Hier in België mogen we vanaf woensdag ook weer niet meer het land uit zonder goede reden. Ze willen zo ook de britse variant zo veel mogelijk buiten spel zetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Laika schreef: ↑za 23 jan 2021, 11:16 Het is in veel verpleeghuizen weer goed mis. Mijn moeder van 86 woont zelfstandig in een bejaardenflat waar sinds 2 weken corona heerst. Ik hoop toch echt dat ze op tijd gevaccineerd gaat worden en niet ingehaald wordt door het virus.Wat een zenuwengedoe, hè......
Siberienne schreef: ↑za 23 jan 2021, 20:06 Vanmorgen schreef ik ‘ Op de vraag van een journalist hoe ze wilden voorkomen dat mensen in de buurgemeentes drank gingen halen, was het antwoord ‘we doen een beroep op de collectieve verantwoordelijk van mensen’. Ik ben benieuwd. Het is vanuit Oslo wel heel verleidelijk om even naar Asker te rijden naar de twee mega winkelcentra die daar zitten - en nog wel open zijn, inclusief vinmonopolet...’Nou, inderdaad......zulke rijen ken ik alleen uit Oost-Berlijn. Maar hier weten ze dat ze voor alcohol in de rij staan, in Oost-Berlijn sloot je aan in de rij en als je aan de beurt was wist je pas wat er die dag te koop was.
En het antwoord; ellenlange rijen en een omzet van 277% hoger dan vorige week bij de drie Vinmonopolet winkels die het dichtst bij de lockdown zone lagen...
De rijen voor de winkels - het leek de oude Sovjet unie wel![]()
8BE92231-3A94-4650-8AB2-EA3719E4F4E4.jpeg286C8E8E-25D3-40F9-BF86-E3B3C8216ABF.jpeg
8BE92231-3A94-4650-8AB2-EA3719E4F4E4.jpeg286C8E8E-25D3-40F9-BF86-E3B3C8216ABF.jpeg
sam28 schreef: ↑zo 24 jan 2021, 08:32 Jeetje wat een enorme rijen! Bizar!Waarschijnlijk vandaag al. Nog hiet duidelijk hoe streng precies maar dat horen we nog. Bij een aantal grote winkelcentra net buiten Oslo was het schijnbaar ook erg druk.
Wat Lizzy zegt moest ik inderdaad ook aan denken; grappig dat mensen overal hetzelfde zijn.
Maar goed, zo is de buurgemeente ook binnenkort in lockdown.
Was het om 21u bij jullie stil?
Hier hebben ze om 21u nog vuurwerk afgestoken ergens in de buurt. En ik zag nog wat mensen lopen en fietsen.
Een vriendin appte me een foto van een normaal superdrukke straat in het centrum van Utrecht, die was leeg.
Er is nu nog steeds niemand op straat.
hannabelgje schreef: ↑zo 24 jan 2021, 17:47 Is toch echt niet normaal wat er in Eindhoven gebeurd zeg. Dat klagen de mensen dat het door maatregelen en avondklok lijkt op oorlog, ik vind eerder het geweld tegen handhavers lijken op oorlog. Geen enkel goed woord voor over.+1!
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk