Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door NL_Annemieke
#2632922
Kalknagels (samen met zwemmerseczeem) = schimmel. Van schimmels is bekend dat ze van zoet houden en van zuur gruwen ;)

Voeten droog houden (katoenen sokken, dagelijks verschonen), niet-ademende (kunststof) schoenen in poederen met schimmeldodend poeder of zuiveringszout/bak-soda. Daar waar mogelijk schoenen afwisselen en minstens een dag laten drogen.
Nagels kan je behandelen met tea tree oil, daktarin (of ander anti-schimmel ding) lak/watertje, weken in azijn (natuurazijn). Nagels goed bijhouden wbt lengte, evt. dikke nagels dunner vijlen met fijne kartonnen vijl (direct daarna weggooien).

Houdt er rekening mee dat teennagels 9 maanden tot een jaar nodig hebben om helemaal 'uit' te groeien (complete vernieuwing).
Door TMG1961
#2632987
Ik ga eerst met azijn proberen, mocht dat niet werken dan zijn er nog paar andere opties die ik kan uitproberen.
Iedereen bedankt voor de tips
Door miik
#2633468
Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen...
Maar volgens mij zijn bovenstaande tips prima om de nagel weer normaal te krijgen, maar pak je de oorzaak ervan niet aan...
Wat ik begrepen heb, komen heel veel van dit soort "schimmelklachten" als gevolg van voeding !!!
Dus dat zou betekenen, dat weken in azijn bv kan helpen, nagel geneest, maar oorzaak is niet weg, dus na verloop van tijd komt het weer terug. Eigenlijk net zoals bij de honden !
Door Borke
#2633496
miik schreef: Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen...
Maar volgens mij zijn bovenstaande tips prima om de nagel weer normaal te krijgen, maar pak je de oorzaak ervan niet aan...
Wat ik begrepen heb, komen heel veel van dit soort "schimmelklachten" als gevolg van voeding !!!
Dus dat zou betekenen, dat weken in azijn bv kan helpen, nagel geneest, maar oorzaak is niet weg, dus na verloop van tijd komt het weer terug. Eigenlijk net zoals bij de honden !
Wat zou je daar dan aan moeten doen?

Rare vraag misschien Theo, maar heb jij ook darmklachten?
Door miik
#2633500
Borke schreef: Wat zou je daar dan aan moeten doen?
Iemand vragen die er verstand van heeft  :biggrin2: 8)
Sorry maar dat is flauw, maar ik weet er te weinig van om er veel over te kunnen zeggen.
Volgens mij is Erwin Geitebeek van Any Animal nu ook bezig met humane begeleiding voor dit soort zaken....
Ik weet dat het te vergelijken is met Canida (ook een schimmel) en als ik even snel kijk bij hun voedings voorschriften vind ik dit:

Af te raden om te eten/drinken:
•Suiker of suikerhoudende producten.
•Gewoon brood, toast, beschuit etc. waar gist in zit.
•Broodbeleg als ham, worstsoorten, oude en belegen kaas, zoetigheid, kant-en-klaar broodbeleg.
•Geraffineerde koolhydraten, dus geen witmeelproducten.
•Schimmelhoudende producten, zoals champignons, schimmelkaas e.d.
•Zoet fruit, zoals meloenen, peren, aardbeien, bananen, druiven (zuur smakend fruit mag wel).
•Varkensvlees.
•Lichaamsvreemde toevoegingen.
•Alles in blik.
•Melk, melkproducten; koffie, suikerhoudende frisdranken; alcoholische dranken (m.u.v. droge witte wijn)

En ja- ik weet gelijk dat dit niet het makkelijkste antwoord- de makkelijkste oplossing is - sorry  8)
Maar het is waarschijnlijk wel de reden dat sommige mensen er "niet vanaf" komen, maar waar het steeds terug komt.....
Door TMG1961
#2633542
Borke schreef: Wat zou je daar dan aan moeten doen?

Rare vraag misschien Theo, maar heb jij ook darmklachten?
Al sinds 1983
Door TMG1961
#2633547
miik schreef: Iemand vragen die er verstand van heeft  :biggrin2: 8)
Sorry maar dat is flauw, maar ik weet er te weinig van om er veel over te kunnen zeggen.
Volgens mij is Erwin Geitebeek van Any Animal nu ook bezig met humane begeleiding voor dit soort zaken....
Ik weet dat het te vergelijken is met Canida (ook een schimmel) en als ik even snel kijk bij hun voedings voorschriften vind ik dit:

Af te raden om te eten/drinken:
•Suiker of suikerhoudende producten.
•Gewoon brood, toast, beschuit etc. waar gist in zit.
•Broodbeleg als ham, worstsoorten, oude en belegen kaas, zoetigheid, kant-en-klaar broodbeleg.
•Geraffineerde koolhydraten, dus geen witmeelproducten.
•Schimmelhoudende producten, zoals champignons, schimmelkaas e.d.
•Zoet fruit, zoals meloenen, peren, aardbeien, bananen, druiven (zuur smakend fruit mag wel).
•Varkensvlees.
•Lichaamsvreemde toevoegingen.
•Alles in blik.
•Melk, melkproducten; koffie, suikerhoudende frisdranken; alcoholische dranken (m.u.v. droge witte wijn)

En ja- ik weet gelijk dat dit niet het makkelijkste antwoord- de makkelijkste oplossing is - sorry  8)
Maar het is waarschijnlijk wel de reden dat sommige mensen er "niet vanaf" komen, maar waar het steeds terug komt.....
Nou als ik lees wat je dan niet zou mogen eten kun je volgens mij beter leren leven met de schimmel infectie
Door Borke
#2633557
Als ik de combi darmklacht en kalknagel zie, dan ligt volgens mij de echte oplossing in andere voeding!
SCD bijvoorbeeld, doe ik nu 2 maanden en is best te doen.
Ga anders eens naar Erwin!
Door TMG1961
#2633561
Borke schreef: Als ik de combi darmklacht en kalknagel zie, dan ligt volgens mij de echte oplossing in andere voeding!
SCD bijvoorbeeld, doe ik nu 2 maanden en is best te doen.
Ga anders eens naar Erwin!
Wat is SCD?
Door charmed
#2633668
Ik heb ooit een plank op mijn voeten laten vallen die is dus bovenop meerdere tenen gestuiterd, al die tenen hebben nu een kalknagel, hier ook al van alles geprobeerd. Zal ook eens azijn proberen. Wil er wel eens af.
Door Borke
#2633720
TMG1961 schreef: Niks voor mij dan..je mag geen brood. Kan veel laten staan maar zonder brood gaat hier niets
Zonder brood is niet makkelijk (ik weet het, ik doe het), maar dat het zonder brood niet kan... ???
Door TMG1961
#2633745
Borke schreef: Zonder brood is niet makkelijk (ik weet het, ik doe het), maar dat het zonder brood niet kan... ???
Voor mij niet..brood hoort er voor mij bij en dat ga ik echt niet achterwege laten.
Door miik
#2633765
Tja...je kan zeggen, oke dan doe ik de rest wel... dat is altijd nog beter dan helemaal niets aan je voeding veranderen ;)
Maar ik weet hoe moeilijk het is.
Het is alleen wel goed om te weten, dus dat je je nagel wel kan behandelen, maar dat de kans dus ook groot is dat het weer terug komt
als je niets aan je voeding verandert.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door