Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Too
pearlsofpassion schreef: do 06 jan 2022, 17:22 Ja, dat zeg ik ook he.
Ik zag de titel eens, maar ik heb het niet gelezen dus ik weet niet wat er van is. Maar dat erover geschreven wordt, doet wel vermoeden dat erover gesproken wordt. En mensen dus op die manier bang gemaakt voor de booster.
Dan struikel ik een beetje over de formulering, zoals het er nu staat zou je ook kunnen lezen dat jij een artikel zag dat een feitelijk/wetenschappelijk? verband legt tussen covid vaccinatie en miskraam.
Terwijl je kennelijk een kop hebt gezien die hint naar het rondgaan van (angstaanjagende sensatie) verhalen op sociale media...
Zo krijgen ook onzinverhalen onbedoeld een steeds groter bereik
Ik wilde alleen maar een mogelijke verklaring geven voor het aangehaalde feit dat vele zwangere vrouwen terughoudend zijn voor het halen van een booster.
En ik zeg er toch duidelijk bij dat ik het niet gelezen heb, enkel het artikel voorbij zien komen.

En ik heb even gegoogled en kwam dit tegen. Ik weet niet meer of het dit artikel was he, heb er geen aandacht aan geschonken toen ik het eerder zag. Maar dan kan je zelf oordelen.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34495304/ en

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2113891

Voor alle duidelijkheid, ik beweer niet dat er een verhoogd risico is op abortus na vaccinatie. Alleen dat erover geschreven wordt.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: do 06 jan 2022, 18:54 Ik wilde alleen maar een mogelijke verklaring geven voor het aangehaalde feit dat vele zwangere vrouwen terughoudend zijn voor het halen van een booster.
En ik zeg er toch duidelijk bij dat ik het niet gelezen heb, enkel het artikel voorbij zien komen.

En ik heb even gegoogled en kwam dit tegen. Ik weet niet meer of het dit artikel was he, heb er geen aandacht aan geschonken toen ik het eerder zag. Maar dan kan je zelf oordelen.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34495304/ en

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2113891

Voor alle duidelijkheid, ik beweer niet dat er een verhoogd risico is op abortus na vaccinatie. Alleen dat erover geschreven wordt.
De eerste studie die je aanhaalt concludeert dat er geen verhoogd risico is.

En ik zou bijna zeggen ‘natuurlijk worden deze studies gedaan’ ;) in de zwangerschap verander het immuunsysteem. Een foetus heeft zowel materiaal van de vader en de moeder en de zwangere ontwikkelt daar een tijdelijke tolerantie voor, voor dat ‘vreemde lichaam’. Anders krijg je een afweer reactie tegen het kind. (Kort versimpeld gezegd). Vaccineren beïnvloedt de immuniteit en je wil wel zeker weten dat dit niet gevaarlijk is voor zwangeren.

Ik ben wel blij dat Karin de booster heeft gehaald want in het begin van de pandemie leken er weinig zwangeren erg ziek te worden en nu juist wel hoger risico voor zwangeren en voor het kindje.
Door Siberienne
Tweede studie ook nog even gescand; conclusie ook daar ‘geen aanwijzingen voor verhoogd risico op abortus’.

Dus ‘er is goed gekeken en geen reden om aan te nemen dat het problemen geeft’ zou mijn conclusie zijn.
Door hannabelgje
Er was laatst wel op het nieuws dat er onderzoek gedaan wordt na het sterven van babies tijdens een corona besmetting. Ze hadden daar 30 gevallen van in nederland het afgelopen jaar. En dan bedoel ik dus zwangere vrouwen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Kim_S
Zo, mijn hoofdpijn is gelukkig weer over en de zere arm ook bijna. We hebben het weer gered :biggrin2:
Nog wel erg moe, maar dat duurt even wat langer. Was de vorige keren ook zo.
Door dinky89
hannabelgje schreef: do 06 jan 2022, 23:32 Er was laatst wel op het nieuws dat er onderzoek gedaan wordt na het sterven van babies tijdens een corona besmetting. Ze hadden daar 30 gevallen van in nederland het afgelopen jaar. En dan bedoel ik dus zwangere vrouwen.

Ik ben wel bekend met onderzoek naar doodgeboren babies waarbij de oorzaak eerst onbekend was maar waar ze later de placenta hebben onderzocht op corona en waar de placenta dus flink was aangetast door corona en dat zeer waarschijnlijk de doodsoorzaak is geweest van de babies. Daar hadden de moeders zelf weinig tot geen klachten gehad (sommige wisten het pas na antistoffentest dat ze het hadden gehad) maar was de baby dus wel overleden omdat de placenta enorm was aangetast. Dat was overigens bij ongevaccineerde zwangeren.
Door hannabelgje
dinky89 schreef: Ik ben wel bekend met onderzoek naar doodgeboren babies waarbij de oorzaak eerst onbekend was maar waar ze later de placenta hebben onderzocht op corona en waar de placenta dus flink was aangetast door corona en dat zeer waarschijnlijk de doodsoorzaak is geweest van de babies. Daar hadden de moeders zelf weinig tot geen klachten gehad (sommige wisten het pas na antistoffentest dat ze het hadden gehad) maar was de baby dus wel overleden omdat de placenta enorm was aangetast. Dat was overigens bij ongevaccineerde zwangeren.
Denk dat ik hetzelfde bedoel. Er borrelt weer wat boven erover.

Door Kaio
Het is nog geen 6 maanden geleden dat ik de prikken heb gehad, en voor mijn man nog korter, maar aangezien ze hier het leven weer zuur gaan maken van de nu niet geboosterden :-X zullen we toch maar snel die spaarkaart gaan vullen vrees ik. ( Ml kan dan eigenlijk ook niet goed zijn werk uitvoeren)
Wemelt weer van de politie hier zwaaiend met hun geweren deze week , echt ronduit vreselijk :puke:
Hoop dat ze mij er niet uitvissen want weet niet zeker of ik me dan kan "gedragen" want het zit me echt heel hoog dat gedoe allemaal :-X
Door Kaela
Politie zwaaiend met geweren :o what the f*ck?

Ik ben gister hondsberoerd geweest. Hoofdpijn, spierpijn en kotsmisselijk. Heb gisteren overdag veel geslapen en vannacht ruim klokje rond. Nu gaat het weer. Nog wat hoofdpijn, maar lang zo erg niet meer.
Door Djeena
Kaela schreef: za 08 jan 2022, 10:05 Politie zwaaiend met geweren :o what the f*ck?

Ik ben gister hondsberoerd geweest. Hoofdpijn, spierpijn en kotsmisselijk. Heb gisteren overdag veel geslapen en vannacht ruim klokje rond. Nu gaat het weer. Nog wat hoofdpijn, maar lang zo erg niet meer.
Pffff wat vervelend. Beterschap!
Door Kaio
Kaela schreef: za 08 jan 2022, 10:05 Politie zwaaiend met geweren :o what the f*ck?

Ja zo doen ze dat hier blijkbaar, sinds corona staan ze er heel erg vaak overal. En ze zijn niet vriendelijk ::) Grensgebied he.
Ik wordt er ongemakkelijk en onpasselijk van . ( En ook agressief en denk ik ook angstig ja )

Fijn dat je je al weer wat beter voelt, zeker nu je zwanger bent, beterschap verder. We gaan hem zo maar halen , konden zo gelijk terecht hebben we het ook gehad maar weer.
Door Lizzy

Oh balen! Ik hoop dat je vandaag weer helemaal opknapt!
Door Ronald
Van de vaccinatie heb ik eigenlijk geen last gehad. De booster is een ander verhaal. Van de prik zelf geen last gehad, maar daarna brak, mweeeh, een algeheel gevoel van "wat heb ik gisteren gedronken en hoeveel?".
En hoofdpijn. Niet echt heel erg, maar genoeg om er last van te hebben en toch maar een paracetamol te nemen.
Om een uur of 4 onder de dekens gekropen en geslapen tot de andere ochtend. En vrijdag ook weer vroeg naar bed en pas tegen 10 uur eruit gekomen.

Gelukkig is het geen mannengriep zeg... Want dan had ik echt niet geweten wat ik moest doen. Ja, 112 bellen. ;D ;D ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door