Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Voor de kippen is het niet beter.. De winter rust is goed voor hun voortplantingsstelsel. Het is ook natuurlijk voor hen om te leven op het ritme van de seizoenen. Al is het bij jullie natuurlijk wel erg lang winter en lang donker op een dag....
Misschien kan je telkens een uur of 2-3 bijlichten. Anders gaan ze natuurlijk pas in april of zo leggen... Maar dan houden ze nog steeds wat winterrust.

Temperatuur heeft trouwens ook wel degelijk invloed op al dan niet leggen.. Als het plots keihard gaat vriezen stoppen ze er vaak ook (tijdelijk) mee, net als als het te warm wordt in de zomer.

In de rui leggen kippen trouwens ook minder he. Dus als er ruien is 1 ei om de 2 dagen ook niet gek. Dat krijg ik hier nu ook van de legkip en de hen van dit voorjaar. De kleine zilveren is er compleet mee gestopt.
En de witte is nog niet begonnen maar ik weet niet of dat komt door de rui of doordat ze nog steeds moedertje aan het spelen is (kuiken is al 8 weken)..
Door hannabelgje
Anne in Zweden schreef: O. Dus. Nou.

Eet smakelijk alvast? :sofa:
Ja de buurtjes eten ze op. Ik kan zelf mijn haantjes niet eten. Heel hypocriet maar dat lukt me niet.
Hier legt er nog 1 zijdehoen. De bielefelders hebben nog helemaal niet gelegd. Gaan ze ook niet meer doen vrees ik. Hier gaan we met de natuur mee en wordt er niet bijgelicht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Laika
hannabelgje schreef: vr 30 okt 2020, 19:16 Ja de buurtjes eten ze op. Ik kan zelf mijn haantjes niet eten. Heel hypocriet maar dat lukt me niet.
Hier legt er nog 1 zijdehoen. De bielefelders hebben nog helemaal niet gelegd. Gaan ze ook niet meer doen vrees ik. Hier gaan we met de natuur mee en wordt er niet bijgelicht.

Bielefelders doen er lang over he? Ons eerste ei verwacht ik pas in februari ::)
Was die ene Bielefelder bij jou nou een haan of toch een hen?
Door hannabelgje
Laika schreef: Bielefelders doen er lang over he? Ons eerste ei verwacht ik pas in februari ::)
Was die ene Bielefelder bij jou nou een haan of toch een hen?
Oh dat wist ik niet. Ik wacht gewoon geduldig. Zijn hartstikke 3 hennen.

Door Anne in Zweden
pearlsofpassion schreef: vr 30 okt 2020, 18:54 Voor de kippen is het niet beter.. De winter rust is goed voor hun voortplantingsstelsel. Het is ook natuurlijk voor hen om te leven op het ritme van de seizoenen. Al is het bij jullie natuurlijk wel erg lang winter en lang donker op een dag....
Misschien kan je telkens een uur of 2-3 bijlichten. Anders gaan ze natuurlijk pas in april of zo leggen... Maar dan houden ze nog steeds wat winterrust.

Temperatuur heeft trouwens ook wel degelijk invloed op al dan niet leggen.. Als het plots keihard gaat vriezen stoppen ze er vaak ook (tijdelijk) mee, net als als het te warm wordt in de zomer.

In de rui leggen kippen trouwens ook minder he. Dus als er ruien is 1 ei om de 2 dagen ook niet gek. Dat krijg ik hier nu ook van de legkip en de hen van dit voorjaar. De kleine zilveren is er compleet mee gestopt.
En de witte is nog niet begonnen maar ik weet niet of dat komt door de rui of doordat ze nog steeds moedertje aan het spelen is (kuiken is al 8 weken)..
Dat valt op zich nog wel mee. Zodra we de korste dag achter de rug hebben, worden de dagen snel langer, en als er sneeuw ligt kan het zelfs lichter lijken dan het feitelijk is. Maar op dagen als vandaag, grijs grauw en guur, lijkt het om drie uur 's middags als donker. :-X

Hier een paar slechte foto's van onze meisjes in het binnenhok:

20201031_145131_resized.jpg
20201031_145131_resized.jpg (164.98 KiB) 2023 keer bekeken
20201031_145127_resized.jpg
20201031_145127_resized.jpg (152.38 KiB) 2023 keer bekeken
20201031_145104_resized.jpg
20201031_145104_resized.jpg (149.27 KiB) 2023 keer bekeken
Door pearlsofpassion
Wauw, das een villa op zichzelf..
Prima te doen toch, in de koude periode. Zeker aangezien ze de rest van het jaar zo mooi ruim buiten kunnen.
Door Anne in Zweden
pearlsofpassion schreef: zo 01 nov 2020, 19:54 Wauw, das een villa op zichzelf..
Prima te doen toch, in de koude periode. Zeker aangezien ze de rest van het jaar zo mooi ruim buiten kunnen.
Ze moeten er ook wel een maand of vijf in verblijven, hè? Dan mag het allemaal wel een beetje gezellig en luxe zijn. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Waaaah! Een van onze meisjes heeft haar eerste eitje gelegd! Een prachtig gaaf ovaal bruin juweeltje van 49,76 gram! Ter vergelijking: het witte ei ernaast is 68,10 gram. Ik ben zo aan het stuiteren van blijdschap dat ik overweeg het ding in te lijsten. ;D
20201129_121902_resized.jpg
20201129_121902_resized.jpg (188.28 KiB) 1926 keer bekeken
Door pearlsofpassion
:biggrin2:

Wat leuk! Jouw reactie helemaal natuurlijk. ::)
Maar het is ook heel bijzonder, een eerste eitje!
Fijn voor je!

Enne, 50gr is echt heel behoorlijk voor een eerste ei!
Door judith vd
Heel bijzonder inderdaad je 1ste eitje!
Dat vond Emy (1 van mijn wetters) ook en besloot hem maar gelijk op te peuzelen :roflmao:
Door Laika
Wij hebben momenteel een beetje spijt van onze raskeuze :(
Een aantal van de redenen waarom we voor de Bielefelder gekozen hebben waren hun geroemde verdraagzaamheid en makke karakter. Nou, dat blijkt dus niet helemaal te kloppen.

Ze blijven schuw en angstig voor ons, niet leuk maar het vervelendste vind ik dat ze heel onverdraagzaam naar elkaar toe zijn. Oke, er is een pikorde bij kippen maar dat drie kippen ervoor zorgen dat de andere twee het hok 's avonds niet in mogen... >:( >:(
Zou een haan een positieve uitwerking kunnen hebben op dit gedrag?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door