qua 'leuke' recepten en dingen die je voor een diner voor anderen kunt voorschotelen is dit een hele leuke...
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Claudia N schreef: Een rauw receptenhoekje zou ik erg leuk vinden!http://www.sweetlyraw.com/ waanzinnige lekkere rauwe toetjes etc![]()
Deesje schreef: Chlorella of spirulina is rauw gedroogd in tablet of poedervorm.Dat laat je dus wel regelmatig testen? Ik geloof dat een normaal, gezond lichaam een voorraad van wel een paar jaar zelfs kan opslaan dus het kan even duren voordat je tekorten merkt (en je kan ook beter beginnen met bijslikken voordat je echt een tekort hebt natuurlijk
Veel mensen vergeten dat er in groene bladgroenten giga veel eiwiten zitten. De vergelijking, dierlijke eiwitten moet j lichaam eerst afbreken alvorend nieuw op te kunnen bouwen tot bruikbare ketens, plantaardige kunnen in de meeste gevallen direct voor bouw gebruikt sorden. Kost j lichaam minder energie..
Wat op zich Interessant is is dat mijn vriend veel meer kracht kan genereren bij krachtraining dan toen hij meer dierlijke eiwitten at.. Ik loop regelmatig 40km en meer op smoothies en noten. Aanvulling voor mijn vetten zijn avocadosmoothies.
Verder gebruik k nog geen b12 omdat die nog steeds hoog zat is, heb mse daar dus nog niet echt in verdiept. Ik voel me fit en top, beter dan ooit en weet zeker dat k niets mis. Er zijn zoveel mogelijkheden om rauw toch wat andere dingen te maken.. Courgettepasta met tomatensaus of pesto, appelgebak, pompoensoep, chocotaart enzenz..
Saille schreef: Dat laat je dus wel regelmatig testen? Ik geloof dat een normaal, gezond lichaam een voorraad van wel een paar jaar zelfs kan opslaan dus het kan even duren voordat je tekorten merkt (en je kan ook beter beginnen met bijslikken voordat je echt een tekort hebt natuurlijkik laat met enige regelmaat bloed en urine checken ja.. en zolang ik geen daling zie slik ik nog niet bij.. bij mastercare kan ik zo b12 krijgen om te slikken en als het nodig is zal ik dat doen, vooralsnog echter blijft ie aardig stabiel.. heb wel verhalen gehoord van raw food eters die op een gegeven moment een soort gevoel kregen of er een spin over hun gezicht liep, dat is schijnbaar een van de symptomen dat je b12 te laag wordt..)
*Dorothea* schreef: mwah je kan het ook overdramatiseren....dat valt wel mee hoor, het merendeel van de koeien in NL loopt het grootste gedeelte van het jaar in de wei.één op de vier koeien staat het hele jaar op stal.
En bij de deur staan? Ben je wel eens in een moderne veehouderij geweest?
-anna- schreef: één op de vier koeien staat het hele jaar op stal.Het meerendeel dus niet
http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/melkkoeien
Deesje schreef: Veel mensen vergeten dat er in groene bladgroenten giga veel eiwiten zitten. De vergelijking, dierlijke eiwitten moet j lichaam eerst afbreken alvorend nieuw op te kunnen bouwen tot bruikbare ketens, plantaardige kunnen in de meeste gevallen direct voor bouw gebruikt sorden. Kost j lichaam minder energie..Kan je dat ook uitleggen? Want dat kan ik niet volgen.
pearlsofpassion schreef: Kan je dat ook uitleggen? Want dat kan ik niet volgen.Maar je kunt een mens toch niet vergelijken met een hond? Een hond is een carnivoor (en een aaseter en ja, ook een beetje een alleseter). Een mens is (afhankelijk wie je gelooft want de theorieen zijn nogal uiteenlopend) omnivoor en sommige beweren zelfs fructivoor/herbivoor. Onze spijsvertering werkt heel anders dan die van de hond. En dat begint al bij het gebit en alles wat daar tussen ligt, tot aan de 'achterkant' verschilt van elkaar. Een hond heeft een spijsverteringssysteem (met enzymen en de hele rattenplan) dat ingericht is op de vertering van vlees. De mens is prima in staat om al z'n benodigde voedingsstoffen te destilleren uit fruit, groenten, noten, zaden, knollen.
Bij onze dieren gebruiken we net het omgekeerde argument: dierlijke eiwitten moeten minder afgebroken omdat ze beter aanleunen bij wat we in het lichaam nodig hebben (ook dierlijke natuurlijk). Nu weet ik wel dat er een wezenlijk verschil is in spijsvertering bij carnivoren en de mens, maar toch, de eiwitten bljiven hoe ze zijn en we hebben dezelfde soort eiwitten in ons lichaam nodig. Dus dat van dat heropbouwen heeft dan weinig met de spijsvertering te maken. Dat zijn gewoon eigenschappen van de eiwitten.
Het valt mij op dat een heel aantal argumenten die voor honden en katten gebruikt worden waarom vers vlees beter is dan het plantaardig materiaal, voor mensen plots omgedraaid worden. En dan wordt ik achterdochtig en begrijp ik dat niet. Niet als het compleet dezelfde argumenten zijn maar dan 180° gedraaid. Als het nu nog over de manier van verteren ging, maar daar gaat het hier niet over. Of vergis ik me?
Sorry, maar ik ben opgeleid om kritisch na te denken, kan er niet aan doen.Dus ik leg me niet zomaar ergens bij neer, maar ik wil dan het dan ook wel heel graag weten en wel begrijpen. Dus ik zou het heel fijn vinden hier iets meer uitleg over te krijgen.
![]()
Claudia N schreef: Wellicht bedoeld ze dat zowel hond als mens zoogdieren zijn?ja maar dan ken ik er nog wel een paar...![]()