Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2353804
Hij knippert nog steeds...maar....de enige hoop die ik heb, is dat ik de andere vriezer gisteren extra koud heb gezet, en die is nu ook nog niet kouder...althans staat ook nog op - 16, terwijl ik hem vol aan heb gezet en hij dus naar -32 moet. Oftewel, ze hebben het echt wel zwaar...
Ik heb me voorgenomen hem helemaal met rust te laten vandaag.
Er zat een beetje ijs onder in het kastje. De kou komt vanuit boven, het is niet zo'n kastje met spiralen onder elke lade.
Het temperatuur dingetje heb ik niet gezien.
Thermometer heb ik niet echt...ja een heel groot buiten ding met een lieveheersbeest erop die gisteren avond zei dat het 33 graden in de schaduw was, niet echt betrouwbaar ben ik bang. Kan wel aan mijn moeder vragen of ze er nog 1 heeft...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2353940
Koelkast/vriezerthermometertjes kan je denk ik overal wel halen. Als je die van mij wil lenen, weet je waar hij ligt.
Ik kan voor nu ook wel een paar kilo voor je bewaren, ik denk wel tot 15 kilo. Geen pens en liever geen vissen. Als de kuikentjes er zijn, dan past er wel 5 kilo nog bij. Dat is alleen de barfkist. Er is ook wat plek in de mensenlades, maar dan moeten we meneer even heel lief aankijken. En dienen die lades beter nog even ontdooid en schoongemaakt te worden.

Als ik een hele batch muffins voor Ot (3 kilo) en wat meer dingen geportioneerd voor Sien erin gooi, gaat bij die van mij het lampje soms ook branden. Vooral als ik de klep wat langer heb open laten staan. En het lampje gaat dan sneller branden als er een dikkere laag ijs inzit.
En dan heb ik een kist ipv kast (valt de kou niet uit).
Toen we de vriezer hebben verhuisd en daarna de stekker er weer in hebben gedaan (vriezer is gewoon opgetild met inhoud en al en zo verkast), ging het paniek-lampje ook even branden. Overigens niet heel lang.
Als de vriezer nogal warm staat, leg er dan een deken overheen. Achterkant wel vrij houden, dan kan hij zn warmte goed vrij.

Als je koelelementen wil lenen, die heb ik wel. Ik heb 2 grote platen en 1 medium-plaat. 4 gewone blauwe elementjes en 1 iets groter elementje.
Koeltassen heb ik niet bij, wel een Lidl-koelzak.
Door eelke
#2353993
Oh wat tof allemaal!
Lampje brand nu al vanaf gisterenochtend...(misschien wel nacht, maar hoorde hem piepen toen ik wakker werd om 8 uur)

Er zit alleen heel mooi vlees in; konijn en haas. Allemaal al in porties verpakt. Iets er omheen is inderdaad ook nog een goede tip!
Door eelke
#2354002
ChantalKrijn schreef: Ja dat zal je altijd zien he, met zulk soort dagen gebeurt dat  ;D

Nouja je hebt in ieder geval logeeradresjes  :)
Nou, hij doet gelukkig wel iets... en zolang de deur dichtblijft, zal het tot morgen ook wel goed (genoeg) blijven...maar spannend is het wel!
Door eelke
#2354487
Ja stil issie wel...hoewel hij hoorbaar aan het werken is.
Lampje knippert nog steeds, heb toch maar weer even gecheckt, vlees is nog bevroren. Wel wat ijsvorming onderin, ook bij de onderkant waar de deur sluit. Dat heb ik nu weggehaald, misschien is het dat toch geweest... Het temperatuur dingetje zit volgens mij ook onderin, dus logisch dat hij dan gelijk paniek maakt, als ie daar kou verliest...
Door eelke
#2354598
Nou, het was dus een laagje ijs van een mm waar alle paniek door is ontstaan. Ik zag eerder wel dat er wat ijs achterin zat, maar dus ook een beetje bij de deur.

Hij knippert niet meer  8) Fieuw!
Door eelke
#2354674
keetje schreef: Goede berichten, toch iets om in het achterhoofd te houden voor als mijn (onze) vriezers gaan protesteren.
Inderdaad, het was echt een flinterdun laagje! Ik had wel de rubbertjes van de deur gecontroleerd, maar je vinger langs de randen van de kast zelf halen is dus ook heel belangrijk :) Heb m nu gelijk maar kouder gezet.
#2354681
eelke schreef: Nou, het was dus een laagje ijs van een mm waar alle paniek door is ontstaan. Ik zag eerder wel dat er wat ijs achterin zat, maar dus ook een beetje bij de deur.

Hij knippert niet meer  8) Fieuw!
gelukkig dat je t gevonden hebt  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door