Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Mowgli schreef:Na een dag hard werken thuis komen om erachter te komen dat mijn Schatzi zich veel moeite gegeven heeft en heerlijk heeft gekookt :smitten:
;D ;D ;D

Ik hoop, je hebt dat eten genoten! :P :biggrin2:
Door Chouka
hannabelgje schreef:Het telefoontje krijgen dat ik op sollicitatiegesprek mag. Spannend!!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
En? Hoe was het?
Door -Saskia-
Niet mijn geluksmomentje, maar die van Wodka.
B wilde haar snack niet en heeft er een uur op liggen slapen. Toen ze moest plassen en dus van haar plek verdween, troffen we dit tafereel aan bij terugkomst.
Gejat. :P

Afbeelding

>:( Geen idee hoe ik de foto moet draaien. Sorry voor de eventueel ontstane nekblessures.
Door Borke
Oh ik word al helemaal blij van het lezen van dit topic.
Geweldig die eekhoornfoto's Riek.
Gaaf Lupi die al zo graag bij de anderen is en dat dit dan ook wederzijds is.

Dan ook nog onderstaand bericht wat weer enorm bijdraagt aan mijn voorpret van onze vakantie in Oostenrijk :cool:
constance.blokzijl schreef:Wij gaan de laatste jaren altijd naar Oostenrijk, wij vinden het heel erg fijn, onze honden worden daar niet gediscrimineerd Afbeelding dat wil dus zeggen, als er een muilkorf om moet, moet dat bij alle honden, ze mogen niet los, tenzij je ze muilkorfd (dus ook mini hondjes)
Afgelopen wintersport kwamen we een stel tegen met een golden. Die waren dus heel erg ontevreden omdat ze het een hond onvriendelijk land vonden, wel wel om dezelfde regels!
We raakten hierover aan de praat, en uiteindelijk, gezien van ons standpunt, met Amerikaanse bulldog die door de meeste gezien wordt als pitbul of kempfhund, begrepen ze wel waarom wij het dan een fijn land vonden....

Ze mogen mee in de liftjes, Lola vind dat het einde, en vaak in die grote waar je met heel veel in gaat moet je wat betalen voor de hond. En moeten ze gekorfd, maar dat wordt ook altijd wel benoemd.
Zoals gezegd, wij vinden het geweldig, Karintië is ook erg mooi! Veel plezier alvast!

Edit; tip vergeten! Wil je regelmatig met de kabelbaan en/of hoch Alm strassen bezoeken, koop dan een Kärntencard. De meeste liftjes zijn dan gratis en de Nockalmstrasse en Malta hochalmstrasse zijn dan ook gratis Afbeelding
Met Sofi in zo'n grote kabelbaan lijkt me helemaal geweldig!
Daar ze ook mee gaat in een kano, krijgen we dat ook nog wel voor elkaar met haar.

Een vraag: moeten honden in Oostenrijk altijd overal een muilkorf om?
Of alleen bij loslopen, in ov?

Wij hebben een muilkorf voor Sofi, ooit gekocht voor als dat in Duitsland nodig zou zijn, maar we hebben haar nog niet aangeleerd om hem te dragen. Als ze hem daar vaker om moet, dan eens kijken of er een handiger moderner model is.
Alle honden ongeacht ras en grootte gemuilkorft vind ik een prima oplossing.
Het is eerlijk en duidelijk en daar hou ik wel van :biggrin2:

Zo'n Karntencard die heb ik al vaker genoemd gezien, waar koop je die?
Door constance.blokzijl
Borke schreef:Oh ik word al helemaal blij van het lezen van dit topic.
Geweldig die eekhoornfoto's Riek.
Gaaf Lupi die al zo graag bij de anderen is en dat dit dan ook wederzijds is.

Dan ook nog onderstaand bericht wat weer enorm bijdraagt aan mijn voorpret van onze vakantie in Oostenrijk :cool:

Met Sofi in zo'n grote kabelbaan lijkt me helemaal geweldig!
Daar ze ook mee gaat in een kano, krijgen we dat ook nog wel voor elkaar met haar.

Een vraag: moeten honden in Oostenrijk altijd overal een muilkorf om?
Of alleen bij loslopen, in ov?

Wij hebben een muilkorf voor Sofi, ooit gekocht voor als dat in Duitsland nodig zou zijn, maar we hebben haar nog niet aangeleerd om hem te dragen. Als ze hem daar vaker om moet, dan eens kijken of er een handiger moderner model is.
Alle honden ongeacht ras en grootte gemuilkorft vind ik een prima oplossing.
Het is eerlijk en duidelijk en daar hou ik wel van :biggrin2:

Zo'n Karntencard die heb ik al vaker genoemd gezien, waar koop je die?
De kleine baantjes vinden die van ons leuker! Afbeelding

De karntencard hebben wij bij de receptie van de Landal kunnen krijgen waar we zaten toen

En altijd en overal een muilkorf; nee, alleen in ov en zoals de grote kabelbanen de kleinere waar je met 6 tot 8 in kunt hoeft ook niet.
En als je ze los laat lopen, dan moeten ze een korf om.
In 2 weken met ons daar hebben ze meestal maar een paar keer kort om
Door constance.blokzijl
Ik vergeet mijn eigen geluksmomentje;
Vandaag een mailtje (zij werkt niet op mijn locatie) gekregen van mijn manager met dit gedichtjeAfbeelding
Omdat ze dit even wilde delen en sterkte wilde wensen...
Anne in Duitsland schreef:
Mooi, dan kun je nu het handboek "Grappige germanismen" doorbladeren, naar de M van 'zich moeite geven'.Afbeelding :biggrin2: :-*
Ik had het vanmorgen inderdaad door. Ik was gisteravond te moe :D

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Door Mowgli
constance.blokzijl schreef:Ik vergeet mijn eigen geluksmomentje;
Vandaag een mailtje (zij werkt niet op mijn locatie) gekregen van mijn manager met dit gedichtjeAfbeelding
Omdat ze dit even wilde delen en sterkte wilde wensen...
Wat lief zeg!

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door