Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef: ↑wo 18 mar 2020, 15:38 Let even op; dit is onderzoek met test omstandigheden waarbij met een ventilator druppels met virus een ruimte in zijn geblazen. Niet zomaar vergelijkbaar met een hoestende mens. Dit is waarom we op de IC wel maskers nodig hebben.Dank voor de vertaling weer !
Daarbij ook; virus overleefde Max 72 uur maar het detail dat dan niet vermeld wordt; van 10.000 virusdeeltjes per ml naar <10 en je moet wel een bepaalde hoeveelheid binnen kunnen krijgen om überhaupt ziek te kunnen worden.
Research bevindingen zijn niet altijd te vertalen real life.
Ondertussen krijgen we langzamerhand wel echt veel pten hier. Is indrukwekkend.
Siberienne schreef: ↑wo 18 mar 2020, 15:38 Let even op; dit is onderzoek met test omstandigheden waarbij met een ventilator druppels met virus een ruimte in zijn geblazen. Niet zomaar vergelijkbaar met een hoestende mens. Dit is waarom we op de IC wel maskers nodig hebben.Dank je wel, voor dit.
Daarbij ook; virus overleefde Max 72 uur maar het detail dat dan niet vermeld wordt; van 10.000 virusdeeltjes per ml naar <10 en je moet wel een bepaalde hoeveelheid binnen kunnen krijgen om überhaupt ziek te kunnen worden.
Research bevindingen zijn niet altijd te vertalen real life.
Ondertussen krijgen we langzamerhand wel echt veel pten hier. Is indrukwekkend.
Angelique schreef: ↑wo 18 mar 2020, 14:56 Ja maar je man gaat nu dus uit van Ik Ik Ik situatie. Jij gaat van de randstad naar middel of niks, dus jij wordt niet snel besmet. Daarentegen zou jij daar in de middle of niks wel je inderandstadopgelopenvirus achter kunnen laten.
Waarom hopen op zo'n ingrijpende lock down, zodat je zelf maar geen keuzes hoeft te maken. Enig toch, met z'n allen opgehokt zitten en niet naar buiten mogen. Neem gewoon zelf je verantwoordelijkheid, laat niet alles aan de overheid over, dan kunnen we wellicht zo'n grote lock down voorkomen en dat gaat per definite niet lukken als de halve volkstam denkt dat hunnie onschenbaar of veilig zijn en datgene wat gevraagd cq geadviseerd wordt alleen voor anderen geldt.
evelyn02 schreef: ↑wo 18 mar 2020, 15:59 De uitslag van een coronatest duurt ongeveer 1 dag. Toch lees je regelmatig dat mensen op Corona getest worden voor ze Bv de grens over mogen of op de SEH mogen komen. Wordt er dan alleen naar klinische symptomen gekeken? Anders kan het toch niet?Ik hoorde nu weer over Corona controles aan de Tsjechisch-Poolsegrens. Dat kan toch niet een paar uur duren per vrachtwagen?
evelyn02 schreef: ↑wo 18 mar 2020, 21:58 Ik hoorde nu weer over Corona controles aan de Tsjechisch-Poolsegrens. Dat kan toch niet een paar uur duren per vrachtwagen?Ik denk dat de grenscontroles puur op symptomen/klachten/koorts gaan. Er zijn wel sneltest n van een paar uur, maar dat kost ook nog eens een flink bedrag. Plus daar moet je personeel en een lab voor hebben.