Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
Ziggy is, na al die jaren dagelijks een goed gevulde voerbak te krijgen, nog steeds gek op dode dieren en eieren. Je weet immers maar nooit wanneer de dag komt dat er niets in die voerbak zit, kan je maar beter alvast gegeten hebben :-X ::)

Fijn dat ze zo lekker stoïcijns is!
hannabelgje schreef:Jeetje Anne daar schrik ik toch wel ff van.

Ja hè? Wij moesten ook even slikken toen we haar live zagen. Maar het gaat helemaal goed komen met 'r. Ze heeft vannacht aan één stuk doorgeslapen, vanaf een uur of twaalf tot zes uur. Ze had voor het slapengaan nog geplast en gepoept in de tuin. Om zes uur heeft Herr Antje haar mee uitgelaten, toen heeft ze ook weer alles gedaan, en net heeft ze weer in de tuin geplast. In huis heeft ze sinds gistermiddag niets meer gedaan (als we de wind die ze liet terwijl ik achter haar de trap op liep niet meetellen ;D ), dus waarschijnlijk heeft ze vrij snel in de gaten wat het wandelritme is en wordt ze snel zindelijk. Ik heb er alle vertrouwen in.
Vaya is vanochtend stoer langs Lupi gelopen, die daar verder niet op gereageerd heeft, dus met de katten komt het ook in orde. Met de andere honden is het al helemaal goed. Ikke blij!
Door haar vacht zie je op foto's niet altijd hoe mager ze is. Deze is van de opvangmevrouw in Frankfurt, waar ze drie dagen verbleef. Een heel andere indruk, toch? Ja, beetje uitzwaren, en er mogen ook hier wel wat kilootjes bij. Maar als je haar dan in het echt ziet... :-X Toch heb ik de indruk dat ze nu al een beetje gezonder oogt, na twee dagen barf. Maar dat kan ook wensdenken zijn. ::) :biggrin2:

Afbeelding
Door Too
Och wat een schrielkip , op de Frankfurter foto kijkt ze ook nog s diep onder de indruk van t een en ander...

Maarrr dit wordt een lekker meidje dat kan niet anders!
Door smulpaap
Anne in Duitsland schreef:Een indruk van ons gratenpakhuis. Gelukkig is ze een opgewekt mupke en zéér leergierig en slim. We gaan er hoe dan ook iets moois van maken! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oh mijn god , wat een gratenpakhuis idd . En die blik in haar oogjes .....
Maar een stabiele liefdevolle omgeving doet vaak al wonderen :-*
Wij zeggen altijd .... het verleden begraven . En er samen voor gaan
Lekker bewegen , voldoende slaapjes en een gezonde hap eten
Ze zal snel genoeg in de gaten krijgen dat het bij jullie leuk is
En over een maand of twee ziet ze er vast al heel anders uit :-*
Door eelke
Tssk. Ze hebben nieuwe prikbosjes geplant in het plantsoen hier op de hoek. Dat was de enige plek die bereikbaar was voor de guppen om ff te plassen tijdens de oppasdagen op mijn neefje. Lastig. Nu moet ik serieus na gaan denken hoe ik dat op ga lossen.

Daarbij is er nog steeds niks gedaan aan de opgeblazen hondenpoepbak. Ja, hij is dicht gegooid, dus ik denk dat hij niet terug komt. Dat betekend dat we hier in de buurt van het blok geen vuilnisbak meer hebben. Lekker dan. We krijgen nu serieus al een hondenpoep probleem, want nu ruimt helemaal niemand het meer op. Gore bende.
Door MillyMol
Anne in Duitsland schreef:Een indruk van ons gratenpakhuis. Gelukkig is ze een opgewekt mupke en zéér leergierig en slim. We gaan er hoe dan ook iets moois van maken! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oooh, daar wordt je toch helemaal verdrietig en boos van! Ik weet dat her bij jullie wel goed gaat komen, maar ze heeft nog wel een weg te gaan. Arme schat! Geef haar maar een knuffel van mij en Tobias. De rest laat ik in jullie vertrouwde handen.
Door BusKay
This is heavy... en dat is op z'n zachtst...
Met dit gezien zou ik op de voeding iets lager gaan tot het gewichtstoename zich goed inzet...
Bijv.. 900 gr. i.p.v. een kilo...
De bacteriekweek voor BARF (darmen) moet ook nog op gang komen.. ??
Als gewichtstoename goed op gang is dan opvoeren...

Gelukkig heeft ze een geweldige mand.. !!!
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef:Ja hè? Wij moesten ook even slikken toen we haar live zagen. Maar het gaat helemaal goed komen met 'r. Ze heeft vannacht aan één stuk doorgeslapen, vanaf een uur of twaalf tot zes uur. Ze had voor het slapengaan nog geplast en gepoept in de tuin. Om zes uur heeft Herr Antje haar mee uitgelaten, toen heeft ze ook weer alles gedaan, en net heeft ze weer in de tuin geplast. In huis heeft ze sinds gistermiddag niets meer gedaan (als we de wind die ze liet terwijl ik achter haar de trap op liep niet meetellen ;D ), dus waarschijnlijk heeft ze vrij snel in de gaten wat het wandelritme is en wordt ze snel zindelijk. Ik heb er alle vertrouwen in.
Vaya is vanochtend stoer langs Lupi gelopen, die daar verder niet op gereageerd heeft, dus met de katten komt het ook in orde. Met de andere honden is het al helemaal goed. Ikke blij!
Ach gos... Als je de foto's van jullie gratenpakhuisje ziet, schieten de tranen spontaan in de ogen... Arm meisje. Ze heeft inderdaad nog een lange weg te gaan. Maar als ik je updates zo lees, gaat dit helemaal goed komen. Zo veel meegemaakt en dan zo braaf (op het kattenkwaad van gisteren na :smitten: )...
BusKay schreef:This is heavy... en dat is op z'n zachtst...
Met dit gezien zou ik op de voeding iets lager gaan tot het gewichtstoename zich goed inzet...
Bijv.. 900 gr. i.p.v. een kilo...
De bacteriekweek voor BARF (darmen) moet ook nog op gang komen.. ??
Als gewichtstoename goed op gang is dan opvoeren...

Gelukkig heeft ze een geweldige mand.. !!!
Tot op heden heeft ze geen last van het vele eten (ze krijgt zelfs iets meer dan een kilo per dag, maar uiteraard wel over vier maaltijden verdeeld). Daarnet tijdens de wandeling produceerde ze al een paar mooie barfkeuteltjes. Dat kon ook niet anders, omdat ze gisteren dus minstens een halve kilo gedroogde kiptipstukjes soldaat heeft gemaakt. ::) Er zat in ieder geval een flinke laag slijm om sommige keutels, dus ze is lekker aan het opschonen daarbinnen. En ik snap je zorgen hoor, mij leek een kilo op zo'n zak botten ook wat veel, maar ik heb liever dat ze zo veel mogelijk voldaan is dan dat ze halfvergane lappen met een doodbeestsmaak naar binnen werkt tijdens het wandelen, zoals gisteravond. :-X

Overigens begon ze net na een lekkere wandeling met het hele stel in de tuin spelbuigingen te maken naar Laika! En met een voorpootje uitdagen, je weet wel, pafpaf, speee-luuun! :D Ik kan niet anders zeggen dan dat het boven verwachting goed gaat tussen alle honden. Ik had me dit veel lastiger voorgesteld, al wist ik dat die van mij geen probleem zouden vormen.

Ze ligt nu luid te snurken, letterlijk. Heerlijk, een tevreden hondje!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door