Balen Sam, probeer niet te ver vooruit te kijken... stap voor stap.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: ↑di 08 mar 2022, 14:23 Sterkte Sam, hopelijk knap je snel weer helemaal op! Maandag telt dan als eerste dag van de isolatie aangezien toen de klachten zijn begonnen. Dat betekent dat als je klachtenvrij bent je in het weekend uit isolatie mag.A heeft heel recent corona gehad maar net te lang geleden om te denken dat ik nog van haar heb. Ze kon uit isolatie de dag dat het zo stormde. Toen is ze ook bij mij geweest.
Overigens heb ik hier al genoeg verhalen gehoord van mensen die wel buiten een wandeling zijn gaan maken ondanks dat ze corona hadden en in strikte isolatie moesten blijven. En ik meende dat je het er laatst over had dat A ook corona had? In dat geval zou je als je het echt niet trekt kunnen kijken naar mogelijkheden om elkaar wellicht buiten te ontmoeten wanneer je er anders mentaal aan onderdoor gaat?Probeer je niet te druk te maken om de isolatie en richt je op het uitzieken en het lichamelijke herstel met het gezelschap van je poezels om je heen
![]()
Ronald schreef:Ik denk dat het mentale stukje best wel een heel erg ondergeschoven kindje is.Ja, zeker als je alleen woont. En voor mij vind ik het zwaar dat er ook trauma bij zit. Maar goed. Ik ben gewoon ook emotioneel flexibel op moment.
sam28 schreef: ↑di 08 mar 2022, 15:12 A heeft heel recent corona gehad maar net te lang geleden om te denken dat ik nog van haar heb.Ik bedoelde de recente besmetting meer in de zin dat A nog hoge dosis antistoffen heeft daardoor, niet in de zin dat zij jou heeft besmet
eelke schreef: ↑di 08 mar 2022, 15:38 Wat ik nu wel een mentale uitdaging vind is dat ik de 5 dagen voorbij ben, maar nog niet 24 uur klachten vrij. Dus elke keer bij een 'klacht' denk ik; morgen op deze tijd nog niet eruit...Balen hoor Eelke! Maar het houdt toch sowieso op met zelfisolatie na 10dagen? En je weet op welke klachten je moet letten?
En elke keer dat ik denk dat het wel weer beter gaat komt er wel weer een man met de hamer voorbij. Bam.
Geen idee wanneer het ophoudt dus. Ik had zelf erg ingesteld op die 5 dagen![]()
eelke schreef: ↑di 08 mar 2022, 15:38 Wat ik nu wel een mentale uitdaging vind is dat ik de 5 dagen voorbij ben, maar nog niet 24 uur klachten vrij. Dus elke keer bij een 'klacht' denk ik; morgen op deze tijd nog niet eruit...Wat naar Eelke!! En inderdaad, na 10 dgn is de isolatie echt voorbij. Klachten of geen klachten.
En elke keer dat ik denk dat het wel weer beter gaat komt er wel weer een man met de hamer voorbij. Bam.
Geen idee wanneer het ophoudt dus. Ik had zelf erg ingesteld op die 5 dagen![]()
eelke schreef: ↑di 08 mar 2022, 16:46 Ja ik weet het maar dat is pas helemaal zondag héDaarom houden men in Noorwegen aan 4 dagen en ‘koorts 24 uur weg en aan de beterende hand’ alhoewel dat natuurlijk ook lekker vaag is![]()
Hoesten is nu de meest ingewikkelde klacht. Van de rest ben ik wel af. En hoesten is af en toe een kuchje, en vanmorgen twee keer een heus vervelende hoestbui nadat ik te veel had gepraat met thuiswerken. En dan is er ook snot.
Ik denk dat als ik nu gewoon 24 uur niet praat mijn klachten dan wel over zijn. Dit zijn de eisen; koorts;
hoesten;
keelpijn;
benauwdheid;
neusverkouden.
Dan is eigenlijk alleen koorts echt duidelijk meetbaar. Iedereen kucht wel eens een keer per dag. Het maakt best wel onzeker.
Oh ja en hooikoorts behoort ook nog tot de mogelijkheden, dus ik ben maar weer met die pillen begonnen.
Beterschap Sam! Wat mij wel hielp was me overgeven aan ziek-zijn, wereld klein maken en in mijn eigen cocon kruipen.
Siberienne schreef: ↑di 08 mar 2022, 17:37 Daarom houden men in Noorwegen aan 4 dagen en ‘koorts 24 uur weg en aan de beterende hand’ alhoewel dat natuurlijk ook lekker vaag isAh nou, daar zit ik dan dus wel aan. Het is alleen wel een beetje ingrijpend om nu naar Noorwegen te verhuizenen wijzelf denken dat 6 dagen eigenlijk beter zou zijn dan 4 (is wel erg kort, 4 etmalen na begin van de symptomen komt gelukkig meestal toch neer op 5 dagen)