Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Ja dat is al gedroogd hout. Het zit in van die netten dus de lucht kan er ook nog wel bij. Ik kreeg er een gratis geloofsbekering bij ook  ;D
Door doranto
eelke schreef: Ja dat is al gedroogd hout. Het zit in van die netten dus de lucht kan er ook nog wel bij. Ik kreeg er een gratis geloofsbekering bij ook  ;D
vertel  ::)
Door zurca
Wat een luxe zeg, kant en klaar hout....
Hier word het hout als "boom in stukkies" voor de poort gedumpt en dat moet dan nog in "hapklare brokken" gemaakt worden en ook nog even 2 jaar drogen...

Eelke en Jolanda, waar halen jullie je hout?
Door eelke
Overal en nergens ;)

Dit kwam van marktplaats, ik heb al eerder een kuub via marktplaats besteld. 50,- per kuub.
Dan nog via een steigerhout meubelmakerij, dat zijn vooral planken en latten, moeten we wel zelf halen en zagen.
Mijn vriend en een vriend hebben ergens appelbomen gerooid, en dan is er ook nog hout van een kastanje van de gemeente en van een iep wat ligt te drogen.
En 'snoeiafval' van de vader van een vriendin.

Dus tot nu toe 2 kuub kant en klaar, de rest via via en dus zelf gezaagd. Vind t wel veel werk...
Door K&D
Nou, ik heb geen moeite met hun uitgangspunten. Die zijn op een paar puntjes na niet anders dan een milieubeweging. Het mag alleen wel een tandje minder zalvend van mij.  :P

OT: het is vies fris buiten. Echt snotterweer en de kachel brandt hier ook volop.
Door eelke
Nee maar ik had, toen ik  met de kruiwagen het hout door het gangetje naar onze tuin reed, de vraag 'gelooft u' niet echt zien aankomen. En toen ik zei dat het lekker weer was het verhaal over dat het winter is en veel te warm etc etc ook niet zo ;)
Een ieder zijn ding, maar laat elkaar daarin ook in de waarde.

Maar goed, tis prima hout, dus een volgende keer bestel ik daar ook nog wel hoor.
Door keetje
Maar in ovengedroogd hout kan never nooit toch een boktorretje, of wat voor een torretje ook, overleven toch?  ???
Door K&D
eelke schreef: Nee maar ik had, toen ik  met de kruiwagen het hout door het gangetje naar onze tuin reed, de vraag 'gelooft u' niet echt zien aankomen. En toen ik zei dat het lekker weer was het verhaal over dat het winter is en veel te warm etc etc ook niet zo ;)
Een ieder zijn ding, maar laat elkaar daarin ook in de waarde.

Maar goed, tis prima hout, dus een volgende keer bestel ik daar ook nog wel hoor.
je zat zeg maar 'dicht bij het vuur' ... :biggrin2: ;D
Door doranto
keetje schreef: Maar in ovengedroogd hout kan never nooit toch een boktorretje, of wat voor een torretje ook, overleven toch?  ???
Dat hangt er denk ik maar net vanaf hoe hoog de temperatuur is en hoe ver het tot in de kern door kan dringen. Én hoe het naderhand opgeslagen is.
Ik denk wel dat met oven gedroogd hout de kans op boktor kleiner zou moeten zijn.
Laatst gewijzigd door doranto op za 21 feb 2015, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
We zitten sinds december 2013 bij nuon. Die sturen elke twee maanden een maandoverzicht, dus nu we die van januari en februari hebben gehad kunnen we eindelijk goed vergelijken met vorig jaar. We hebben ongeveer 100 kuub gas verbruikt, vergeleken met 300 het jaar ervoor. En besparing van 60% dus! Jippie!

En vandaag is ie voor het eerst geveegd.
Door keetje
Even het kacheltopic omhooghalen. ........ :)

Een paar maanden geleden ontdekte meneer Keetje een scheur in de gietijzeren ring van onze kachel en aangezien je dat dus moet regelen als de kachel niet brandt hebben 2 mannen van de fabriek pogingen gedaan om de ring te vervangen, aan huis. Ring eraf, druk eraf en alle platen steen los. Dus kachel mee naar fabriek. 3 weken weggeweest en in die 3 weken zaten we tegen een houtstuk en oventje aan te kijken, en een gat in het plafond. Maar het was voor de goede zaak, lekker stoken aankomende winter.
Afijn, kachel komt terug, staat alweer even en we beginnen langzaam aan weer te mijmeren over het (opnieuw) instoken en vrolijke vlammetjes in de winter. Tot,......ik vanmorgen opeens iets zie in de kachel. Blijkt dat ze er bij de reparatie een achterdop (waar de pijp voor achteraansluiting op gezet kan worden maar we hebben een bovenaansluiting dus,...) niet opgezet te hebben. Gelukkig zag ik dat anders had met instoken het hele huis in de rook gestaan. Nu weer de fabriek gebeld en ze sturen een dop op die meneer er zelf op kan (moet) zetten. Ik hoop dat ze er vaart achter zetten anders is meneer weer weg voor een paar maanden en mijn gewrichtjes staan, denk ik, niet toe dat ik het zelf doe. Dan spreek ik de meneer van de zaak maar aan waar we de kachel oorspronkelijk gekocht hebben en dan komt die het maar doen,....Maargoed, meneer is nog niet weg.
Ook hebben we 4 1/2 kuub hout in ons nieuwe houthok en nog een kuub in de garage dus voorlopig kan ik vooruit. Laat de nachtvorst maar komen, ik ben er klaar voor. :)
Door eelke
Balen hee! Hopelijk schieten ze een beetje op!

Heb m vorige week al weer ff aangehad hoor. Toen was het 19 graden binnen en dat voelde toch wat kil  ::) Heerlijk!
Door Kim_S
Hij is bij-na klaar  ::)
Er wordt nu getest of de leidingen lekvrij zijn. Vorige week nog niet.. #waterballet  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door