Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
evelyn02 schreef: do 19 mar 2020, 08:25 Een vriendin van mij is donorarts. Het schijnt heel erg druk te zijn. Afgelopen week zag ze 100 mensen op een dag. Hoezo risico?
Binnenkort zal de vraag naar bloed minimaal worden want alle geplande OK’s gaan niet door. Ik zou niet gaan tot ze de zaakjes wat beter op orde hebben en niet zoveel mensen zien op een dag!
Er wordt nog maar heel weinig bloed gebruikt tijdens operaties hoor. Alleen bij open hart operaties, grote tumor chirurgie en trauma chirurgie. Dat bloed is vooral ook nodig om bijvoorbeeld stollingsfactoren voor mensen met hemofilie te maken. Je moet vooral ook je eigen voorzorgsmaatregelen nemen door geen handen te schudden, te vragen of ze de stoel waarop jij gaat zitten willen desinfecteren (vooral de leuning waarop je arm komt te liggen), afstand te houden en daarom ook vragen als de mensen om je heen het ‘vergeten’ en te checken of het personeel voldoende beschermingsmiddelen draagt. Zij lopen meer risico’s dan jij, vergeet dat niet.
Door MillyMol
Kaio schreef: do 19 mar 2020, 08:11 Voor hoeveel jaar slaan mensen dan in? Ik snap het nog niet zo goed. Ja ik denk een deel van jee als we in quarantaine moeten omdat we wat hoesten of zo, we weten niet voor hoelang dan, en ik heb niemand die dan wel boodschappen voor me doet want ja partner mag dan ook niet. Wellicht dat veel mensen niet weten hoe ze dan aan voedsel moeten komen. Ik zou het dan hier ook niet weten!
Dus denk wel dat juist deels daarom veel gehamsterd wordt.

En nee die 1,5 meter afstand lukt echt voor geen meter. Iedereen wil pakken wat die pakken kan, vreselijk. Ik kan daar slecht tegen en wordt daar agressief van waardoor ik me juist ook zo ga gedragen, dat zullen dus velen ook hebben gok ik zo :-\

Goh ik dacht gisteren ook nog: heeft Wilders eindelijk zijn zin, grenzen dicht in Europa ! :P
Zijn er geen bergingsdiensten bij jou in de buurt dan? Levert AH niet bij jou aan huis?
Door sam28
Lizzy, een tip van een vriendin die jaren bij AH heeft gewerkt; ga direct met de opening smorgens. Na sluitingstijd wordt alles aangevuld namelijk. :)
Misschien niet naar de XL gaan maar naar kleinere supermarkten? Hier de Coop was prima en uitgestorven. Ja wel wat lege schappen maar prima omheen te leven.

Mijn therapie wordt een telefonisch contact. :-\ Niet zo handig en niet fijn. :-X
Door Lizzy
sam28 schreef: do 19 mar 2020, 09:27 Lizzy, een tip van een vriendin die jaren bij AH heeft gewerkt; ga direct met de opening smorgens. Na sluitingstijd wordt alles aangevuld namelijk. :)
Misschien niet naar de XL gaan maar naar kleinere supermarkten? Hier de Coop was prima en uitgestorven. Ja wel wat lege schappen maar prima omheen te leven.

Mijn therapie wordt een telefonisch contact. :-\ Niet zo handig en niet fijn. :-X
Dank je wel voor de tip. Ga ik doen. Ik kan alleen nu niet naar een andere super want m'n auto staat in de garage.... Bovendien weet ik hier met m'n ogen dicht de weg dus kan ik snel pleite!

Is Skype een idee? Ik heb van de week een consult via Skype gehad en dat ging erg goed!
Door Kaio
MillyMol schreef: do 19 mar 2020, 09:23 Zijn er geen bergingsdiensten bij jou in de buurt dan? Levert AH niet bij jou aan huis?
Mooie autocorrectie ;D

Maar nee dus, ik woon in Duitsland. De supermarkten bezorgen niet over de grens. En helaas is deze regio in Duitsland ook nog niet zo modern dat Duitse supermarkten thuis leveren. Anders had ik daar al lang gebruik van gemaakt.
Waar ik nu wel over nadenk is een hello fresh abo te nemen of zo. Die is er ook in Duitsland en hopelijk levert die ook hier. Hebben we tenminste iets vers.
Door Kaio
Ik zie hier straatafzet materiaal staan :???: :???: hmmm
Ja die staan er wel eens als er een paarden concur gaat plaatsvinden, maar iets zegt me dat dat niet kan nu :g:

Eh......
Door sam28
Lizzy schreef: do 19 mar 2020, 09:49 Dank je wel voor de tip. Ga ik doen. Ik kan alleen nu niet naar een andere super want m'n auto staat in de garage.... Bovendien weet ik hier met m'n ogen dicht de weg dus kan ik snel pleite!

Is Skype een idee? Ik heb van de week een consult via Skype gehad en dat ging erg goed!
Ooh wat een narigheid, je auto bij de garage. Fijn dat je skype consult goed ging. :)
Zal het zo weten, ze belt om 10u.
Door Kaio
sam28 schreef: do 19 mar 2020, 09:57 Ooh wat een narigheid, je auto bij de garage. Fijn dat je skype consult goed ging. :)
Zal het zo weten, ze belt om 10u.
Succes zo. Dat is inderdaad een beetje heel erg vreemd therapie via de telefoon. Therapie is toch al zo moeilijk. Maar idd dat Skype of via whats app kan ook videobellen het toch wat persoonlijker kan worden gemaakt
In bedenk me net wel, met al die horeca dicht, moeten alle mensen natuurlijk zelf eten maken en die kopen een stuk meer in de gewone supermarkt. Dat zal ook wel tekorten geven.

Hier raden ze aan maar voor 2-3 dagen per keer inkopen te doen. Maar dat is toch niet te doen? Dan moet je elke 2 dagen weer het risico gaan lopen in die winkels om besmet te raken of ongewild anderen te besmetten. En je weet niet eens zeker dat je wel eten gaat vinden als je dan gaat.
Wij kopen altijd per week in, ik ga dat nu niet veranderen hoor. Wordt wel spurten, met die 30 min regel.

Bij de bakker hier hebben ze een plexiglazen plaat 30 cm boven de toonzaal. Zo kan je met praten, niezen, hoesten de bediende al niet besmetten. En verder handengel binnen bereik voor de klanten.
Ze vragen ook actief om afstand te houden tussen de klanten onderling. Maar ze geven ook aan dat het bijna niet vol te houden is, het is een heel drukke bakkerij.
We kopen nu ook 2 broden per keer en vriezen eentje in. Ook perfect te doen en dat telt niet echt als hamsteren hé.
Door MillyMol
Kaio schreef: do 19 mar 2020, 09:52 Mooie autocorrectie ;D

Maar nee dus, ik woon in Duitsland. De supermarkten bezorgen niet over de grens. En helaas is deze regio in Duitsland ook nog niet zo modern dat Duitse supermarkten thuis leveren. Anders had ik daar al lang gebruik van gemaakt.
Waar ik nu wel over nadenk is een hello fresh abo te nemen of zo. Die is er ook in Duitsland en hopelijk levert die ook hier. Hebben we tenminste iets vers.
;D :biggrin2: ;D :biggrin2: Ik hoop echt dat je niet geborgen hoeft te worden hoor!!!!
Hier is in de AH ook alles op hoor, brood, tomatenpuree, passaat enz niets meer, geen pasta, blik, of hak zakken. Weinig verse groente meer, ik heb gister gelukkig dat wat ik wilde hebben (op de tomatenpassata na) ik mee heb kunnen nemen.
Brood is bij ons dan weer geen probleem; ML werkt in een broodbakkerij. Die neemt nu voor iedereen brood mee, normaal alleen voor onszelf en voor mijn broertje. Nu dus ook voor onze vrienden en schoonouders.
Ik hoef nu pas zondag of maandag weer naar de winkel....
Hamsteren weiger ik, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd wel aardig wat in de vriezer heb, met name vlees en vis. Dat hebben we weer via een vriend die bij de Sligro werkt. Als de kipdij, zalm of witvis oid in de aanbieding is nemen we 5 kilo die geportioneerd is...
Door pluk
Als ik AD moet geloven dan gaan groothandels (Sligro, Makro) vanmiddag open voor particulieren.

En voor de online bestellers: bij Appie zijn er s avonds laat soms nog bezorg mogelijkheden voor de volgende dag of dag erna.
Door Chouka
evelyn02 schreef: do 19 mar 2020, 11:49 Is zoiets nu wel of niet (ivm onverstandig gebruik) zinvol:
https://maakjemondmasker.be/pdf/Mondmas ... 318_v2.pdf

Ik twijfel ook erg aan het nut van de handschoenen van kassamedewerkers. Ik ben bang dat het schijnveiligheid geeft als ze niet heel vaak en op een veilige manier gewisseld worden!
ik heb je link niet bekeken, maar:
heel zinvol op voorwaarde dat je 2 lagen katoen gebruikt. Verder ook geregeld wassen, liefst op hogere temperaturen.

idd. Dan zit op hun handschoenen wat anders op hun handen zat.
Door evelyn02
Dat het op de de handschoenen komt is duidelijk. Maar als je aan je gezicht komt met handschoenen aan, besmet je jezelf nog net zo makkelijk. Dus heel vaak wisselen is een voorwaarde en handschoenen verantwoord uittrekken maar ik vraag me dus af of dat gebeurt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door