Pagina 1 van 4
Fietsplan via werkgever, helaas geen fiets, vraag pag. 3
Geplaatst: do 22 mar 2012, 20:42
door nova
Dit jaar is het t laatste jaar dat er gebruik gemaakt kan worden van een fietsplan via de werkgever, en ik wil er gebruik van maken om een fiets met trapondersteuning of wel een electrische fiets te kopen.
Ik kan een groot gedeelte betalen met verlofuren en dat scheelt wel even

Zonder fietsplan zit er zo een dure fiets voor mij waarschijnlijk niet aan

. Vanwege behoorlijke artrose in de knieen kan ik met de gewone fiets nauwelijks nog ergens naar toe. daarom denk ik dat een elctrische fies voor mij meerwaarde heeft
Wie heeft er een fiets met een accu/motor, welke heb je waarom heb je net voor díe fiets gekozen, hoe bevalt die fiets?
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: do 22 mar 2012, 21:11
door K&D
M'n moeder heeft er eentje met losse batterij modules. Die kan ze thuis opladen. Nadeel is dat de achterkant van de fiets zwaar is, maar mocht een batterij 'op' zijn is deze makkelijk te vervangen. Het bevalt haar uitstekend. M'n moeder is behoorlijk krukkig (artrose en overige onderdelen versleten) maar fietst er met dat ding lustig op los.
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: do 22 mar 2012, 21:28
door Borke
Wat een goed idee om zo'n fiets te kiezen!
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: do 22 mar 2012, 21:38
door Dian
mijn vader heeft een fiets van het merk Trek, is een amerikaans model. De accu laat je eventueel gewoon boven op. Hij is er onwijs happy mee:
http://www.trekbikes.com/nl/nl/collecti ... wstep_blx/#
deze heeft mijn pa dus sinds een paar weken
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 12:26
door nova
Niemand meer met ervaring? ???
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 12:35
door Limpy
Ik zeg: doen!
M´n moeder heeft sinds anderhalf jr ook zo´n fiets omdat ze ook wat krakkemikkig is en zij is er onwijs blij mee.
Mijn ouders fietsten altijd al veel (dus redelijke conditie op hun leeftijd) maar nu ze deze fiets heeft merkt ze dat ze zelfs weer makkelijker heuvels en duinen aankan!
Zelfs m´n vader heeft er nu een sinds kort, hij vond het eerst onzin totdat hij een paar keer m´n moeders fiets gebruikt had met wind tegen...
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 12:51
door Lil
Je kunt bij de fietsenzaak op de Rijksweg in Beek zo'n elektrische fiets uitproberen. Volgens mij zie ik dat altijd staan als ik bij het stoplicht sta voor het gemeentehuis. Zal maandag eens opletten.
Heet die zaak niet Leon Lemmens? Zal daar ook eens naar kijken.

Weet je meteen hoe vaak ik in een fietsenwinkel kom..

Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 13:28
door Barbaravh
Op het werk (BPost) hebben we nu ook electrische fietsen. Ik vind het heel leuk rijden, je kan tot 25km rijden zonder hard te moeten trappen.
Volgens wat ik al gehoord heb, neem je best een fiets waar de aandrijving achteraan zit.
Ik zou ook eens ergens een proefritje vragen.
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 13:36
door **Jillaroo**
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 13:37
door nova
Diena schreef:
Op het werk (BPost) hebben we nu ook electrische fietsen. Ik vind het heel leuk rijden, je kan tot 25km rijden zonder hard te moeten trappen.
Volgens wat ik al gehoord heb, neem je best een fiets waar de aandrijving achteraan zit.
Ik zou ook eens ergens een proefritje vragen.
veel fietsen hebben de motor in de vooras zitten. en de accu achter bij de bagagedrager
ik zal eens in de winkel vragen naar de voor-en nadelen van de plaasting ; in het voorwiel of achterwiel.
borke? schreef al dat de fiets aan de achterkant dan wel erg zwaar wordt.
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 13:40
door **Jillaroo**
Dat de fiets dan zwaarder wordt klopt wel echter het verschil tussen een normale en een electr was bij het type van mijn moeder nog geen 2 kilo. En die moet hem iedere week een 3 tal treden op en aftillen. Ging haar nog prima af. Ze wil echt geen andere dan deze
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 13:41
door nova
**Jillaroo** schreef:
mijn moeder heeft er ook 1 en dat ik haar beste aankoop sinds allertijden. Ze heeft de gazelle met lage instap en vering.

ze heeft er wel een goud accu bji gedaan omdat ze regelmatig naar Utrecht fietst en dan de twee bruggen die ze tegenkomt heerlijk in boost wil fietsen, gaaf joh die rijdt al dat jonge spul voorbij met haar 71e
ik heb foldermateriaal meegekregen en van alle fietsen die erin staan komen er 3 uit als kandidaat fiets voor mij.
Die gazelle uit jouw plaatje is een van mn kandidaten en ook met goud accu
mijn creteria:
max budget 2000 euro
lage instap
voorvork vering
actieradius starten bij 60 km, meer mag
die gazelle voldoet eraan

Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 13:44
door nova
Lil schreef:
Je kunt bij de fietsenzaak op de Rijksweg in Beek zo'n elektrische fiets uitproberen. Volgens mij zie ik dat altijd staan als ik bij het stoplicht sta voor het gemeentehuis. Zal maandag eens opletten.
Heet die zaak niet Leon Lemmens? Zal daar ook eens naar kijken. 
Weet je meteen hoe vaak ik in een fietsenwinkel kom..
ken ik ja, ik ben bij erwin gelissen geweest in Stein.
De zaak waar ik de fiets wil kopen wil ik eig. niet te ver uit de buurt. vroeg of laat zal de fiets ook een keer weg moeten voor reparatie, en dan is het wel fijn als het in de buurt kan gebeuren
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 13:49
door **Jillaroo**
ik zou echt gaan proefrijden dan ben je waarschijnlijk als mijn moeder overstag.

zij had ook een speciale verzekering bij gedaan een soort anwb voor fietsen. dus geen band plakt ze meer zelf daar komen ze voor langs.
Re: Fietsplan via werkgever
Geplaatst: vr 23 mar 2012, 13:57
door Barbaravh
nova schreef:
veel fietsen hebben de motor in de vooras zitten. en de accu achter bij de bagagedrager
ik zal eens in de winkel vragen naar de voor-en nadelen van de plaasting ; in het voorwiel of achterwiel.
borke? schreef al dat de fiets aan de achterkant dan wel erg zwaar wordt.
Ik heb me laten wijsmaken, ken er ook het fijne niet van, dat de aandrijving vroeger voornamelijk in het voorwiel zat. Bij ons op het werk is dit ook zo.
Heb de indruk dat de meerderheid nu toch wel in het achterwiel zit. Batterij zit nu ook meestal achteraan op de bagagedrager. Heb ze ook nog in zijzakken zien zitten. Sparta heeft er ook waarvan de batterij in het frame is weggewerkt. Je moet dan wel je fiets aan een stopcontact kunne plaatsen vrees ik.