Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
eelke schreef: Volkorenrijst met bladspinazie, ui, knoflook, gedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en geitenkaas. Dat was lekker zeg!
Klinkt goed!

Kan ik van die bitterkoekjespudding niet zeggen  :biggrin2:
Door Radja
- pien - schreef: Hoe lang laat je het rundvlees stoven? Beter te lang dan te kort met stoofvlees, en een beetje zuur (scheutje wijn) helpt ook om het malser te maken.
Sucadelap wordt echt draadjesvlees maar riblap kan ook. Zoek even op het web hoe lang beide moeten, ik zet de mijne een dag of nacht in de oven, dus heb géén idee  ;)
Het kan ook aan het vlees liggen...vlees van een bepaalde supermarkt hier koop ik echt nóóit (meer) en vlees van de andere supermarkt wordt echt heel zacht!

Ik heb 2 succesrecepten: vlees met paprika en crème fraiche (soort vlees Stroganoff) en vega met bulgur, boontjes en sesamolie, mjammmm!

Wat die kool betreft: als je rode kool lust, maak dan gewoon een hele pan, appeltje erbij, en eet dat een dag en doe de rest in de vriezer. Ik denk dat kool altijd geblancheerd moet worden voor het wordt ingevroren zoals alle groentes die je invriest?

Rundvlees moet toch minstens 4 tot 5 uur stoven,riblappen,sucadelappen en idd met vet voor de smaak,maar anders krijg je droog vlees. Tja recepten,ik het doe vaak lekker met ui,knoflook,laurier,tijm,rode wijn,beetje boullion en een stukje ontbijtkoek. Laats heb ik er ook worteltjes het laatste half uurtje bij gedaan en aardappels! Heerlijk!
Door -Annemarie-
Pompoensoep.

Kleur: oranje.  ::)

Moet ik toch ineens aan deze denken:

"Married with Children: It's a Bundyful Life (#4.12)" (1989)
Al: Bud, quick - what's more important - money or love?
Bud: Money. I can always rent love.
Al: [walks over to Kelly] Kelly, what's the color of an orange?
Kelly: Right now? Off the top of my head? No multiple choice?
  :biggrin2:
Door Angelique
-Annemarie- schreef: Pompoensoep.

Kleur: oranje.  ::)

Moet ik toch ineens aan deze denken:

"Married with Children: It's a Bundyful Life (#4.12)" (1989)
Al: Bud, quick - what's more important - money or love?
Bud: Money. I can always rent love.
Al: [walks over to Kelly] Kelly, what's the color of an orange?
Kelly: Right now? Off the top of my head? No multiple choice?
  :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2:

Ik kan niet meer normaal Chicago zeggen  :2funny: :2funny:
Door Angelique
koekje schreef: Ook griesmeel Lique? Ik kook mijn griesmeelpudding bij voorkeur tot een soort baksteen en dan zonder saus. Heeeerluk.
Nope, griezelmeelpudding is ook pudding. :biggrin2:
Door - pien -
Angelique schreef: Nope, griezelmeelpudding is ook pudding. :biggrin2:
;D ;D ;D

Ooitooitooit wil ik nog eens chipolatapudding eten, zelfgemaakte, niet uit een bakje van de supermarkt. Hmm, even het kookboek van oma er op naslaan.
Aten ze dat ook in 1920  ::)

On topic: friet met accessoires. Voor de mannen frikandel speciaal en voor mij een kroketje met mosterd :dribble:
Door Lizzy
Griezelmeelpudding ;D ;D ;D

In de meeste pudding zit gelatine dus ik vind het ook een no-no.

Ben niet lekker dus champignonnensoep met chiabatta met gebakken paddenstoelen (in roomboter met knoflook en tuinkers erover). Receppie van mijn favoriete kokkie van de appie.
Door Angelique
Lizzy schreef: Griezelmeelpudding ;D ;D ;D

In de meeste pudding zit gelatine dus ik vind het ook een no-no.

Ben niet lekker dus champignonnensoep met chiabatta met gebakken paddenstoelen (in roomboter met knoflook en tuinkers erover). Receppie van mijn favoriete kokkie van de appie.
Normale mensen nemen dan een cracker met kaas  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door