Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Anneloog schreef: za 11 jul 2020, 21:42 Had vanmiddag quesedillas gemaakt en die waren zo lekker en ik had veel vulling over dat we het ook als avond eten hebben gegeten. Tortilla insmeren met roomkaas, daar 2 plakjes kaas op, daarop plankje pancetta. Dan had ik groenten ( ui, paprika kastanje champignons en wat kersen tomaatjes gebakken en ik had roerei gemaakt met bieslook zout peper en gerookt paprika poeder. Dit doorelkaar husselen en op Tortilla leggen. Daarop een Tortilla ingesmeerd met roomkaas e 2 plakjes kaas. Dan om en om rustig bakken in droge anti aanbak pan. Heerlijk. Maak ze ook wel eens met tonijn en ui en kaas. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Dat ziet er lekker uit!
Siberienne schreef:
Ja, een lekker fris zomer gerecht en makkelijk te maken. Blijft erin. Was alleen de oregano vergeten. En ik kon de komijn niet vinden dus baharat mix gepakt
ItaliaansMiddenOosterse rijst ;D ;D ;D Als het maar lekker was! De leukste recepten ontstaan per toeval :biggrin2:
Anneloog schreef:Druk in en om het huis aan het klussen. Dus voor 2 dagen grote pan Italiaanse maaltijdsoep alla minestrone met torteloni gevuld met ricotta en spinazie erdoor gemaakt.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Wat een heerlijke soep lijkt me dat!

Wij hadden gister raapsteelstamppot met gebakken scholletje.
Vanavond broccoli met aardappel en een gehaktballetje.
Door - pien -
Wij eten vandaag Temrika Meslalla, een Marokkaanse stoofschotel van rundvlees (gister haalde meneer pien 2 kilo Limousinsucadelap, van De Woeste Grond) met tomaten, olijven en véél knoflook (3 bollen :biggrin2: ), naar een recept van wijlen Adriaan Jaeggi, uit het boek 'Chez Adriaan'. In dat boek staat trouwens ook een écht goddelijke aardappelgratin :dribble:
Ik ben zo vrij geweest er ook nog een aubergine en courgette in te doen.
Het ruikt al erg lekker in huis want het suddert in de slowcooker.
Door -Annemarie-
Had nog twee halve zakjes kikkererwten- en rodelinzen pasta liggen. We hadden gisteren dus pasta, met roergebakken paksoi, tomaten en shiitakes en een bakje tomaten basis van de Lidl.
Vanavond nog geen idee. Ik laat me verrassen als ik straks thuis kom van het werk. :biggrin2: Maar waarschijnlijk is meneer dan ook druk genoeg en koken we later samen, met wat er nog in de koelkast ligt.
Door Kaela
Pannenkoeken!

Gister bloemkool, eergister broccoli. Steeds als AGV, niet heel spannend, maar gezond genoeg. Ik begin wel weer te helpen met koken, dus volgende week kan het wel weer een tikje spannender kunnen.
Door Elf
Gisteren dorade van de bbq en allerlei bieten en uien gepoft om in een salade te verwerken :)
Bijlagen
408F67AF-B9DC-4C86-8A10-F5F9C61247D2.jpeg
408F67AF-B9DC-4C86-8A10-F5F9C61247D2.jpeg (184.38 KiB) 1892 keer bekeken
707D45EB-ACB4-4FD6-905B-9ED2E3787250.jpeg
707D45EB-ACB4-4FD6-905B-9ED2E3787250.jpeg (209.57 KiB) 1892 keer bekeken
Door - pien -
Heerlijk zeg :dribble:

Meneer maakt vandaag kipvleugels van de bbq, met opa's friet en ik maak een salade.
We hebben nog zacht fruit, van de fruitjuwelierkraam...dat kan niet te lang bewaard...
En als ontbijt brunch een kimchi-salade :yeah:
Schepkimchi/tomaat/halvekomkommer/halveplakwittekaas mmmmm!
Door Elf
Aardappels gepoft op de bbq en daar ook wat eend en kip op gegrild. Met een salade van chinese kool, gepofte uien en bieten, tomaatjes en even geroerbakte lamsoren :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door