Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anneloog
Gisteren een snelle wok maaltijd met kipfilet champignons, ui en groene asperges. Heerlijk en geen rijst of zo nodig. Vandaag snelle maaltijd salade met kikkererwten, rode ui, paprika, radijsjes, zilver uitjes en tonijn op olie, bosuitje en extra vierge olijfolie, zout peper cayennepeper en wat citroensap. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Door Anneloog
Weer warm benauwd plakkerig weer. Dus geen zin in zwoegen boven warme pannen. Gisteren op zoek gegaan naar inspiratie want dacht bietjes te hebben. Een lekkere salade recept gevonden en gisteren daar alvast de basilicum dressing voor gemaakt. Kijk ik vanochtend in de koelkast... bietjes beschimmeld grrrrr. Gelukkig groenteboer vlak bij en moest er nog heen voor wat ander klein spul. Toen bietjes ook meegenomen en aan de slag gegaan.

De maaltijdsalade met bietjes, spek en zachte geitenkaas, op een bedje van fijn gesneden spitskool met wortel en ijsbergsla die ik licht heb aangemaakt met extra vierge olijfolie en scheutje azijn. Dan klodertjes basilicum dressing en een drizzel honing, brokjes walnoot en schijfjes radijs. Afbeelding Heerlijk met dit warme weer een niet te zware maaltijdsalade. Afbeelding

Door Siberienne
Goed bezig Anneloog!

Wij hebben hier ook last van gebrek aan kook-inspiratie. Vandaag koelkast open getrokken en voorraad kast. Kwam een faitrade mix tegen van iets Indiaas, bloemkool en wortel erdoor, kikkererwten, santen en vegetarische kipstuckjes van de dochter van de vegetarische slager. Rijst erbij en klaar
Anneloog schreef: ma 15 jun 2020, 20:09 Weer warm benauwd plakkerig weer. Dus geen zin in zwoegen boven warme pannen. Gisteren op zoek gegaan naar inspiratie want dacht bietjes te hebben. Een lekkere salade recept gevonden en gisteren daar alvast de basilicum dressing voor gemaakt. Kijk ik vanochtend in de koelkast... bietjes beschimmeld grrrrr. Gelukkig groenteboer vlak bij en moest er nog heen voor wat ander klein spul. Toen bietjes ook meegenomen en aan de slag gegaan.

De maaltijdsalade met bietjes, spek en zachte geitenkaas, op een bedje van fijn gesneden spitskool met wortel en ijsbergsla die ik licht heb aangemaakt met extra vierge olijfolie en scheutje azijn. Dan klodertjes basilicum dressing en een drizzel honing, brokjes walnoot en schijfjes radijs. Afbeelding Heerlijk met dit warme weer een niet te zware maaltijdsalade. Afbeelding

Wat een juweeltje! :D

Hier was het niet zo warm vandaag.
Wij hadden lamskoteletjes met gebraisseerde worteltjes en boerenkoolstoemp, roomsausje erbij. Heeerlijk...
Door Aquillo
-Annemarie- schreef: vr 15 mei 2020, 11:48 Ja, wij vinden van wel. Echt met een modernere insteek. Maar er is niks mis met de klassieke recepten hoor! Beb Vuyk wordt ook nog regelmatig uit de kast getrokken. :biggrin2:

Gisteren Terong Asem, uit hetzelfde kookboek. In tamarinde gestoofde aubergine met groene sambal, krokante tempeh en basilicum. Als je dan toch aubergine moet eten, dan is dit wel een prima recept. ;D Maar het is nog steeds niet mijn favoriete groente. Dat mondgevoel, blèh. :P
IMG_20200514_193756260.jpg
Grappig hoe smaken verschillen.. Ik ben juist gek op Terrong (aubergine). Het lekkerste krijg je dit gerecht door eerst de plakken aubergine in te wrijven met zout en het een uurtje laten zweten. Liefs met een gewicht erop. Dan komt al het overtollige vocht uit de aubergine en wordt hij wat droger. even het zout afnemen met een vochtige doek. Daarna inwrijven met olie en wat pepers. Dit bak je dan eerst krokant. Je maakt de boemboe apart. Als die klaar is de terrong erin. Even laten staan zodat de smaken van de boemboe er in trekken. Daarna kort verwarmen. Op deze manier wordt het vlees van de aubergine niet zompig ;)

Maar misschien doe je dit al zo en is aubergine gewoon jouw groente niet ;D
Door Aquillo
Ik ben niet zo´n trouwe poster hier :-[
Had afgelopen week. zelf gerookte makreel op stokbroodje en sla
Roti kip met zoete aardappel ipv gewone aardappel er in. De roti vellen wel gekocht. Heerlijke met Dahl er in.
torentje zoete aardappelpuree met 5 kruiden poeder en cocosmelk bereid in laagjes opgebouwd met er tussen roergebakken spinaze (ui,olijfolie, knoflook, gedroogde tomaatjes)
Spaghetti met verse spinaze pijnboompitjes, knoflook,zwarte olijven meegebakken tomaten) en eroverheen heel veel geraspte talleggio
Gisteren oer Hollands gekookte aardappelen, bloemkool met een bloemkoolsausje, komkommer sla met dille en een biologische halskarbonade gekruid met kerriepoeder, komijn, chillipeper, knoflook en ui.

en wat zal ik vanavond koken?. mm ik denk weer eens Indisch.
rijst en een vereenvoudigde versie van de sayor lodeh met alleen wat bloemkool, boontjes en petehbonen en tempeh. (geen zin om nog andere groenten in huis te halen die er normaal in gaan :-X
(moet kunnen ;)
en een Knolselderij Ketjap (vegetarische variant van babi ketjap)
Door - pien -
Vandaag staat er sürströmming op het menu. Met tomaten, ui, aardappel, zure room (hebben we niet, wordt crème fraîche) en dille. En Turks brood, bij gebrek aan Zweeds platbrood.
Ben benieuwd hoe ik er morgen aan toe ben :P
Door src_esther
Siberienne schreef: do 18 jun 2020, 20:47 Ik heb pizza gehaald. En die was erg lekker.
Mhmmm, daar zou ik ook wel weer eens zin in hebben.

Vandaag maakte ik spaghetti aglio e olio en een tomaten-courgetteschotel.

Morgen een franse stoofpot. Misschien maak ik een tiramisu als toe.

Zaterdag een (groene) aspergeveloute en spaghetti met groene aspergekoppen in een parmaham-knoflook-salie-room-kaas-saus. Dat laatste is een herontdekt recept, zo lekker!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door