Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Neally
Gaaf.
Zo leuk als je dat gewoon in je huis kunt laten maken.
Zou dat ook in een houten huis kunnen?
Ik vraag altijd of iemand iets wil drinken. Ook als ze buiten aan het werk zijn. Niet voor ons.
Oh, ja. De kachel staat hier op 19 graden. Ik zit in een t-shirt met korte mouwen en blote kakken.  :biggrin2:
De vrouw heeft een vest aan en zit onder een kleedje.
Door eelke
Neally schreef: Gaaf.
Zo leuk als je dat gewoon in je huis kunt laten maken.
Zou dat ook in een houten huis kunnen?
Ik vraag altijd of iemand iets wil drinken. Ook als ze buiten aan het werk zijn. Niet voor ons.
Oh, ja. De kachel staat hier op 19 graden. Ik zit in een t-shirt met korte mouwen en blote kakken.  :biggrin2:
De vrouw heeft een vest aan en zit onder een kleedje.
Ja dat kan ook! Volgens mij gebruiken ze dan een speciale geïsoleerde doorvoer voor verdiepingsvloeren. Mijn dak is natuurlijk ook gewoon van hout. Op zolder zit er nog een houten plafonnetje in, en in de slaapkamer nog een gipsen plafond.
Door doranto
Bij ons is alleen de vloer van de begane grond van steen. Met een dubbelwandig geïsoleerd rookkanaal is dat geen probleem. Wij hebben beide rookkanalen zelf aangelegd.
Door eelke
Nadia schreef: Spannend!! Akelig ook zo'n gat.. Ze zouden maar een cm scheef zitten ::)
Nou zulke scenario's gingen de afgelopen dagen steeds door mijn hoofd ja. Maar de gaten in de betonnen vloeren zitten er en dat zit goed. Gat in het dak is ook al gemaakt, er klimt nu steeds iemand voor het raam op de ladder op en neer.

Dus, ik denk dat ze aan het laatste bezig zijn, en dat ik dan zo stook-les krijg  :groupwave2:

Ohh het is écht een mooi kacheltje :smitten:
Door eelke
Jaaaa!!

Afbeelding

En het is kei warm. Het afgelopen half uur dat ie aan is al een graad warmer, en alle klepraampjes staan open want er komt nog rook van de pijp af door het inbranden (vandaar ook de vage foto). Dus ik heb de kachel nu maar gedimd. (da's leuk, schuifje open, volle vlam, schuifje dicht, rustige vlam).
Door Anne in Zweden
eelke schreef: Ow ow, ik ga er NU voor het eerst in poken, jeuj!!
Dit schreef je een halfuur geleden. Is alles goed met je? :-\ :biggrin2:
Door Anne in Zweden
koekje schreef: Ik heb nog geen brandweer gehoord.
Ook geen rookpluimen te zien? Er zweefde een helikopter boven Eelke vanochtend; was dat een preventieve maatregel, een blusvliegtuig van Australië geleend of zo?
Door eelke
Anne in Duitsland schreef: Dit schreef je een halfuur geleden. Is alles goed met je? :-\ :biggrin2:
Ja! Het is inmiddels al 2 graden warmer terwijl alle klepraampjes open staan. Die arme Gijs  :'(

Kan de kachel nog wel meer dimmen maar dan gloeit ie meer en ik vind de vlammen nog zo leuk. (je hebt stand 1, 2, 3 en 3. Hij staat nu tussen 1 en 2, 4 is dan vol open). Ga m'n bikini maar aantrekken denk ik!
Door eelke
Anne in Duitsland schreef: Ook geen rookpluimen te zien? Er zweefde een helikopter boven Eelke vanochtend; was dat een preventieve maatregel, een blusvliegtuig van Australië geleend of zo?
;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door