Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2353475
Juist, vanmorgen piepte hij, heb op een knopje geduwd, en nu piept ie niet meer, maar het alarmlichtje knippert nog wel... het vlees wat ik er gisterenavond in het gedaan is ook nog niet helemaal ontdooid...

Wat nu?
Door tt-tjes
#2353480
eelke schreef: Juist, vanmorgen piepte hij, heb op een knopje geduwd, en nu piept ie niet meer, maar het alarmlichtje knippert nog wel... het vlees wat ik er gisterenavond in het gedaan is ook nog niet helemaal ontdooid...

Wat nu?
Bedoel je niet helemaal bevroren? Waarschijnlijk heeft ie het gewoon heel erg moeilijk met deze temperaturen en dan ook nog een berg vlees :-\
En anders een nieuwe?
Door ien
#2353487
als het lampje brandt is meestal de temperatuur in de vriezer te hoog, misschien teveel vlees tegelijk er ingedaan wat nog bevroren moest worden.
Heb je een snelvries stand er op zitten (dat gaat ie even extra hard vriezen). Dan moet je die even aan zetten. Dan blijft het lampje w.s. nog wel even branden omdat de temperatuur dan nog niet meteen laag genoeg is. Maar na een tijdje zou het lampje dan uit moeten gaan.

Maar goed... dat wist je vast al.. :-\  En je hebt 'm al op invriesstand staan denk ik..  :-\

Oh ik lees net dat je er maar een paar kilo in hebt gedaan, zou het kunnen dat de deur niet goed was?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2353488
Wij hebben er een soort van snelinvriesknop opzitten, dan piept hij ook niet meer, verder zal de vriezer aangeven dat hij tever onder de temperatuur ( of eigenlijk er boven) zit..
Als je er idd veel vlees in gedaan hebt dan duurt het met minder warm weer ook haast 24 uur eer het keihard bevroren is, laat staan nu !!
Door eelke
#2353491
Het is een kastje, misschien ook handig om te weten :)

Ohw, ik heb vanmorgen het piepje al uitgezet, de lade's nog eens goed aangeduwd, deur gecontroleerd, en nog is ie niet op temperatuur blijkbaar
  :-X
Door Fido
#2353530
eelke schreef: Hij is net 3... een electrolux
Heb er 'maar' 4 kilo ingedaan, kan dat al zo'n aanslag zijn? Verder zit ie vol met bevroren vlees...
Vroeghurr bij mijn ouders hadden we ook een Electrolux koelkast met er onder een vriezer. Op een gegeven moment, ding was ook net een paar jaar, ging van de vriezer het lampje branden om nooit meer uit te gaan. Alles deed het gewoon prima, sloeg netjes aan en uit en invriezen was ook geen probleem. Lampje heeft dus tig jaar gebrand.


Misschien een Electrolux probleempje??
Door miik
#2353648
Ons lampje ging ook aan 2 dagen geleden om niet meer uit te gaan...
Vanmiddag heeft ie het toch echt begeven, hij doet niks meer  :-\ :'(
Gelukkig kon ik het nog net in mn andere vriezer erbij proppen.
Er ligt nu voor 3 dagen eten in de koelkast, hoop dat dat nog even goed blijft...
Door eelke
#2353654
Ooooh...das niet wat ik horen wilde  :o
Mijn vriezers zitten stampvol.... :'(

Hij is nog niet gestopt met knipperen. Heb m nog verder van de muur gehaald, andere vriezer extra op zij, raam open gegooid dat de temperatuur in de kamer daalt, en geen vlees meer ingegaan wat nog moet invriezen, alleen nog extra bevroren vlees...

Willen jullie duimen???
Door Fido
#2353683
eelke schreef: Ooooh...das niet wat ik horen wilde  :o
Mijn vriezers zitten stampvol.... :'(

Hij is nog niet gestopt met knipperen. Heb m nog verder van de muur gehaald, andere vriezer extra op zij, raam open gegooid dat de temperatuur in de kamer daalt, en geen vlees meer ingegaan wat nog moet invriezen, alleen nog extra bevroren vlees...

Willen jullie duimen???
Ik duim voor je!

Mocht ie het wel begeven, ik heb geen idee waar jij woon, maar ik heb vriesruimte zat waar je vlees dan ff in kan logeren  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door