Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

En de lichamen zijn nog steeds niet geruimd... Hoe afachuwelijk moet het zij voor de nabestaanden om te weten dat niet alleen je geliefden dood zijn dankzij andermans conflicten, maar dat die anderen er ook nog eens voor zorgen dat hulpverleners er niet eens bij kunnen komen. En dat de lijken van hun familie/vrienden dus maar liggen te verrotten op een veld... Met boeren die er doodleuk naast staan te ploegen. Onvoorstelbaar.
Tja twee werelden... de mensen daar staan heel anders in het leven van nu dan wij dat doen. Koffers en alles leeggeroofd, voor ons niet te bevatten, voor hun is het volgens mij puur overleven daar in oorlogsgebied.

Die Russische separatisten daar moeten ze trouwens ook meteen een nekschot geven (excuse my French) daar heb ik serieus geen goed woord voor over. Zij bepalen even wie het gebied in mag of niet, het onderzoek wordt ook niet op een professionele wijze gedaan en de onderzoekteams vanuit hier komen het gebied niet eens in. Plus wat men al zegt, je geliefden liggen daar, je kunt er niet bij, zij komen niet naar Nederland, vreselijk...
Het is waarschijnlijk nog een "pijnlijke vergissing" ook, sterf je daar, als onschuldige, in de oorlog van een ander, alleen omdat 1 of andere Jan Doedel zich "vergist". Koekoek.

Gebied binnenvallen en keihard vechten zal ook wel niet de meest perfecte oplossing zijn  :-\

Blijf er bij dat vliegtuigen daar niet meer over moesten vliegen, maar dat is  achteraf praten, heb je nu niks meer aan. Vreselijk voor al die mensen en hun nabestaanden :(
Nu lees je weer dat er lijken gestolen worden door de rebellen.

En was ik al geraakt door deze hele gebeurtenis, hier word ik gewoon kots en kots misselijk van. Alsof het allemaal nog niet erg genoeg is. Dan zijn je geliefden dood, op een vreselijke manier en dan worden ze ook nog eens zo weggemoffeld. Ik heb er geen worden voor, het is te erg.
Verschrikkelijk, ik ken niemand die in het vliegtuig zat of iemand die wel iemand kende die erin zat maar toch doet het me heel veel. En ik merk, nu er meer duidelijk wordt, zoals vanmorgen in de krant foto's van slachtoffers met verhalen erbij, dan blader ik snel door. Op de voorkant van de krant zo'n eikel met een knuffeltje in zijn hand, triomfantelijk omhoog, dan denk ik, je bent een beest. Ik schoot toen wel even vol. Het is daar oorlog, er had misschien geen vliegtuig over moeten vliegen en heel hoogstwaarschijnlijk hebben die lui zich gewoon vergist in vliegtuig, dachten ze dat het een militair vliegtuig was.Maar toch, dan zo triomfantelijk staan te doen over ellende van duizenden mensen (alle betrokkenen dus) daar kan ik niet (meer) tegen. Ik ga dus voorlopig maar even mijn kop in het zand steken en de berichten maar niet meer volgen en dus ontwijken. En ik lig er wakker van. Ik weet dat er in het verkeer meer mensen overlijden dan met vliegtuig ongelukken. Hoewel ik dit geen ongeluk vind.

Onze speciale dochter is er helemaal ontzet door en dreigde gisteren dus een beetje in een depressieve bui weg te zakken. Ik heb dus de krant van vanmorgen maar vroegtijdig weggemoffeld maar van het internet kan ik haar niet houden. Hoewel ik nu weet dat ze  die berichten ook negeert

Wat me dan nog veel meer schokte was dat ik gisteren de zeeman telefonisch sprak en we ons al pratend realiseerde dat hij in dat vliegtuig had kunnen zitten maar door een iets vroegere aflossing van zijn voorganger door omstandigheden omgeboekt is en eerder weggegaan was.  :-X
Nadia schreef: Naar het schijnt zou het vliegtuig van Poetin daar rond dezelfde tijd en het zelfde gebied moeten vliegen. Dus wellicht was de aanval op hem bedoeld.
Het lijkt me toch stug dat Poetin over dat gebied zou vliegen, lijkt me niet echt handig...
*Natasja* schreef: Het lijkt me toch stug dat Poetin over dat gebied zou vliegen, lijkt me niet echt handig...
Ja diezelfde gedachte had ik ook. Maar goed. Boven 7 km was het veilig verklaard.
Het is gewoon vreselijk.
"Gelukkig" kan ik dit soort berichten goed 'verdragen' in die zin. Ik huil er niet om. Beelden blijven niet hangen en slaap er niet minder slecht door. Wat niet weg neemt dat ik het echt vreselijk vind en me boos kan maken hoe de nasleep is.
Ik wil niks aan de gruwelijkheid van het incident afdoen. Het blijft natuurlijk zo verschrikkelijk dat er eigenlijk geen woorden voor zijn.

Maar voor mij is de grote schuldige eigenlijk de IATA, die het gebied als veilig genoeg beoordeeld om overheen te vliegen. Het is gewoon oorlogsgebied waar vorige week al best wat naar beneden gehaald is.  :-X

Waarom meiden diverse andere landen de regio wel? Wij hier in onze westerse veiligheid staan er gewoon niet bij stil dat die veiligheid niet vanzelfsprekend is, en zich niet uitsterkt tot het oneindige. En er in andere gebieden op andere momenten andere regels gelden, of géén regels. Hoe naief of decadent is dat?
Juul schreef: Ik wil niks aan de gruwelijkheid van het incident afdoen. Het blijft natuurlijk zo verschrikkelijk dat er eigenlijk geen woorden voor zijn.

Maar voor mij is de grote schuldige eigenlijk de IATA, die het gebied als veilig genoeg beoordeeld om overheen te vliegen. Het is gewoon oorlogsgebied waar vorige week al best wat naar beneden gehaald is.  :-X

Waarom meiden diverse andere landen de regio wel? Wij hier in onze westerse veiligheid staan er gewoon niet bij stil dat die veiligheid niet vanzelfsprekend is, en zich niet uitsterkt tot het oneindige. En er in andere gebieden op andere momenten andere regels gelden, of géén regels. Hoe naief of decadent is dat?
Maar dan nog heeft niemand, ook geen stelletje debielen die zich separatisten noemen, het recht om onschuldige burgers uit de lucht te knallen.....
In wat voor wereld leven we.......
Nee, mar ik denk dat "het recht" daar en "het recht" hier niet helemaal hetzelfde is.

En weten wij hoe er dat uitziet? Achter het vizier van zo'n luchtraket-afschieter? Ik kan me de vergissing wel voorstellen hoor. Je zou geen oorlog moeten voeren, ben ik met je eens.

Dat er nu niemand bij mag is beneden alle peil, maar dat illustreert ook meteen de ernst van de situatie daar.
Dreetje schreef: Maar dan nog heeft niemand, ook geen stelletje debielen die zich separatisten noemen, het recht om onschuldige burgers uit de lucht te knallen.....
In wat voor wereld leven we.......
In een wereld waar altijd oorlogen heeft geheerst, de meeste trouwens om/voor het geloof  ::). Het is afschuwelijk wat er is gebeurd maar er zijn in het verleden, heden en zullen in de toekomst nog meer en dan vaak ook nog afschuwelijker dingen gebeurt zijn/gebeuren.

Natuurlijk vind ik dit onnoemelijk ernstig en te triest voor woorden en leef mee met al die mensen die hiermee iemand verloren hebben maar tegelijkertijd vind ik het hypocriet om nu ach en wee te wenen/roepen omdat het nu "zo dicht bij is?"
Persoonlijk houd ik rekening met een aanslag binnen onze grenzen in de nabije toekomst. Dit zie ik ook als een aanslag maar dan buiten onze landsgrenzen en tja..... waarom zouden "wij Nederlanders" daarvan buitengesloten worden??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door