Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2292168
Nadia schreef: Ja ik had er het eea over gelezen in het boekje van de vitamine store. Ging over harde geluiden, dat deze magnesium zouden afbreken en je dit nog tot 2 dagen lang via je urine zou uitscheiden.
En dat wanneer je dus (zoals jij) met harde geluiden gewerkt hebt en geen extra magnesium gebruikt hebt, je geluidsorgaan een risico zou zijn voor beschadiging.
Kan het stuk wel overtypen mocht je het willen.
Ja als je zou willen,heel graag :-*
Of mss even scannen,hoe je niet alles over te typen ;)
#2292171
lauraV schreef: ook ff je bloeddruk laten controleren deze is vaak verhoogd na trauma
tinitus kan suizen zijn of klop geluiden in het oor
Bedankt voor de tip ;)
Ik heb alleen last van suizen,heel af en toe verandert het suizen en gaat over in een piep,die duurt dan wel een poos,maar gaat dan  wel weer over in suizen.
Door inni
#2292182
Gaat 't gesuis een beetje mee met je hartslag?
Ik had 't (heb 't) als ik bloedarmoede heb, (s avonds of na een inspanning gaat dan een helikopter ronken in m'n oor of oren, tijd om de arts te bezoeken.
#2292197
inni schreef: Gaat 't gesuis een beetje mee met je hartslag?
Ik had 't (heb 't) als ik bloedarmoede heb, (s avonds of na een inspanning gaat dan een helikopter ronken in m'n oor of oren, tijd om de arts te bezoeken.
Nope! ;)
#2292202
Nou heb ik net even zitten googlen op de evt tekorten.
Zou o.a Zink,Magnesium,Gingko Biloba en Q10 kunnen zijn.

Maar om heel eerlijk te zijn,durf ik geen supplement in te nemen,bang dat ik weer teveel  binnenkrijg  van iets. :-[ :-[

Ben al een keertje aan ergens aan begonnen,na inname werd ik al heel snel misselijk,overgeven,zweet brak mij uit,op een gegeven moment had ik geen kracht meer om te staan was helemaal zwak van het overgeven
Dit heeft de hele ochtend geduurd,daarna werd het minder.
Waren Chlorellla pilletjes
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 19 mar 2012, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#2292561
Ik heb vanmiddag behoorlijk lopen zoeken op I-net over oorsuizen.
En overal kom ik magnesium en Gingko Biloba tegen,dus ga toch van de week maar even langs de Gezondheidswinkel,toch maar proberen.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2292688
judith1967 schreef: Ik heb vanmiddag behoorlijk lopen zoeken op I-net over oorsuizen.
En overal kom ik magnesium en Gingko Biloba tegen,dus ga toch van de week maar even langs de Gezondheidswinkel,toch maar proberen.
Als je geen idee hebt zou ik het toch ff checken bij je huisarts. Zeker als je een slechte ervaring hebt met supplementen.
In mijn geval komt het door een verschoven bloedvat, wat dicht langs mijn gehoorgang loopt. Het is super vervelend maar daar doe je dus niks aan. Ik zie het maar als een thermometer..als ik last suizen krijgen is het tijd om te relaxen ;-)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2292832
Berna schreef: Als je geen idee hebt zou ik het toch ff checken bij je huisarts. Zeker als je een slechte ervaring hebt met supplementen.
In mijn geval komt het door een verschoven bloedvat, wat dicht langs mijn gehoorgang loopt. Het is super vervelend maar daar doe je dus niks aan. Ik zie het maar als een thermometer..als ik last suizen krijgen is het tijd om te relaxen ;-)
ik herken t  :)
slaap al een jaar zeer slecht en het suizen is alleen maar verslechterd
nu slaap ik maar 2 a 3 uur per nacht , maar als ik een geestelijk of lichamelijke intensive dag heb moet ik ff liggen om niet onstabiel op de benen te worden
verder merk ik het ook meer als mn bloeddruk hoger is
Door millyckk
#2292842
Oorsuizen ( tinnitus) kan ook  iets te maken hebben met het doormaken van de ziekte van Meniere. Die kent 2 uitingsvormen: een virale infectie waardoor je een x aantal weken last hebt van draaiduizelingen  die uiteindelijk weer overgaan en de chronische vorm, die is blijvend.

Tinnitus kan hier een restverschijnsel van zijn, maar kan ook, zoals eerder gezegd, een gevolg zijn van langdurige blootstelling aan harde geluiden. Bij stress kan het erger worden.
Laatst gewijzigd door millyckk op zo 03 mei 2015, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#2293409
lauraV schreef: ik herken t  :)
slaap al een jaar zeer slecht en het suizen is alleen maar verslechterd
nu slaap ik maar 2 a 3 uur per nacht , maar als ik een geestelijk of lichamelijke intensive dag heb moet ik ff liggen om niet onstabiel op de benen te worden
verder merk ik het ook meer als mn bloeddruk hoger is
Phoe 2 a 3 uur per nacht maar slapen :o
Zo nou dat zou ik niet volhouden,hoor
Hoe hou jij dat vol

Ik heb met slapen gelukkig geen last van mijn suizen,ik heb meer last van mijn ventje die naast mij ligt te snurken dan van mijn oorsuizen ;D
#2294076
Ben vanmiddag langs de Gezondsheidswinkel geweest voor wat advies
Ik had zelf ook al wat op i-net gesurft.
Ik heb een potje met Gingko Biloba caps gekocht,eens kijken of dat gaat helpen.
Ik heb het ook nog over Magnesium gehad, maar dat is meer voor de spieren.
En Gingko Biloba is meer voor de bloedsomloop en zij zegt oorsuizen kan een bloedverdikking zijn (is je bloed dikker en dat hoor je dan)en de Gingko verbetert je bloedsomloop/verdunt

Dus nouja ach gaan we proberen.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 21 mar 2012, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eranthe
#2294142
Ik heb het ook en niet zo zuinig ook. Ik zorg voor voldoende afleiding en een muziekje op de achtergrond anders hoor ik alleen maar gesuis. Als ik migraine heb is het dubbel zo erg. Volgens de huisarts is er niks aan te doen. Mijn oma had het ook. Ik baal er stevig van.  :-\
Door Eranthe
#2294150
inni schreef: Gaat 't gesuis een beetje mee met je hartslag?
Dat had ik jaren geleden. Ik liet dan bij mijn huisarts even mijn oren schoonspoelen en daarmee verdween ook het geluid van mijn hartslag. De afgelopen jaren heb ik dat niet meer hoeven doen; geen last meer van, maar ja, dat gesuis hè?  :-X
#2294259
Ja dat gesuis is echt balen!!
Ik hoorde van de week van iemand die had er ook erg last van,maar die is er aan geopereerd,ze heeft er nog wel last van maar in heel minder mate.
Maar de KNO arts zei ook tegen mij dat er niks aan te doen is.

Mijn vader heeft het ook al heel wat jaartjes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door