Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Aquillo schreef: za 02 mei 2020, 14:49 gisteren had ik spaghetti met een homemade ruccola hazelnoten pesto en heel fijn gesnipperde rode paprika er doorheen
met een home made bietenburger met gebakken rode ui en champignons

Vandaag..
Roti Kip en spercieboontjes en aardappeltjes er in
alleen de vellen heb ik al kant en klaar bij de Surinamer gekocht.. (de lekkere met dahl er in)
verse tomatensalade erbij voor de frisse noot
en zure rode ui ringen erbij
Wat eet je weer lekker :D Klopt, die platen met dahl erin zijn top!
Ik had gister roti (helemaal kant-en-klaar van de Chinese toko, maar lekkerder dan van de Surinamer ;D ) en meneer nasi, sajoer lodeh en rendang, met seroendeng erbij.
Vandaag spinazierisotto met wat garnalen en pompoenpitten.

Wat is jouw geheim voor de masala kip? Soms heb ik Madame Jeanette in huis, soms gaat er sambal in, maar tegenwoordig ben ik ook royaal met zwarte en witte peper :D
Door Elf
Ik ben vandaag jarig en man en kinders hebben eten besteld bij een Perzisch restaurant waar ik erg van houd :D . Zoonlief (net 18 dus wil steeds rijden) is het nu gaan ophalen. Zin in!!! :P
Door Kaela
Gefeliciteerd Elf! En smakelijke maaltijd!

Wij hebben besteld. En deze week mocht ik bij mijn favoriete aziaat bestellen. Sushi en cheesy beef. Het was verrukkelijk!
- pien - schreef: za 02 mei 2020, 09:12 Ik vind poffertjes (waar als het goed is, ook boekweitmeel in zit) heel erg lekker! Wel de echte van de poffertjeskraam (goh, hoe lang is dat geleden, 10 jaar minstens :D )
Ik heb nog boekweitmeel liggen, maar 's proberen :)
Wat is jouw recept PoP?
Euhm, ik maak pannekoeken altijd op gevoel.
Maar ik geloof dat je voor de echt Limburgse boekweitpannekoeken (dus de dunne grote platte met vb spek in) de helft boekweit meel en de helft tarwemeel moet gebruiken.. Ik combineer met havermout of volkoren speltbloem... Maar het is elke keer anders. Ik vind boekweit gewoon super lekker!

Poffertjes heb ik nog niet vaak gegeten en nog nooit van een kraam (Belg he), maar die ik gegeten heb vond ik wel lekker. Niet speciaal maar het waren misschien ook geen 'echte'.
Door Aquillo
- pien - schreef: za 02 mei 2020, 17:40 Wat eet je weer lekker :D Klopt, die platen met dahl erin zijn top!
Ik had gister roti (helemaal kant-en-klaar van de Chinese toko, maar lekkerder dan van de Surinamer ;D ) en meneer nasi, sajoer lodeh en rendang, met seroendeng erbij.
Vandaag spinazierisotto met wat garnalen en pompoenpitten.

Wat is jouw geheim voor de masala kip? Soms heb ik Madame Jeanette in huis, soms gaat er sambal in, maar tegenwoordig ben ik ook royaal met zwarte en witte peper :D
Nou Pien, jouw maaltijden zien er ook altijd top uit hoor. :D

Ik had een tip van een Surinaamse moeder gekregen ... Gewoon de chan kerrie massala en dan extra een halve theelepel gedroogde gember of 2 verse schijfjes, en op het laatste een kleine eetlepel pindakaas (wel de 100% pindakaas) er doorheen roeren om te binden. Verder stoof ik een of twee tomaten mee Surinamers doen er nog maggie in, maar dat gebruik ik niet. Doe er dan wel gedroogde lavas bij om mee te stoven. oh ja en de aardappel stukjes eerst kort frituren in wat olie en dan daarna erbij. Dan valt de aardappel niet uit elkaar.

Vandaag doe ik gewoon Hollands.. spruitjes gestoofd met wat ui en olijfolie dan blijven ze knapperig .. dekseltje op pan dan gaart het verder in eigen vocht. gemalen peper en wat nootmuskaat en naar smaak wat zout.
Geen zin in vlees, maar heb nog gare kastanjes in de vriezer dus eet ik die er bij met gebakken aardappeltjes.
Door src_esther
Aquillo schreef: ma 04 mei 2020, 18:07 Nou Pien, jouw maaltijden zien er ook altijd top uit hoor. :D

Ik had een tip van een Surinaamse moeder gekregen ... Gewoon de chan kerrie massala en dan extra een halve theelepel gedroogde gember of 2 verse schijfjes, en op het laatste een kleine eetlepel pindakaas (wel de 100% pindakaas) er doorheen roeren om te binden. Verder stoof ik een of twee tomaten mee Surinamers doen er nog maggie in, maar dat gebruik ik niet. Doe er dan wel gedroogde lavas bij om mee te stoven. oh ja en de aardappel stukjes eerst kort frituren in wat olie en dan daarna erbij. Dan valt de aardappel niet uit elkaar.

Vandaag doe ik gewoon Hollands.. spruitjes gestoofd met wat ui en olijfolie dan blijven ze knapperig .. dekseltje op pan dan gaart het verder in eigen vocht. gemalen peper en wat nootmuskaat en naar smaak wat zout.
Geen zin in vlees, maar heb nog gare kastanjes in de vriezer dus eet ik die er bij met gebakken aardappeltjes.
Voor zover ik weet is maggi een eerste levensbehoefte voor Surinamers.

Je spruitjesgerecht klinkt niet hollands. :biggrin2:
Door - pien -
Aquillo schreef: ma 04 mei 2020, 18:07 Nou Pien, jouw maaltijden zien er ook altijd top uit hoor. :D

Maggi(blokjes), die kleine vierkante, die gooien ze overal in :D
Een beetje gember erbij? Die ligt hier altijd in de koelkast, dus dat zullen we 's proberen (ja, deze week komt er weer roti op tafel). Echte pindakaas hebben we ook in huis. Tomaat doe ik er ook in als ik ze heb, of een beetje tomatenpuree.

Gister aten we gestoofdepreimetkastanjechampignonprut met rijst.
Vanavond gebakken aardappels met witlofsalade en een stukje zalm.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door