Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2367160
Ik heb begrepen dat er wel een paar maandjes over het aanvragen/ goedkeuren van een kennelnaam heen gaan. Dus we moeten gaan verzinnen, zeker nu de zomerperiode er tussen zit.
Maar ik vind het erg moeilijk en stuit op een paar dingen. O.a. dat het wel ‘uniek’ moet zijn. Ik had het leuk gevonden om hetzelfde te gebruiken als onze stalnaam, maar dat kan niet want het mag niet commercieel getint zijn. En wat ik in mijn hoofd had heeft dus al look-a-likes heeft volgens de FCI website. Dus dat wordt 'm ook niet.
Ik wilde ook graag iets niet-Nederlands, maar wat dan, Engels (die opties waren dus soort van bezet), Frans of Duits?
Waar hebben jullie je kennelnaam van afgeleid of hoe ben je er op gekomen? Misschien doe ik nog idee’tjes op.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2367164
Kan je je kennelnaam niet linken aan je stalnaam, door bijvoorbeeld er een zelfde woord in te gebruiken of dezelfde betekenis in een andere variant te gebruiken?

Kennelnamen verzinnen is heel moeilijk, veel succes!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2367177
gewoon de eerste lettergrepen van de namen van je honden aan elkaar en daar dan hoeve achter plakken.
Kom je in jouw geval uit op balihoeve  :biggrin2:
sorry flauw  :biggrin2: , het valt niet mee om een goede naam te verzinnen, maar dat gaat vast lukken.
Gebruikersavatar
Door nova
#2367223
Een kennelnaam is heel persoonlijk.
Je kunt kiezen uit een pre-fix of een a-fix.,


Mijn voorkeur gaat uit naar een kennelnaam waarin  je iets terug kan lezen  van de omgeving waar je woont.
Een ander laat  delen van de namen van  zijn kinderen  terugkomen  in de kennelnaam, het is maar waar je voor gaat.

Een korte kennelnaam heeft het voordeel dat er veel letters overblijven voor de naam van de pup,
Kennelnaam + naam v d  hond mag max. 30 letters bevatten.
Door Lizzy
#2367243
Pfft, het is zoooo persoonlijk, een kennelnaam! Ik vind, je moet er iets mee hebben.

Mijn kennelnaam is Siamsa. Het is Iers voor vrolijkheid en plezier. En sinds 1996 ben ik grooooot fan van de dansshows die door Michael Flatley zijn gemaakt (eerst Riverdance, daarna Lord of the Dance, Feet of Flames, Celtic Tiger enzo). Zo'n groot fan dat ik de eenhoorn uit Lord of the Dance/Feet of Flames op mijn enkel heb laten tattoeëren. Deze:

Afbeelding

(maar dan in het zwart)

Siamsa is een dans uit Lord of the Dance. De vrolijkste en kleurrijkste, waar ik sinds jaar en dag helemaal blij van word, bijna net als van mijn zwartewittekleurrijke Dalmaatjes. Dalmaten zijn vrolijk, ze maken je blij en vrolijk, ze zijn blij en ze geven me ongelofelijk veel plezier. Dus toen ik een kennelnaam moest aanvragen, vond ik Siamsa zeer toepasselijk.
Door Jantina
#2367254
Dat is dus zo moeilijk, ik wil het niet alleen op de Teckel richten omdat we toch ook ooit nog met de BGV willen fokken... Ik had al heel lang in gedachten 'of the House of Hounds & Horses' , maar ja, toen wist ik nog niet wat ik nu weet, dat een naam in totaal maar 30 letters mag hebben :biggrin2:. Beetje lang dus... En Hounds & horses of House of hounds is al lang vergeven. Ik had gisteren bedacht iets te nemen wat op de honden slaat, en hun lust en leven is haasjes jagen in de wei. Op z'n Frans zou het zijn: des chasseurs de lièvres, oftewel 'van de hazenjagers', maar ja, vind ik dat bij Lizzy leuk, die van Duitse afkomst is?
Onze stalnaam is (voor de Friezen) fan 't Koetsveld.
Door BlissSpirit
#2367255
Wij hebben toen een paar letters van de vier namen van de honden genomen.
Maar zelf dan is het moeilijk, want van de combi's die we op hadden gegeven, waren er al in gebruik.
En dan gaat het niet eens over gangbare bestaande woorden.
Moeilijk, succes!!!!!!
Door Lizzy
#2367260
Jantina schreef: Dat is dus zo moeilijk, ik wil het niet alleen op de Teckel richten omdat we toch ook ooit nog met de BGV willen fokken... Ik had al heel lang in gedachten 'of the House of Hounds & Horses' , maar ja, toen wist ik nog niet wat ik nu weet, dat een naam in totaal maar 30 letters mag hebben :biggrin2:. Beetje lang dus... En Hounds & horses of House of hounds is al lang vergeven. Ik had gisteren bedacht iets te nemen wat op de honden slaat, en hun lust en leven is haasjes jagen in de wei. Op z'n Frans zou het zijn: des chasseurs de lièvres, oftewel 'van de hazenjagers', maar ja, vind ik dat bij Lizzy leuk, die van Duitse afkomst is?
Onze stalnaam is (voor de Friezen) fan 't Koetsveld.
Van het Koetsveld bestaat al dus dat zal om die reden alleen al moeilijk worden.

Ik vind die naam des chasseurs de lièvres wel erg lang trouwens.....
Door Lizzy
#2367263
Waarom zou je voor een Franse naam willen kiezen? Heb je specifiek iets met het land? Vind je iets Fries dan niet leuker?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 12 jun 2012, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nathascha
#2367275
Onze eerste RR pup noemde we Vizara Likozi Karamu.
Vizara is de kennelnaam waar ze vandaan komt.
Het was het L nest en destijds hoefde je de stamboomnamen pas met 8 weken door te geven, dus konden we zelf gaan verzinnen.
Ik vond Nkosi altijd erg mooi. Maar je een N. Ging hem niet worden. Maar in de uitspraak van van Likozi of Nkosi is qua klank dicht bij elkaar.
Ik wilde erg graag een naam met een L uit het gebied wat vroeger oorspronkelijk Rhodesie was. En kwam toen in Malawi de Mountain Likozi tegen. Karamu hebben we eraan geplakt, dat betekent in de taal die ze daar spreken: precious gift. Dit omdat we wel een pup uit dit nest wilde, maar alles al vergeven was. Op het laatste moment cancelde iemand, dus kregen wij Likozi.

Likozi is uiteindelijk ook onze kennelnaam geworden. Ze werd al onder die naam geshowd. En mensen wisten dus al wie Likozi was. op nr 2 stond bij ons Karamu. En nr 3 en 4 waren ook bergen uit hetzelfde gebied als waar de Likozi berg staat.

Succes met verzinnen!
Door Jantina
#2367283
Lizzy schreef: Waarom zou je voor een Franse naam willen kiezen? Heb je specifiek iets met het land? Vind je iets Fries dan niet leuker?
Dat is meer vanuit de BGV's, en omdat Bas onze 'eerste' is.... En we uiteindelijk graag door willen in de BGV's.
Ik wist trouwens niet dat 'Koetsveld' al weg is?!? Dat is best wel maf!
Wat ook nog kan.... (bedenk ik net, t is rustig hier  :biggrin2: ) wij kijken met het huis op landgoed Souburgh. Ik zou ook iets van Souburghs' Sicht kunnen doen. Sicht is dan weer Fries voor zicht en het heeft met de 'geboortegrond' van de pupjes te maken...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door