Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
pearlsofpassion schreef: ma 04 jan 2021, 20:41 In België is dat sinds kort een nieuwe regel dat die info naar de politie wordt doorgespeeld en het idd de bedoeling is dat de lokale politie de quarantaine's gaat controleren.
Tussen plan en praktijk zit nog wat verschil natuurlijk, maar dat is dus sinds kort wel de bedoeling.
Anders wordt die quarantaine natuurlijk enkel vrijwillig gedaan.... ::)
Dat vind ik echt doodeng klinken. Hebben jullie geen AVG? Of andere privacy wetgeving? Ik vind dat echt een enorme stap in de privacy, dat zo’n medisch gegeven naar de politie wordt doorgespeeld. Onacceptabel, hoe erg ik het ook vind dat mensen op basis van de huidige situatie het niet op eigen kracht kunnen.
Door dinky89
Kaela schreef: di 05 jan 2021, 07:09 Dat vind ik echt doodeng klinken. Hebben jullie geen AVG? Of andere privacy wetgeving? Ik vind dat echt een enorme stap in de privacy, dat zo’n medisch gegeven naar de politie wordt doorgespeeld. Onacceptabel, hoe erg ik het ook vind dat mensen op basis van de huidige situatie het niet op eigen kracht kunnen.
De AVG is een Europese Verordening dus deze regels gelden in de hele Europese Unie (dat was ook het hele idee van de AVG). Het is echter niet zo dat de AVG zegt dat je geen persoonsgegevens mag verwerken. De AVG zegt alleen maar onder welke voorwaarden je persoonsgegevens mag verwerken. Dat geldt dus ook voor gezondheidsgegevens. Die mag je verwerken wanneer aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Voor gezondheidsgegevens geldt al wel heel snel dat het in de wet geregeld moet zijn: 10 uitzonderingen bij bijzondere persoonsgegevens zoals gezondheidsgegevens

Wat je nu ziet gebeuren in het kader van de volksgezondheid zo zie je dat de privacy eerder steeds verder werd ingeperkt in het kader van nationale veiligheid na 9/11....
Ze weten het altijd mooi te brengen dat het voor een goed doel zou zijn maar wanneer ik zie hoe ver dat in China wordt doorgevoerd :-X Dan vraag ik mij wel eens af waar wij zullen eindigen. Daarbij heb ik liever een controle door politie (ook al denk ik dat zij belangrijkere zaken te doen hebben) dan door een willekeurige private partij die de gegevens mogelijk ook nog commercieel gaat verhandelen.
Door dinky89
In het topic over het vaccin ging het er al over, anders denken over mogelijkheden. Dit artikel heeft in mijn ogen daar alle aspecten van: Duizenden mensen willen helpen in de zorg, maar worden geweigerd - https://nos.nl/l/2363811

Wanneer je de kop alleen leest denk je 'hoe dan'
Als je dan leest dat de mensen die zich aanmelden regelmatig nogal flinke eisen stellen aan hun beschikbaarheid verklaard dat toch een best deel van het niet kunnen matchen. Ook staat er een mooi stukje over het omdenken naar mogelijkheden. Als je dan leest over stewardessen die worden ingezet voor bevoorrading om de zorgmedewerkers te ontlasten vind ik dat mooi denken in mogelijkheden ipv functies.
Dochterlief (19 jaar), zegt tijdens de persconferentie:
Ja maar, nu kunnen wij ons laten inenten en ons aan de regels houden, zoals we al maanden doen, maar.... dr zijn zoveel mensen die zich gewoon niet aan de regels willen houden... zo komen we er toch nooit vanaf??????

Tja..... daar heeft ze echt wel een punt.... ik hoor op mn werk ook steeds meer mensen/klanten die zeggen dat we ‘voor de gek worden gehouden’, complot denken etc.... steeds meer mensen ZONDER mondkapje, geen 1,5 mtr afstand!!!!!

Ik vind het toch een beetje heel erg eng worden :-[ .....
Door Tanna
CindyMayella schreef: di 12 jan 2021, 19:48 Dochterlief (19 jaar), zegt tijdens de persconferentie:
Ja maar, nu kunnen wij ons laten inenten en ons aan de regels houden, zoals we al maanden doen, maar.... dr zijn zoveel mensen die zich gewoon niet aan de regels willen houden... zo komen we er toch nooit vanaf??????

Tja..... daar heeft ze echt wel een punt.... ik hoor op mn werk ook steeds meer mensen/klanten die zeggen dat we ‘voor de gek worden gehouden’, complot denken etc.... steeds meer mensen ZONDER mondkapje, geen 1,5 mtr afstand!!!!!

Ik vind het toch een beetje heel erg eng worden :-[ .....
Begrijpelijk, het is ook eng.......
Door Tanna
Vanavond zijn er 2 mannen van de garage geweest omdat onze auto niet wilde starten. Nieuwe accu erin gezet, gestart, hij doet het weer.
En nu......nu zit ik te tobben wat ik moet doen. Morgen maar eerst alle deuren open en laten doorluchten, dan alles heel goed schoonmaken.
Ik voel me er een beetje kinderachtig bij maar het lijkt me toch maar het beste.
Door Kim_S
Tanna schreef: di 12 jan 2021, 22:33 Vanavond zijn er 2 mannen van de garage geweest omdat onze auto niet wilde starten. Nieuwe accu erin gezet, gestart, hij doet het weer.
En nu......nu zit ik te tobben wat ik moet doen. Morgen maar eerst alle deuren open en laten doorluchten, dan alles heel goed schoonmaken.
Ik voel me er een beetje kinderachtig bij maar het lijkt me toch maar het beste.
Zo zou ik het ook doen, en zeker in jullie situatie :-*

Als jullie tzt volledig ingeënt zijn moeten jullie misschien ook maar eens kennis maken met mijn privé automonteur, wie weet kan dat nog eens handig zijn :biggrin2:
Door Siberienne
Tanna schreef: di 12 jan 2021, 22:33 Vanavond zijn er 2 mannen van de garage geweest omdat onze auto niet wilde starten. Nieuwe accu erin gezet, gestart, hij doet het weer.
Even doorlichten en die oppervlakken waar je regelmatig zelf met je handen aanzit goed schoonmaken lijkt me prima. Wanneer ga je de auto weer gebruiken? Want niets doen helpt ook, zo lang overleeft een virus niet op oppervlakken. Onder de motorkap al helemaal niet, dus opnieuw daar alles schoonmaken zou ik niet doen ;)

:-*
Door dinky89
Je moet vooral doen waar jij je zelf prettig bij voelt :-* En als dat is bij alles goed doorluchten en schoonmaken, dan moet je dat vooral doen want het kan geen enkel kwaad om te doen ;)
Door Lizzy
Ja, dit. Zo doe ik het ook. Deuren open (tegen over elkaar) en daarna schoonmaken.
Door Tanna
Siberienne schreef: wo 13 jan 2021, 06:48 Even doorlichten en die oppervlakken waar je regelmatig zelf met je handen aanzit goed schoonmaken lijkt me prima. Wanneer ga je de auto weer gebruiken? Want niets doen helpt ook, zo lang overleeft een virus niet op oppervlakken. Onder de motorkap al helemaal niet, dus opnieuw daar alles schoonmaken zou ik niet doen ;)

:-*
Dat weet ik, even de tijd geven en dan is het weg. Maar ook voordat er corona was maakte ik de auto schoon als hij in de garage was geweest, althans de dingen die aangeraakt zijn. Je bent een autist of niet, natuurlijk! :biggrin2:
Door Siberienne
Tanna schreef: wo 13 jan 2021, 11:48 Dat weet ik, even de tijd geven en dan is het weg. Maar ook voordat er corona was maakte ik de auto schoon als hij in de garage was geweest, althans de dingen die aangeraakt zijn. Je bent een autist of niet, natuurlijk! :biggrin2:
Uhm.. misschien kunnen we in deze Corona tijden er daar wel wat meer van gebruiken ::) ***was iedereen maar zo hygienisch****
Door Tanna
Kim_S schreef: di 12 jan 2021, 22:55 Zo zou ik het ook doen, en zeker in jullie situatie :-*

Als jullie tzt volledig ingeënt zijn moeten jullie misschien ook maar eens kennis maken met mijn privé automonteur, wie weet kan dat nog eens handig zijn :biggrin2:
Dat is lief, bedankt.
Gelukkig was dit helemaal gratis. Nadat onze auto van oktober 2019 tot juni 2020 niet in gebruik was geweest had de accu het begeven. Met de oplader hebben we voor elkaar gekregen dat er in elk geval nog een beetje leven in kwam en de man van de garage is de auto komen ophalen. Die moest na al die tijd toch even grondig worden nagekeken.
Kortom, op de accu zit garantie en ze hadden zo'n zelfde op voorraad, opgeladen en wel. We komen zo snel mogelijk! Om even voor vieren gebeld, om 6 uur zat de nieuwe accu er al in.
Alleen jammer dat we niet konden gaan wandelen in Drouwen............
Door dinky89
Aangezien hier experts zitten. Ik was nogal verbaasd over het volgende stuk verslag van de persconferentie van daarnet:
"De Engelse variant is letterlijk levensgevaarlijk", zegt premier Rutte in reactie op een vraag over de avondklok. "We moeten daar beter op voorbereid zijn. De Britse variant brengt een veel hoger risico met zich mee op besmetting en een veel hoger risico op ziekenhuis- en IC-opname."
Het gaat dan met name om het dikgedrukte stukje. Tot nu toe heb ik steeds gelezen dat er geen hoger risico is op ziekenhuis en ic-opname bij de Engelse variatie. Alleen dat de druk op de ziekenhuizen hoger zou worden doordat er veel meer mensen besmet zouden worden maar dat je niet zieker zou worden. Is dit een fout geweest van Rutte of zijn er aanwijzingen dat je wel zieker wordt van de Engelse variant?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door