Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2604980
boskat schreef: Heb een klant die ook een hond heeft van deze stichting ,met die hond is niks mis mee,
nee heb de uitzending nog niet gezien.
De honden was nog wel het minste probleem, het gros van het werk als hulphondenschool zit hem in communicatie naar en met de klant.
En dat deed deze vrouw dus niet.
Als je belt met een vraag over het gedrag is het allemaal jouw schuld en daarmee is de kous af.

En zo werkt het dus niet.
Als ik zie hoeveel steun ik van mijn school krijg...Des noods komen ze aan huis, ik kan ze altijd mailen en bellen, tijdens de opleiding kreeg je bijna een volledig psychologisch profiel van jezelf omdat je alleen je hond kan inzetten als je weet wat jouw invloed is op zijn gedrag. Je moet je hond tot in detail leren kennen, en daarmee jezelf eigenlijk ook..

En dat deed deze vrouw allemaal niet.
En dan haar laatste opmerking "ik werk niet meer met autisten hoor, die zijn zo autistisch..."...Joh?!?
En dat voor duizenden euro's....
#2604981
Ik heb het ook gezien gisteren. Echt vreselijk dat mensen zo uitzien naar een hond en hem dan terug moeten geven omdat de hond slecht getraind is en begeleiding ontbreekt.

Ook voor de hond, die toch al zo bang was. Zo'n hond heeft een stabiel thuis nodig, die moet nu ook weer terug, en dan wie weet naar een ander gezin.
Ze zal het misschien goed bedoelen, maar kennelijk heeft ze er veel te weinig kaas van gegeten, van zowel de honden als de beperkingen van haar cliënten vrees ik.
#2604994
Wat ik vreemd vond dat er 2 hulphonden in 1 gezin waren?
Want ze gingen alletwee terug? waarom dan 2? En kwam het geld ook terug? Dat heb ik niet meegekregen. En dan 2500 euries voor de hond en 3500 euries voor cursussen, zoals die blonde mevrouw zei? Bedragen zeg!!
In eerste instantie dacht ik, toen ik zat te kijken, ja die Sheltie neemt het gedrag van die grote over (waarvan ik dus dacht dat het de gewone huishond en dus niet de hulphond was)
#2605017
Wat een triest gebeuren, met name voor de kinderen die hiermee te maken hebben.
Ik zou me ook zwaar opgelicht voelen. Jammer dat er geen aandacht was hoe je dan wel een goede stichting kan vinden voor hulphonden, waar je op moet letten zeg maar. Uiteindelijk lijkt het net als een goede fokker zoeken, informeren, lezen, kijken etc.

Ik snap alleen niet waarom ze een anbi keurmerk hebben gekregen, dat mag niet als je winstgevend bent, dat lijkt me hier wel aan de orde.
#2605286
yvette_van_alert schreef: het vervelende is dat st hulphond nld telefoontjes krijgt of zij er wat mee te maken hebben
Daarom had het misschien handiger geweest om te verwijzen naar Stichting Helphûn Fryslân. Dat levert maar één mogelijke hit op.
#2605297
yvette_van_alert schreef: het vervelende is dat st hulphond nld telefoontjes krijgt of zij er wat mee te maken hebben
Las elders dat stichting hulphond NL wel heeft aangeboden de gedupeerden TS helpen. Super!
#2605338
Ik denk dat de prijzen op zich nog niet zo heel raar zijn.
Ik heb zelf een tijdje bij de KNGf gewerkt en er komt gewoon ontzettend veel bij kijken om een hond op te leiden, te trainen en daarna te begeleiden. Daarbij vallen er in het hele traject ook honden af die niet geschikt zijn, dus ja, dat ze duur zijn is niet raar.
Maar dan moet het wel goed zijn. Dit is gewoon erg triest...  :'( zowel voor de hond als de gezinnen !

De opmerking: "nooit meer een hond voor een autist, want ze zijn allemaal autistisch"... kon nog weleens heel veel waarheid hebben. Vaak zie je dat kinderen een diagnose krijgen van autisme, en dat daarna blijkt dat de ouders hetzelde "probleem" hebben (en ook autistisch zijn).

Bij Brigitte van Gestel lees ik het volgende: Reactie van KNGF op de uitzending van undercover;
KNGF Geleidehonden heeft bij SBS aangeboden de gedupeerde gezinnen waar mogelijk te helpen met bijvoorbeeld een speciaal getrainde autismegeleidehond of de PAWS cursus.
Helemaal geweldig van het KNGF!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door