Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2344644
Morgen moet ik naar Heemskerk en ik wilde Rana meenemen om daar lekker te wandelen. Heb op internet gezocht maar kom er niet echt uit waar je nu wel en niet mag wandelen. Het liefste heb ik dat ze los kan lopen maar vind het ook niet heel vervelend als ze aan de lijn moet.

Heb wel eens gezien dat er bij Maquette (heet dat zo dat mooie jeugd hostel) lopen met honden. Heb ook iets gelezen dat je bij de patatoloog zo de duinen in kan lopen maar kan dan weer niet goed terug vinden of je nu in dat deel wel met honden mag komen. Bij het tuinders gebied zal je ook vast op verschillende punten het duin n kunnen maar waar ligt de grans van de duinen waar honden wel mogen en waar ze niet meer mogen… Dacht zelf ergens bij IJmuiden maar dat krijg ik dus niet helemaa helder.

Weet iemand een startpunt waar we een paar kilometer door een mooi gebied kunnen lopen? Graag met een adres of iets waar ik concreet kan starten.....
#2344689
In het bos/duin moet je hond aan de lijn (er lopen Hooglanders), op landgoed Marquette moeten honden ook aan de lijn. Ik ken eigenlijk helemaal geen mooi losloopgebied in Heemskerk, alleen parken en op het strand mogen de honden nu ook niet meer los :( Het is wel mooi wandelen in het bos en de duinen, ik ben nog geen deel tegen gekomen waar honden helemaal niet in mogen.

Als ik in het bos van Heemskerk ga wandelen neem ik meestal de ingang tegenover de Patatoloog. In IJmuiden ben ik nog niet geweest dus ik weet niet of daar losloopgebieden zijn.

Veel plezier morgen!
#2344702
Ik woon in Heemskerk dus ik zal je even inlichten  ;) Bij kasteel Marquette heb je het Steenstrapark, niet heel groot maar wel een leuk parkje. Rondom het kasteel mag de hond niet los. In de duinen van Heemskerk mogen ze helemaal niet los, lopen ook grote Schotse Hooglanders los. Wel kun je via een simpele weg naar Wijk aan Zee, daar kun je heerlijk op het strand lopen en mogen ze het hele jaar los http://www.hondenlosloopgebied.nl/index ... &Itemid=38 zie website. Wijk aan Zee is dan dichterbij dan IJmuiden.
In Heemskerk heb je niet echt gebieden waar je Km's kunt lopen met je hond los, je kunt wel van losloopplaats naar losloopplaats lopen zeg maar. Weet niet hoe lang je moet blijven? Dan zou dat eventueel een optie zijn.
#2344720
Als je dan een strandwandeling wilt maken, in IJmuiden mogen ze alleen bij de strandhuisjes niet los, op de rest van het strand wel, dan kun je als ik het goed heb onthouden doorlopen naar Parnassia in Bloemendaal (dat is wel een aardige schuif).
[quote="El_Kato"]
Jammer he dat ze bijna nergens meer echt een stuk los mogen… Denk dat ik bij Marquette ga kijken dan loop ik het ev een paarkeer. Moet op de terugweg langs Uitgeest dus dat is soort van op de weg hoewel het niet om enorme afstanden gaat natuurlijk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door