Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
eelke schreef: Door sneeuw wordt het hout in mijn houthokken wel nat  >:(
dasniegoednie  :-\
Door eelke
Doranto schreef: dasniegoednie  :-\
De sneeuw waait er onder denk ik, en dat gaat daarna natuurlijk smelten. Maar eens iets verzinnen om d'r voor te hangen bij sneeuw.
Door keetje
zurca schreef: *gaat ff kijken of er iets op die blokken staat*.....

Nee ziet er niks opstaan.... Ff google gekeken en zo zien ze eruit;
Afbeelding

Die lange, dunne, donkere dingen... zijn die alleen donker aan de buitenkant? Wij hebben ook van die lange, dunne, donkere met gat en die zijn zaagselkleurig aan de binnenkant. :P Die gingen hier niet lang mee maar gaven wel de temperatuur een schop omhoog.

eem kiek'n,... disse  Afbeelding
Door zurca
keetje schreef:
eem kiek'n,... disse  Afbeelding
Ja die... die branden hier een half uurtje ofzo en dan moet er weer een houtje bij ::)
Maarrrr ze zorgen wel dat de temperatuur in rap tempo stijgt.
Door keetje
Ja, en daar moet mijn speksteenkacheltje het wel van hebben. Die slaat die warmte op in de stenen en geeft het langzaam weer af. Dus voor ieder type kachel een andere nachtbriket? :biggrin2:
Door keetje
Ik zit me nu al de hele middag te oriënteren op goegel. Ik wil een pallet briketten maar weet niet welke. We willen het gaan combineren met hout, We hadden eikenhout maar moeten dus voor onze kachel eigenlijk berken hebben.

Wat is nou wijsheid? Dat mannetje waar we dat proefpakket bij besteld hadden leek me wel de goedkoopste maar die website lijkt helemaal dood?

Zurca, heb jij nog ergens briketten op de kop getikt?
Door zurca
Wij hebben nog steeds briketten van het proefpakket en de briketten die ik er extra had bij gekocht.
Heb dus ook nog niet verder gekeken naar briketten. Wij zullen toch hoofdzakelijk hout blijven stoken en zo nu en dan eens briketten gebruiken als het zo uitkomt.
op de site van het proefpakket zie ik dat ze met leegverkoop bezig zijn ivm nieuwbout, misschien eens mailen/bellen wanneer ze weer "back in busines" zijn?
Door keetje
We hebben net weer met z'n tweeën 2 kuub hout in de garage opgestapeld. Dat kunnen we nu binnen kwijt. Geen geklooi met houthokken buiten. menner Keetje is nu bezig de pallet om te toveren tot aanmaakhoutjes.
Nu berk ipv eiken omdat dat schijnbaar beter past bij een speksteenkachel. We zullen het zien. Ik heb nog briketten liggen en die ga ik voor koude(re) nachten gebruiken. We hebben wel besloten voor volgens stookseizoen ook een pallet briketten aan te schaffen. Welke weet ik nog niet. Dus wat ons betreft mag het nog een tijdje lekker gaan vriezen. :biggrin2: Laat de elfstedentocht maar komen.
Door Elf
Wij hadden vorig jaar gedroogd haardhout, eiken en berken, gekocht bij een haardhoutbedrijf en daar zat flink boktor in. Ik zou het dus nevernooit binnen opslaan...
Door zurca
Nee hier ook geen haardhout binnen of in garage ivm met beestje... Wij hebben zo'n grote, kopere, ketel en daar halen we hout in naar binnen. Ja het is ff "gedoe" maar dat noemen we hier "de charme" van een een houtkachel :biggrin2: (En ik hoef het bijna nooit te doen dus heb makkelijk praten hahaha.....)

Edit; ons terras achter lig weer vol met hout... Moet alleen nog "ff" gehakt en gekloofd worden.... nog zo'n klusje wat ik niet hoef te doen...Lekker hoor zo'n houtkacheltje ;D
Laatst gewijzigd door zurca op vr 20 feb 2015, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
Mijn hokje staat er nu zo bij, wel handig hoor, die zakken. Hoef je niet stammetje voor stammetje in het hok te leggen, en niet stammetje voor stammetje te pakken om naar binnen te sjouwen :)

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door