Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door suzanne 1
eelke schreef: Ja! Het is inmiddels al 2 graden warmer terwijl alle klepraampjes open staan. Die arme Gijs  :'(

Kan de kachel nog wel meer dimmen maar dan gloeit ie meer en ik vind de vlammen nog zo leuk. (je hebt stand 1, 2, 3 en 3. Hij staat nu tussen 1 en 2, 4 is dan vol open). Ga m'n bikini maar aantrekken denk ik!
Eelke, kachelwarmte is andere warmte dan van de CV. Hier kunnen de husky's rustig nog in de kamer liggen als de kachel lekker brandt (23 a 24 graden is het dan) terwijl als ik de cv zo hoog zou zetten ze niet meer naar binnen willen komen. Ikzelf vind van de kachel 23 graden heerlijk terwijl met de cv me dat ook te warm lijkt (al hou ik van warmte) Je hebt dus best kans dat het voor de hondjes wel meevalt qua warmte
Door Nadia
Kain verliest ieder stook seizoen zijn snorharen.. Omdat hij pal voor de haard zit ::)
Door Ruisje
Nadia schreef: Kain verliest ieder stook seizoen zijn snorharen.. Omdat hij pal voor de haard zit ::)
Ojee :o Ik zie Eelke's foto's van een naakte Gijs al voor me... :biggrin2:
Door keetje
Ziet er kek uit Eelke.  O0

Hier weer veuls te warm. 26 graden met keukenraam op kier. Ik weet niet hoe ik dat ding minder heet kan laten worden. Morgen maar eens het boekje lezen wat erbij zit.
Hier heeft de pijp ook een paar stookbeurten flink gestonken en wat gerookt maar dat is ondertussen over gelukkig.
Door eelke
suzanne 1 schreef: Eelke, kachelwarmte is andere warmte dan van de CV. Hier kunnen de husky's rustig nog in de kamer liggen als de kachel lekker brandt (23 a 24 graden is het dan) terwijl als ik de cv zo hoog zou zetten ze niet meer naar binnen willen komen. Ikzelf vind van de kachel 23 graden heerlijk terwijl met de cv me dat ook te warm lijkt (al hou ik van warmte) Je hebt dus best kans dat het voor de hondjes wel meevalt qua warmte
Gijs heeft inderdaad bij 21,5 graad in de kamer gelegen! Normaal ligt hij er bij 19 graden niet eens.
Door keetje
eelke schreef: Kan je m niet dimmen?
Vast wel. Ik had er maar 3 stukken hout op. Als ik de luchttoevoer demp of helemaal sluit gaat hij zachter branden maar harder gloeien en die speksteenkachels moeten het dus hebben van dat gloeien want dan worden ze pas echt heet. Dus dan valt er niet veel meer te temperen. Hij gloeit nu als een tierelier, erg veel ligt er nu niet meer in maar hij is loeiheet. Het is nog steeds 25 graden hier. Ik doe morgen nog wat minder hout erop, ik ben nog een leerling fikkiestoker he? :D
Door keetje
Nadia schreef: Minder hout erop? Of werkt dat met die lekke kacheltjes niet zo simpel?
Hoe bedoel je lek?
Door Pauline
eelke schreef: Ja! Het is inmiddels al 2 graden warmer terwijl alle klepraampjes open staan. Die arme Gijs  :'(

Kan de kachel nog wel meer dimmen maar dan gloeit ie meer en ik vind de vlammen nog zo leuk. (je hebt stand 1, 2, 3 en 3. Hij staat nu tussen 1 en 2, 4 is dan vol open). Ga m'n bikini maar aantrekken denk ik!
Wij hebben de houtkachel destijds weer verwijderd omdat ik eeuwig in mijn hemd zat.... :-[ :biggrin2: Echt ik vond het veel te warm en ik krijg het er benauwd van. Nu heb ik dat nog niet veel vaker gehoord, maar goed.... ik ben nou eenmaal apart. ::) ;D
Door eelke
Pauline schreef: Wij hebben de houtkachel destijds weer verwijderd omdat ik eeuwig in mijn hemd zat.... :-[ :biggrin2: Echt ik vond het veel te warm en ik krijg het er benauwd van. Nu heb ik dat nog niet veel vaker gehoord, maar goed.... ik ben nou eenmaal apart. ::) ;D
Zit nog met een vest en pantoffels aan. En Joep op schoot. En om nou te zeggen poeh poeh warm...maar daar heb ik niet zo snel last van hoor :P
Door Pauline
eelke schreef: Zit nog met een vest en pantoffels aan. En Joep op schoot. En om nou te zeggen poeh poeh warm...maar daar heb ik niet zo snel last van hoor :P
Hahahaha ik heb het tegenwoordig nog erger dan 10 jaar geleden, kun je nagaan!

Eddie (heeft gevoelige longen en luchtwegen) kan trouwens ook slecht tegen hout gestookte ruimtes, het is net of het met het vocht te maken heeft. Schat in dat hout stoken vochtiger is dan een cv.... (toch?). Nu hebben we wel zitten dromen over een gas open haard, maar dan moeten we eerst een nieuwe pijp hebben en dat kreng kost alleen al 800 euro..... Ik vind deze dus heel erg mooi:

Afbeelding
Door Martine-Tom
Pauline schreef: Wij hebben de houtkachel destijds weer verwijderd omdat ik eeuwig in mijn hemd zat.... :-[ :biggrin2: Echt ik vond het veel te warm en ik krijg het er benauwd van. Nu heb ik dat nog niet veel vaker gehoord, maar goed.... ik ben nou eenmaal apart. ::) ;D
Mijn vader heeft een houtkachel en ik heb dus ook wat jij hebt, het is heel gezellig om te zien...maar daar houd het voor mij op, veel en veel te warm  :-[ :-[
Door Pauline
Martine-Tom schreef: Mijn vader heeft een houtkachel en ik heb dus ook wat jij hebt, het is heel gezellig om te zien...maar daar houd het voor mij op, veel en veel te warm  :-[ :-[
Gelukkig!!! Zijn we samen een paar apart!  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door