tof!

Zelf probeer is goed op te letten wat de KG prijs van iets is. Soms is biologisch goedkoper omdat het in de aanbieding is. Of heb je vlees ( bij de AH) 'beter leven' of Biologisch met een 35% sticker. Dan komt de prijs om hetzelfde als de plof-vleesjes. Tja dan is de keus makkelijk voor me  ;)
Dus prijsbewust en biologisch kan ook best samen. Niet altijd. Maar het is echt de moeite waard om goed te kijken.

Toen mijn man nog in het buitenland werkte ( deed tie tot 2 jaar geleden, maar ons zoontje kon er niet tegen  :( ) keek ik nooit op een euro. Was echt heel erg wennen en een dikke sport om het zuiniger te doen.
Door eelke
#2648096
We hebben zondag voor 22 euro boodschappen gedaan bij de aldi, en ik maandag nog voor 8,75 bij de AH. We kunnen nu eten t/m zondagavond :) niet van dat geld hoor, ook nog dingen die in de vriezer zaten. Zondag hebben we penne met zelfgemaakte pasta saus op, maandag roerbakgroenten (nu 99 cent bij ah) met gebakken aardappeltjes en vlees assortie uit de vriezer. Dinsdag woensdag en donderdag eet ik nooit thuis, dus mijn vriend eet dan de vriezer leeg. Van de pasta saus hebben we kunnen invriezen, er ligt nog een pizza, en nog andere restjes macaroni/bami etc. Vrijdag eten we zelfgemaakte soep uit de vriezer en pannekoeken. Kost helemaal geen drol :P zaterdag zoals altijd frietjes, en zondag denk ik soep met een afbakbroodje. Of misschien dan toch al wat nieuwe boodschappen halen, maar maandag is de storting van de belastingdienst dus zou lekker zijn als we het tot dan volhouden :P
Niet echt het gezondste menu...maar goed, het moet maar ff. Had nog wel wat extra groente gehaald maandag zodat ik groene smoothie's kan maken. Krijg ik nog wat extra vitamine's binnen.
Door Larshann
#2648185
Wij zitten ook in zo'n situatie waarin we zoveel mogelijk moeten besparen, vooral deze maand heel erg...dus eten we nu veel soep, blikgroenten enz.. vlees altijd uit de aanbieding en maar 3x per week, de rest vd week gewoon groenten met rijst/pasta/aardappels..dat bespaard behoorlijk wat vind ik !
ik ga altijd naar de lidl (met de fiets  :biggrin2: ), en doe zo'n 30-35 euro per week op
ipv brood eten we cracotten met goedkoop beleg, snoepjes max 2x per week dat we beiden 1 ding kiezen (bv 1 zak chips)
wij hebben geen centrale verwarming maar een houtkachel, was altijd in een volle wasmachine en niet id droogkast maar op het rek laten drogen.
we hebben een energiebesparende douchekop en keukenkraan.
zelf kippen thuis dus veel eitjes waar we dan weer omelet van eten  :biggrin2:
kleren kopen enz doen we bijna nooit
...

het enige waar ik niet op bespaar is de honden en hun eten, dat moet gewoon goed zijn.

het verbaast me wel dat er toch veel mensen in zo'n situatie zitten..ik denk altijd dat wij de enige zijn  :o
Laatst gewijzigd door Larshann op wo 10 apr 2013, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door calimero_a
#2648186
Larshann schreef: het enige waar ik niet op bespaar is de honden en hun eten, dat moet gewoon goed zijn.
precies doen wij ook, wij eerder een dag niet eten dan dat de dieren iets te kort komen!
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2648198
yes! Ik had deze week €20 over van het boodschappengeld, dat gaat in een potje en ik wil daar het hondenvlees weer van gaan kopen. Volgende week zal ik wel weer iets meer boodschappen nodig hebben, maar ik maak er maar weer een sport van om wat over te houden. Dochterlief maar niet mee naar de winkel voor boodschappen..... Alhoewel ik dat wel heel gezellig vind om  samen de wekelijkse boodschappen te doen. Ze mag mee, maar mag dan van snoep maar 1 ding uitzoeken, zo ook van de koek en een toetje.

Ik pin ook weer elke week een vast bedrag voor de boodschappen, een tijd niet gedaan, maar wat gaat er dan stiekem veel meer op.
Door hannabelgje
#2648202
Ik probeer dat pinnen voor 1 week ook, maar het gebeurd dan toch nog wel eens dat ik daarnaast nog iets nodig heb en dat ik daar dus boven ga, Hoe doen jullie dat dan?
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2648212
Tja, het ligt eraan wat het is. Als het ook een paar dagen kan wachten, dan stel ik die extra uitgave uit, maar mij lukt het dus ook niet altijd hoor.

En vaker uit de vriezer en kelder eten. Gisteren hebben we ook weer pasta gegeten, en voor manlief spaghetti erbij gekookt (die vindt de pasta niet lekker) Zo komen die gekregen zakken pasta uit het kerstpakket toch nog een keer op, ander blijven ze liggen en koop ik er wat anders voor in de plaats.
Door eelke
#2648238
:( daar gaat mijn budget....zaterdag met Gijs naar de dierenarts, die blijft last houden van zijn oren...dan ook maar gelijk de Weil enting laten zetten.
Door calimero_a
#2648249
hannabelgje schreef: Ik probeer dat pinnen voor 1 week ook, maar het gebeurd dan toch nog wel eens dat ik daarnaast nog iets nodig heb en dat ik daar dus boven ga, Hoe doen jullie dat dan?
Alleen halen als het écht écht écht noodzakelijk is. Ik doe 1x per week boodschappen voor de hele week en plan dus ook van tevoren wat we de hele week gaan eten. Het gebeurt een heel enkele keer dat ik iets bij moet halen, vooral als we onverwacht eters krijgen en bijvoorbeeld de krop sla dan in 1 dag op is ipv 2  ;)
Door Ulrike
#2648517
Hier doen we het ook erg rustig aan, we zijn ook in de situatie dat het gewoon moet. We kopen niks wat niet hoeft en beperken ons tot de basics.

Wat ik in dit topic nog niet heb terug gezien, maar wat ik zelf wel erg zo ervaar is dat ik het ook echt als iets positiefs ervaar. Ik merk dat ik minder materialistisch ben ingesteld dan veel personen die ik ken. Waar anderen makkelijk goed bruikbare spullen weggooien of dure apparatuur kopen, kan ik ontzettend blij zijn met heel erg kleine dingen. Zoals met een paar nieuwe kleerhangers, een heerlijke chocolade-mousse van de Lidl met pasen of een mooi nieuw fleecekleedje voor op de bank van de zeeman. Mijn meest recente kadootje aan mezelf was een vrolijk gekleurde pot met een net zo vrolijke gerbera erin  :D voor 5 euro. Ik voel me zo bevoorrecht dat ik zo intens kan genieten van die kleine dingen  :).
Door Mowgli
#2648537
Ulrike schreef: Wat ik in dit topic nog niet heb terug gezien, maar wat ik zelf wel erg zo ervaar is dat ik het ook echt als iets positiefs ervaar. Ik merk dat ik minder materialistisch ben ingesteld dan veel personen die ik ken. Waar anderen makkelijk goed bruikbare spullen weggooien of dure apparatuur kopen, kan ik ontzettend blij zijn met heel erg kleine dingen. Zoals met een paar nieuwe kleerhangers, een heerlijke chocolade-mousse van de Lidl met pasen of een mooi nieuw fleecekleedje voor op de bank van de zeeman. Mijn meest recente kadootje aan mezelf was een vrolijk gekleurde pot met een net zo vrolijke gerbera erin  :D voor 5 euro. Ik voel me zo bevoorrecht dat ik zo intens kan genieten van die kleine dingen  :).
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Hier precies hetzelfde :) Wij kopen dan wel af en toe iets duurs, maar daar is dan ook hard voor gespaard van verjaardagsgeld, kerstgeld, statiegeld, e.d. En dat dure iets is dan wel iets wat we nodig hebben of waar we allemaal iets aan hebben, zoals bijv. huisoudelijke apparatuur (koelkast, keukenmachine, etc.). Omdat we zo spaarzaam leven en niet met bakken tegelijk ons geld uitgeven, is de voorpret wanneer we op zoek zijn enorm groot en zijn we ontzettend trots als we dan uiteindelijk hebben gekocht wat we nodig hebben :)
Maar ook kleine dingen weten we te waarderen.

Vandaag had ik een salade getoverd van restjes groenten uit de koelkast. Het enige wat ik nog extra gekocht had waren Cherry tomaten (in de aanbieding) en echte feta uit de bediening. Mijn Schatzi had voor het eerst sinds langere tijd weer eens een compliment over het eten gemaakt en vooral dat de salade zo goed smaakte :) Dat maakt me dan helemaal blij :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2648548
Mowgli schreef: Daar ben ik het helemaal mee eens!
Hier precies hetzelfde :) Wij kopen dan wel af en toe iets duurs, maar daar is dan ook hard voor gespaard van verjaardagsgeld, kerstgeld, statiegeld, e.d. En dat dure iets is dan wel iets wat we nodig hebben of waar we allemaal iets aan hebben, zoals bijv. huisoudelijke apparatuur (koelkast, keukenmachine, etc.). Omdat we zo spaarzaam leven en niet met bakken tegelijk ons geld uitgeven, is de voorpret wanneer we op zoek zijn enorm groot en zijn we ontzettend trots als we dan uiteindelijk hebben gekocht wat we nodig hebben :)
Maar ook kleine dingen weten we te waarderen.
Dat herken ik heel erg. Wij hebben periodes gehad dat we amper wat hadden. Nu zitten we ruimer in ons jas, maar de wetenschap dat dit volgend jaar, naar alle waarschijnlijkheid gaat veranderen, maakt ons ook wel voorzichtig.
Meneer K had vrij recent een (voor ons doen) behoorlijke meevaller en heeft zichzelf op een playstation en nieuwe tv getrakteerd. Niet een hele dure, maar voor ons is dit iets héél groots. We hadden ook plannen voor een nieuwe bank (we zitten inmiddels bijna 2 jaar op een fors stukgebeten bank), maar wederom gooit het Stinkertje roet in het eten, het geld zit nu in zijn heupen. Nou ja, dat hoort erbij, we kunnen best nog een jaartje op de kapotte bank zitten, al zakken we inmiddels wel aardig diep weg in het gat dat Oscar erin gesloopt heeft  ;D

Het zijn de kleine dingen die het hem doen. Hier loopt mijn geld vooral weg in de dieren. Ik probeer daar nu wel bewuster in te worden. Maar wat nodig is, is nodig en bezuinigen op de dieren doen we niet. Vorig jaar heb ik mezelf de ruimte gegeven om aardig wat workshops ed te mogen volgen, dit jaar gebeurd dat een stuk minder en volgend jaar mogelijk helemaal niet meer. Het kan wanneer het kan, en als het niet kan ook prima.
Door Hanny
#2648556
Deze reactie gaat wel niet echt over low budget, maar toch.

EELKE, je gaat toch niet een hond, die te veel last heeft van zijn oren laten enten.
Ik weet wel, dat het dan maar één consult prijs zal zijn, maar toch.
Ik zou het niet doen.

Soms moet er iets anders worden gedacht, dan alleen maar low budget.

Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door