Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2367982
Na redelijk overtuigd te zijn van tegels en vloerverwarming...zijn we ons aan het inlezen over PVS vloeren.

Het liefst zou ik dan een plankenvloer hebben; hetzelfde als hout, maar dan van pvc dus. Makkelijk schoon te houden etc, volgens de informatie.

Reden; kwa aanschaf net zo duur/goedkoper dan een tegel, makkelijker te leggen/geen vloerverwarming nodig dus goedkoper...

Nergens zit zo veel ervaring met zo ongeveer alles als op BP, dus vandaag hier ook een berichtje.

Wie heeft er hier zo'n vloer, en wat is je ervaring? Is het bv niet glad voor de honden? Ik wil eigenlijk absoluut geen vloerkleed in de kamer hoeven leggen....
Laatst gewijzigd door eelke op wo 08 aug 2012, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Alba
#2367988
Wij hebben een Therdex PVC vloer en zijn erg tevreden. Het is niet zo glad als laminaat, voelt lekker aan, klinkt niet vervelend, is goed schoon te houden, wij vinden het erg mooi.
Ik denk dat ik wel wat goedkope kleden/stukken tapijt zal neerleggen tegen de tijd dat de pup die bij ons blijft groter is, maar wij hebben momenteel ook geen kleden liggen en dat is voor Alba geen enkel probleem.
Door eelke
#2367997
Ziet er goed uit. Die planken lijken wel heel dun, veel dunner als laminaat bv toch?
Voelt het warm aan? Neemt het bv snel lichaamswarmte aan? Voor de honden weer minder fijn natuurlijk. Ligt Alba er graag op?
Het is voor haar dus niet zo glad?
Krassen de nagels er niet op?
Door Alba
#2368009
Bij ons is er eerst een ondervloer gelegd van 2 lagen platen die elkaar aantrekken waardoor een helemaal egale ondervloer ontstond (vroeger kon PVC alleen op een betonvloer, wij hebben een houten ondervloer hier). Daarop zijn daarna de strips PVS gelijmd. De strips zijn denk ik iets van 4 of 5 mm dik.

Het voelt aangenaam aan, niet zozeer koud of warm. Het neemt wel jouw lichaamstemperatuur langzaam aan, als Alba erg warm is gaat ze na een kwartiertje ofzo verliggen om op een ander stukje vloer weer af te koelen. Als ze een gewone temperatuur heeft, ligt ze uren achter elkaar op de vloer zonder te verliggen. Ze vind het een heel fijne ligvloer, volgens mij. Toen de ondervloer erin lag en de PVC pas de helft van de kamer bedekte, ging ze elke keer heel bewust op het PVC liggen als we in het huis waren.

Ik loop graag op sokken of blote voeten en beiden kan heel goed. Je glijdt niet uit op sokken en de vloer voelt echt lekker aan je voeten. Zelfs 's winters niet koud, maar 's tot nu toe 's zomers niet warm.

Alba's nagels krassen er niet op, ze vind het ook zelf geen gladde vloer. Gewoon lopen/draven/op een holletje naar de deur gaat allemaal prima.
Het blijft natuurlijk wel een 'gladde' vloer in de zin van egaal en als de hond gaat rennen/wild spelen hebben ze natuurlijk geen echte grip. Dat kan ook niet. Daarom ga ik denk ik voor de zekerheid bij de pup wel wat matjes neerleggen.

Wij zijn nog altijd enorm blij dat we hiervoor gekozen hebben, het is een investering maar het heeft heel veel voordelen en ik vind het zelf heel erg mooi.
Volgens mij moet deze link: https://www.facebook.com/media/set/?set ... b6972784fb zichtbaar zijn en daar kun je ook de vloer zien.
Door eelke
#2368020
Inderdaad erg mooi! Leuke reportage ook :)

Jij hebt dus niet een click systeem? Ik had gezien dat die er ook zijn...
Door Alba
#2368023
We hebben in Utrecht bij een zaak van alles bekeken en ook lang zitten praten over alle mogelijkheden binnen PVC (dat ik PVC wilde, was wel duidelijk, en anders was het goede kwaliteit zeil geworden, géén laminaat). Ook bij een andere winkel hebben we gepraat, iets korter maar wel alles 'gechecked' wat die eerste meneer ons vertelde.

Beiden vertelden ons dat het clicksysteem mooi is en misschien makkelijker te plaatsen is, maar dat het wel ook een aantal voordelen verliest ten opzichte van een gelijmde PVC vloer. Vooral dat het niet meer waterdicht is, wat het met een gelijmde vloer wel is. Ook gaat het anders klinken doordat een clicksysteem 'zwevend' is zoals veel laminaat ook. Ik denk zelf ook dat het kwetsbaarder is dan.
Al met al waren ze geen van beiden echt gecharmeerd van het clicksysteem, en dat kwam op mij over als professioneel en niet bv. dat het financieel beredeneerd zou zijn.
Door Linneke
#2368028
Wij hebben een pvc vloer van M-Flor. Ideaal, wij willen niet meer anders. Hadden het laten leggen in ons vorige huis, daarna verhuisd en hebben het nu incl vloerverwarming laten leggen in ons nieuwe huis.

Het is makkelijk schoon te maken, hondennagels hoor je er niet op(op laminaat hoor je altijd de nagels bij het lopen), het is ruw genoeg om comfortabel te kunnen lopen. Je kunt het gewoon nat dweilen.
Een aanrader!
Door jara
#2368030
Onze PVC vloer (M-flor) ligt inmiddels 6 jaar en we zijn er verry happy mee. Voelt comfortabel aan ook al hebben we geen vloerverwarming (neemt temp. van de omgeving aan). Niet glad voor de honden en makkelijk schoon te houden. Geluid wordt goed gedempt, en je voelt niet meteen elke zandkorrel door de structuur in de vloer.
erg krasbestendig ook...met 2 kinderen en 2 honden zie je nog geen slijtage.

Vloer is gelijmd, dus waterdicht.
Door Alba
#2368033
Linneke schreef: Wij hebben een pvc vloer van M-Flor. Ideaal, wij willen niet meer anders. Hadden het laten leggen in ons vorige huis, daarna verhuisd en hebben het nu incl vloerverwarming laten leggen in ons nieuwe huis.

Het is makkelijk schoon te maken, hondennagels hoor je er niet op(op laminaat hoor je altijd de nagels bij het lopen), het is ruw genoeg om comfortabel te kunnen lopen. Je kunt het gewoon nat dweilen.
Een aanrader!
Dat is zeker een groot verschil! In ons vorige (huur)appartement moest mijn vriend altijd zijn schoenen uitdoen want hij loopt heel erg op z'n hakken en dat dreunt zó naar. Met de PVC vloer erger ik me een stuk minder. Het klinkt allemaal veel minder.
Door Roef & Hidde
#2368048
wij hebben ook een PVC vloer en zijn ook erg tevreden,hier voor hadden we laminaat,en daar door overal kleden en lopers omdat de vloer te glad was voor James.
de vloer hebben we zelf gelegd(gelijmd) over het laminaat.
Door Cathelijn
#2368063
Ik heb ook PVC liggen beneden. In alle ruimtes (behalve toilet en badkamer) loopt het naadloos over. Bij mij is er eerst een dunne laag egaliseer op de betonnen vloer gesmeerd en daarna zijn de stroken er op gelijmd. Ik ben er nog steeds erg blij mee want de vloer ligt dus vast op de ondervloer, geen gewiebel, geen doordreungeluid of geklik en wat Alba ook zegt: waterdicht. En dus ook geen voegen waar plasjes of een ander ongelukje doorheen gaat.
Als Ilan hard rent glijdt hij ook niet, maar als hij dan wil remmen wel wat. Niet genoeg om het huis vol te leggen met kleden.
Ik vind de vloer ook ideaal in onderhoud. Op mijn donkere vloer zie je trouwens nog best wel wat liggen, maar als je een iets lichtere kleur zou nemen zal dat wel minder zijn denk ik. Het was even een investering, maar op dit moment zou ik geen andere vloer willen!
Door zurca
#2368072
Wij zouden ook heel graag een PVC vloer laten leggen maar we hebben een oud huisje, leidingen lopen onder de vloer... Ik blijf dan maar denken "wat als we daar bij moeten?!"  :-\ Dan zou je zo'n clickvloer kunnen overwegen maar dan mis je dus dat grote voordeel van een waterdichte vloer en dat is toch een voordeel wat ik dan niet zou willen missen ::)
Door Alba
#2368078
zurca schreef: Wij zouden ook heel graag een PVC vloer laten leggen maar we hebben een oud huisje, leidingen lopen onder de vloer... Ik blijf dan maar denken "wat als we daar bij moeten?!"  :-\ Dan zou je zo'n clickvloer kunnen overwegen maar dan mis je dus dat grote voordeel van een waterdichte vloer en dat is toch een voordeel wat ik dan niet zou willen missen ::)
Wij hebben in de gang een luik laten maken, waardoor we onder de vloer kunnen. Dat luik zat in de keuken en ja, daar wil je nou juist net wel dat het waterdicht is ;). Nu zit het bij de voordeur, mat erin (moeten nog steeds 1 kopen die goed past ::)).
Door zurca
#2368081
Alba schreef: Wij hebben in de gang een luik laten maken, waardoor we onder de vloer kunnen. Dat luik zat in de keuken en ja, daar wil je nou juist net wel dat het waterdicht is ;). Nu zit het bij de voordeur, mat erin (moeten nog steeds 1 kopen die goed past ::)).
Dat is idd. een goede oplossing....als je via dat gat echt onder de vloer kan komen... Hier is wel ruimte onder de vloer maar geen kruipruimte. Mochten we hier onder de vloer moeten, dan moet heel de vloer eruit :-X
Ik denk dat we, als we daadwerkelijk een andere vloer willen, we maar eens moeten gaan informeren wat er voor mogelijkheden zijn. Mijn ouders wonen ook in een oud huis, de ruimte onder de vloer is volgegoten met iets en nu ligt er vloerverwarming en plavuizen....zij kunnen dus niet meer bij leidingen die er wel liggen.....
Door Alba
#2368090
zurca schreef: Dat is idd. een goede oplossing....als je via dat gat echt onder de vloer kan komen... Hier is wel ruimte onder de vloer maar geen kruipruimte. Mochten we hier onder de vloer moeten, dan moet heel de vloer eruit :-X
Ik denk dat we, als we daadwerkelijk een andere vloer willen, we maar eens moeten gaan informeren wat er voor mogelijkheden zijn. Mijn ouders wonen ook in een oud huis, de ruimte onder de vloer is volgegoten met iets en nu ligt er vloerverwarming en plavuizen....zij kunnen dus niet meer bij leidingen die er wel liggen.....
Ja, wij kunnen vanuit daar echt naar de leidingen. Het lijkt me heel vervelend als je dat niet kan, vinden je ouders dat niet onhandig? Niet dat je nou dagelijks daar rond kruipt maar als er toch een leiding kapot gaat...  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door