Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#2518123
We gaan natuurlijk binnenkort verhuizen.... En nou zitten we met onze vriezers en een nieuw vriesplan.

We hebben nu een oude vrieskist. Die vreet stroom maar hij doet het altijd en staat in de schuur, ook in de winter, ook als de temperatuur onder nul gaat. We hebben 3 vrieskasten (zo'n A+ model) en die staan in huis.

In ons nieuwe huis hebben we geen ruimte meer om vriezers binnen te zetten, dus ze moeten allemaal naar de schuur. De vrieskasten zijn zo'n jaar of 10 oud. Ik heb geen idee of die het daar nog doen, in de winter........

Maar nou een nieuwe vrieskist, om stroom te besparen..... We hebben een grote nodig. Minimaal 400 liter, liever groter. En, hij moet het blijven doen, ook in de winter als het vriest, in de schuur. Die gaan we wel isoleren maar daar zal het bij tijd en wijlen toch wel koud worden.

Hebben jullie al ervaring met de nieuwe generatie vrieskisten die niet tegen een koude omgeving schijnen te kunnen?
Door Lizzy
#2518129
Nynke schreef: Mijn vrieskist, Liebherr, is nu 2,5 jaar oud en doet het prima in onze onverwarmde schuur  :)
Kijk, dat is goed nieuws want volgens mij is dat al de nieuwe generatie, toch? Stond er nog iets in de gebruiksaanwijzing, wat de minimale temperatuur is die ie aan kan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2518130
Die ouwe zullen het wel doen in de schuur. Die hele zunige heb ik laten staan omdat ze me te groot werden voor de vriesruimte die ze boden en omdat ze niet onder de 7 graden mogen staan. Mijn nieuwste is dus wel een zuinige, gebruikt zo'n €75- per jaar, maar dus niet de allerzuinigste. Die si iets van 350 liter, maar ik wil bewust niet van die vreselijk grote gevallen, dus hier staat 1x 400,1x350 en 1 flinke kast.
Door Nynke
#2518133
Lizzy schreef: Kijk, dat is goed nieuws want volgens mij is dat al de nieuwe generatie, toch? Stond er nog iets in de gebruiksaanwijzing, wat de minimale temperatuur is die ie aan kan?
Ja, volgens mij stond er wel zoiets in, maar ik zal eens kijken of ik het boekje nog kan vinden  8)
Door Lizzy
#2518137
Nynke schreef: Ja, volgens mij stond er wel zoiets in, maar ik zal eens kijken of ik het boekje nog kan vinden  8)
Oh, dat is lief van je, dank je :-*
Door Lizzy
#2518138
Angelique schreef: Die ouwe zullen het wel doen in de schuur. Die hele zunige heb ik laten staan omdat ze me te groot werden voor de vriesruimte die ze boden en omdat ze niet onder de 7 graden mogen staan. Mijn nieuwste is dus wel een zuinige, gebruikt zo'n €75- per jaar, maar dus niet de allerzuinigste. Die si iets van 350 liter, maar ik wil bewust niet van die vreselijk grote gevallen, dus hier staat 1x 400,1x350 en 1 flinke kast.
Waarom wil jij niet zo'n grote?
Welke merken heb jij? En die kunnen in een onverwarmde omgeving?
Door Cindy de Wolf
#2518139
Martijn heeft er naar gekeken toen wij de nieuwe vriezer kochten voor op de camping volgens hem is slechts een beveiliging die weggesloopt kan worden. Schijn je terug te kunnen vinden op de technische fora op internet. Al mijn vriezers staan in de schuur en al jaren gaat dat prima.
Door Nynke
#2518140
Lizzy schreef: Kijk, dat is goed nieuws want volgens mij is dat al de nieuwe generatie, toch? Stond er nog iets in de gebruiksaanwijzing, wat de minimale temperatuur is die ie aan kan?
Volgens de gebruiksaanwijzing 10.C  ::)  maar hij heeft het ook afgelopen winter prima gedaan, terwijl het toen best  :cold: was. 
Door ashley
#2518149
Wij hebben 3 jaar geleden een Liebherr a++ gekocht van 360 liter. Staat nu voor het eerst in een onverwarmde schuur...ben benieuwd water gaat gebeuren.....
Door lachnat
#2518154
Ik had vorige jaar een nieuwe exquisit A+ kistje in de schuur staan, bleef prima werken ondanks de kou.

Dit jaar staat er een zanussi in de schuur van 495 liter ook A+ gekocht in mei dus is even afvragen wat hij straks doet als het echt heel koud word maar de afgelopen dagen bleef hij prima werken. Hij staat op -21 en ik heb elke avond rond 12 uur gekeken wat hij aangaf en dat bleef -21 ondanks dat het buiten rond het vriespunt was. Volgens de gegevens kan hij tot 10 graden buiten blijven.
Nu staat onze schuur niet op de wind en tegen de muur waar de kist staat staan aan de buiten kant kliko's, ook staat de vriezer op tapijt tegels tegen de kou van de grond.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2518163
ashley schreef: Wij hebben 3 jaar geleden een Liebherr a++ gekocht van 360 liter. Staat nu voor het eerst in een onverwarmde schuur...ben benieuwd water gaat gebeuren.....
Water gaat waarschijnlijk bevriezen :biggrin2:
Door ashley
#2518182
Mien 3-tal schreef: Water gaat waarschijnlijk bevriezen :biggrin2:
Jaaa duh....ben wel blond maar niet zo blond  :P "wat er" bedoelde ik natuurlijk. En als water gaat bevriezen is dat dus prima want dat betekent dat als dat water in de vriezer staat de vriezer het nog doet.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door