Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2311652
Die info komt van de UWV-site?

Het komt niet overeen met wat ik van het ministerie gekregen heb, maar misschien anticipeert het UWV erop dat die wet waarschijnlijk niet meer dit jaar door de eerste kamer gaat (hij moet immers nog door de tweede kamer).
Door Krullebol
#2311654
Nee, van rijksoverheid.nl

Dat lees ik overal. Zou ook wel heeeeel erg kort dag zijn. Ik las elders ook nog iets over 1 juli 2012. Mijn beslissing is uiterlijk genomen op 27 juni. We zullen het zien.

Maar bij de WWNV geldt dat eerst alle voorgelegen voorzieningen opgebruikt moeten worden, dus dan wprd ik gedwongen om een studie te doen. En zonder begeleiding, faal ik daar gewoon keihard op.

EDIT: de wet gaat indien goedgekeurd, in op 1-1-2013. Maar dan geldt dus een overgangsperiode en valt iedereen vanaf 2012 pas in 2014 onder de nieuwe wet, tenzij je volledig bent afgekeurd.
Laatst gewijzigd door Krullebol op do 12 apr 2012, 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Krullebol
#2315455
Oh niet gezien dat er gereageerd was. Lief dat jullie nog even er naar vragen  :)

Ik heb er bijna 2 uur gezeten ipv 1 haha. En nog vergat ik de helft [mijn pols kwam pas op het laatste ter sprake en ben zelfs nog het e.e.a vergeten  ::)]
Ik had er zelf niet zo'n goed gevoel over, maar mijn begeleider en de arts vonden het zelf wel positief.
Ik zou 3 routes moeten gaan volgen:

- maatschappelijk werk voor hulp in de huishouding
- therapie voor de probs
- begeleiding bij werk/studie

Ze was het er over eens dat een studie een goed idee was en ze gaat daarom nog even met de arbeidsdeskundige praten. Uitnodiging van het gesprek met de arbeidsdeskundige krijg ik nog.

Ze gaf aan da tik wel tot de doelgroep behoor maar dat ze niet wist of er een uitkering aan gekoppeld zou worden.
Door Krullebol
#2328545
Vandaag gesprek gehad met de arbeidsdeskundige:

Ik krijg wajong! Whooptidoo :D

Moet wel nog langs het werkbedrijf voor het reïntegratietraject maar dat ik het krijg, is zeker.
Studeren vindt ook deze meneer geen slecht plan (als ik dat rond krijg..).

Zo fijn! Mag ook eindelijk huishoudelijke hulp aanvragen. Nice!
Door nienk
#2328560
Krullebol schreef: Vandaag gesprek gehad met de arbeidsdeskundige:

Ik krijg wajong! Whooptidoo :D

Moet wel nog langs het werkbedrijf voor het reïntegratietraject maar dat ik het krijg, is zeker.
Studeren vindt ook deze meneer geen slecht plan (als ik dat rond krijg..).

Zo fijn! Mag ook eindelijk huishoudelijke hulp aanvragen. Nice!
goed bericht!

maar ehm, het UWV gaat toch niet over aanvragen huishoudelijke hulp enzo?
Door Krullebol
#2328563
Nee klopt. Maar de verzekeringsarts had het over 3 trajecten die gestart zouden worden. Ik dacht dat het er wel bij hoorde. was me niet duidelijk. Maar opheldering gehad en 'toestemming' dus kan nu wmo/CIZ aanvragen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door