Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2421085
Nou, normaal gesproken doet dhl 24 uur over een pakje afleveren binnen nederland. De zakelijke pakketten sowieso, de particuliere kunnen net als bij Post een dag ertraging opleveren. Die 24 uur gaan echter wel pas in op de werkdag en niet op de zaterdag dat jij je pakje gedumpt heb. Dus vandaar dat ik melde dat ze zaterdag niet ophalen, dan hoef je die zaterdag en zondag niet mee te tellen.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2421114
Angelique schreef: Nou, normaal gesproken doet dhl 24 uur over een pakje afleveren binnen nederland. De zakelijke pakketten sowieso, de particuliere kunnen net als bij Post een dag ertraging opleveren. Die 24 uur gaan echter wel pas in op de werkdag en niet op de zaterdag dat jij je pakje gedumpt heb. Dus vandaar dat ik melde dat ze zaterdag niet ophalen, dan hoef je die zaterdag en zondag niet mee te tellen.
Dat deed ik al niet. Ik heb bij afleveren op het servicepunt gevraagd wanneer het opgehaald werd, zodat ik de ontvanger in kan lichten wanneer het daadwerkelijk onderweg is. En aangezien die morgen vrij is, hoop ik dat het dan komt, omdat het altijd lastig is als je buitenshuis werkt met pakjes. (Of je laat het bij je buren bezorgen die wel thuis zijn, dat doe ik tegenwoordig sinds ik wel aardige buren heb :biggrin2:)

Verstuur jij trouwens voor de zaak met DHL? Ze zijn voor wat ik deze keer heb vergeleken toch behoorlijk goedkoper dan PostNL. Betaalde nu €4,95 waar PostNL €6,75 rekent.



@sella: Hierbij hetzelfde als bij ChantalKrijn, ik zal eraan proberen te denken.

Vanaf dit bericht reageer ik alleen nog maar ontopic :)
Door Lida. S
#2421117
sella schreef: Ik vindt het heel asociaal klinken.
Het is niet normaal om zo over iemand, ook al ken je de persoon in kwestie niet, zo te schrijven of te praten.
Helemaal mee eens. Maar ook al ken je de persoon, dan moet je wel een heel goede reden hebben om hem een klojo te noemen. Omdat dingen niet gaan zoals jij zou willen is geen reden om een ander zo te betitelen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2421132
Ik heb geen negatieve ervaringen.
Het servicepunt is de zwakke schakel, dat kan wel eens een dag vertragend werken. Dat zijn namelijk ook alleen maar goed bedoelende middenstanders die dat naast hun eigen zaak doen. Maar, er wordt door DHL op maandag zowiezo niet bezorgd. Dus als je zaterdag aflevert wordt het op zijn vroegst op dinsdag bezorgd. Maar als het goed is heb je een barcode en kan je je pakje traceren.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2421138
pike schreef: Ik heb geen negatieve ervaringen.
Het servicepunt is de zwakke schakel, dat kan wel eens een dag vertragend werken. Dat zijn namelijk ook alleen maar goed bedoelende middenstanders die dat naast hun eigen zaak doen. Maar, er wordt door DHL op maandag zowiezo niet bezorgd. Dus als je zaterdag aflevert wordt het op zijn vroegst op dinsdag bezorgd. Maar als het goed is heb je een barcode en kan je je pakje traceren.
Ja, stond op onderweg naar distributiecentrum. Zal zo nog eens kijken.
Door hannabelgje
#2421156
Klinkt een beetje hetzelfde als een kiala punt. Dat zit in winkels, vooral supermarkten hier, werkt ook als een soort depot. Klinkt wel goed dat dhl for you. Misschien ook wel for me  ;)
Door fem fatale
#2421234
Het klonk handig, maar als je op "servicepunten" klikt, word je doorgestuurd naar selektvracht.

Ik heb 1 keer iets bezorgd gekregen door selektvracht, maar ik vond de bezorger echt heel onbeleefd en vervelend (er was gezegd dat ik het tijdens kantooruren zou komen, dus ik had een dag doorgegeven waarop ik vrij was. Ik was vrij omdat ik de avond ervoor tot middernacht gewerkt had, dus toen de bezorger om 9 uur voor de deur stond, sliep ik nog. Hij vond dat een reden om 10 minuten uitgebreid te gaan lachen, en op zijn horloge te kijken en mij lui te noemen. Ik neem aan dat hij een niet-werkende partner heeft die overdag tijdens kantooruren alles regelt voor thuis, en dat hij daarom niet kon begrijpen dat er mensen zijn die buiten kantooruren werken, die dan, heel handig, hun spullen thuisbezorgd konden krijgen. Maargoed, een bedrijf wat zulk onbeleefd personeel heeft, ga ik niet steunen.), dus dat wordt hem niet.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2421241
Prima ervaringen mee. Heb ooit een pakje aan vanaalst gestuurd ermee, keurig snel bezorgd. En niet alleen aan haar, maar ook diverse andere malen, altijd keurig binnen 24 uur na ophalen bezorgd.
Door Lil
#2421243
@ fem fatale, hier helaas ook slechte ervaringen met selectvracht. Dus daarom ben ik benieuwd naar dhl ;)
Laatst gewijzigd door Lil op di 07 aug 2012, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2421425
Selektvracht is toch van DHL (voorheen Van Gend en Loos).
Ik heb met selektvracht ook goede ervaringen. Bestel bijv. regelmatig bij Dursydog en die werken met Selektvracht. Nog nooit een probleem mee gehad, niet met bezorgen en niet met ophalen.
Zelf verstuur ik (als particulier) tegenwoordig mijn pakjes met DHL, is goedkoper en betrouwbaarder dan TNT.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2421445
pike schreef: Selektvracht is toch van DHL (voorheen Van Gend en Loos).
Ik heb met selektvracht ook goede ervaringen. Bestel bijv. regelmatig bij Dursydog en die werken met Selektvracht. Nog nooit een probleem mee gehad, niet met bezorgen en niet met ophalen.
Zelf verstuur ik (als particulier) tegenwoordig mijn pakjes met DHL, is goedkoper en betrouwbaarder dan TNT.
Nou, dat weet ik niet zeker, VGL is wel overgenomen of failliet gegaan toen, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Wikipedia weet het denk ik wel. Omdat Selektvracht met particuliere bezorgers en ook gepensioneerden werkt, kan de kwaliteit natuurlijk verschillen, je kunt net pech hebben. Tenslotte word hun vracht ook 's nachts naar de depots gebracht ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#2421480
Ik neem aan dat ze het zelf het beste weten. Dit staat op de website van Selektvracht:

"SELEKTVRACHT B.V. bestaat 29 jaar. In 1983 is de organisatie opgericht als dochteronderneming van Van Gend & Loos, nu handelend onder de naam DHL."

Verder is DHL Duits, het maakt deel uit van Deutsche Post.

Van VGL weet ik eigenlijk niets, daar heb ik nooit mee te maken gehad, ik dacht dat dat een koerier was.

Natuurlijk kan je pech hebben, mis gaan kan er helaas overal wel eens wat. Tot nu toe gaat het bij mij gelukkig goed. Ook geen klachten over onbeleefde bezorgers of zoiets. Hopelijk wordt je pakje vandaag bezorgd.
Door sella
#2421591
Vroeguh kwam van gend en loos altijd met pakketjes. Toen was de post alleen maar letterlijk post, aangetekende brieven en telegrammen. Vroeguh he!?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door