Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door choopy
#2367285
Hier is de kennelnaam ontstaan uit de namen van de 3 honden die ik toen had.

Djody, Darky en Djilly.
Dit werd toen Djarly's.


Bij het eerste nestje hebben de pups ook de namen van de vader/ moeder meegekregen.
Voor Bora werd dat: Djarly's Djody Bora
En voor Diablo werd dat: Djarly's Ready Diablo
Door nienk
#2367289
met de geboorte grond vind ik ook leuk! maar dat hazenjagen ook (wat is dat in het fries?). en dat is ook mooi dicht bij de natuur van de honden. het zijn immers jachthonden, en daar kan je aankomend pupkopers best nog maar eens extra op wijzen.
Door charmed
#2367313
Een kennelnaam bedenken is moeilijk. Ik had toendertijd (en nu nog) allemaal wervelwindjes lopen. Ze waren sneller weg als hun schaduw. Daarom heb ik voor Whirlwind of Shadows gekozen. ;)

Gewoon eens naar het gedrag van je honden kijken, hoe ze zijn, wie weet kan je er wat aan koppelen, of idd namen aan elkaar plakken, kan je soms ook wat leuks vinden. Of een woordenboek erbij pakken kijken of je een leuk woord tegenkomt ? Of een plaatsnaam van de oorsprong  van je ras, dat wil ook nog wel eens voorkomen.
Door danielle1980
#2367319
bij mij moest t vooral kort zijn, aangezien ik van lange namen houd haha.
en het moest een bepaalde taal/land gerelateerd zijn en iets betekenen waar ik me mee kon vinden...

dus werd t zalika...geboren uit kracht betekend het...

nog steeds erg tevreden mee, lekker kort en te onthouden
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 12 jun 2012, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2367369
Je geniet altijd als je een spoor loopt met Bas, en Lizzy, zit daar niet een idee in dat je op het jachthond zijn nog eens wijst? En wat ook niet te lang is ivm keuzevrijheid lengte pupnamen.
Is in het keltisch iets voor je? In Frankrijk spraken ze in een deel bij de kust keltisch, ik heb daar al hele mooie namen uitgehaald.
Oh en succes.
Door Jantina
#2367379
Klopt, ik ben een halfbloedje... Zou ik ook nog iets mee kunnen... Kan ik mijn vader nog wel even om hulp voor vragen. En iets Keltisch... ja prachtig maar hoe kom je er op? heb je daar sites voor ofzo?
Qua jacht heb ik ook wel wat al geprobeert, maar je wordt bijna moedeloos van alle al bestaande kennelnamen. De jacht is behoorlijk uitgeknepen, of ik ben zo niet origineel...!
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#2367431
Ik wilde dat onze kennelnaam gelinkt werd aan ons eerste stamboomcavje.
Sylva heet op haar stamboom  Dutchess en aangezien ze heel lief( Sweet)  :)  is  , was de kennelnaam al snel een feit .
Zo ontstond  "Sweet Dutchess"
Door Nadia
#2367436
In het spaans vind ik iets van jacht wel mooi 'caza' dat lijkt weer een beetje op 'Casa' voor huis. Bietje een misleiding voor ons Ollanders.

Je kunt dan Casa de Caza maken.. :P Vind het zelf wel een grappig woordspel.

de fokker van Kain was fan van een motorrijder en zijn naam werd de kennelnaam. Hoe simpel kan het zijn ;)
Gebruikersavatar
Door Berna
#2367450
De fokker van Drago woont in Gercei ( hongarije)
Kennelnaam is gercei vadasz (jager van Gercei).

Bas en Lizzy zijn zweetspoor experts. Kun je daar niks mee?
Geen idee wat zweetspoor in het frans is, of spaans...Dat combineren met je omgeving?
Je woont in de polder, in de buurt van de molens..ik verzin maar wat ;)

Succes met verzinnen ;)
Door sella
#2367460
Jantina schreef: Klopt, ik ben een halfbloedje... Zou ik ook nog iets mee kunnen... Kan ik mijn vader nog wel even om hulp voor vragen. En iets Keltisch... ja prachtig maar hoe kom je er op? heb je daar sites voor ofzo?
Qua jacht heb ik ook wel wat al geprobeert, maar je wordt bijna moedeloos van alle al bestaande kennelnamen. De jacht is behoorlijk uitgeknepen, of ik ben zo niet origineel...!
Ja je gooit in google keltische namen en dan kan je kijken of er wat tussen zit qua betekenis.
Ik wilde een nederlandse naam waar alle honden al mee opkijken dus in een andere taal hebben, ik die naam ingevoerd en kreeg de keltische keurig voor mijn neus op het beeldscherm.

In het spaans een jachtterm lijkt me ook geweldig, daar zullen er niet veel van zijn in nl toch?
Door Jantina
#2367469
Nee, maar het moet een internationaal niet gebruikte kennelnaam zijn. Da's het moeilijke! Je moet bij de FCI in een database zoeken. En aangezien er weer veel Spaanstalige landen zijn  zal ook daar al veel van bezet zijn. Maar we hebben nog even dus we gaan alles nog eens in overweging nemen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door