Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
hannabelgje schreef: Ik krijg er 2 kilo in, waarom mogen ze elkaar niet raken?
staat in het boekje :-[

Ik doe het nu zo: ik begin met ze allemaal los van elkaar te leggen.
Als ze er 10 - 12u in gezeten hebben leg ik ze op minder roosters dus korter op elkaar en dan laat ik ze nog 10u - 12u drogen terwijl opd e vrijgemaakte roosters al nieuw spul ligt ;)
Door Nynke
orinake schreef: Hoe schikken jullie de eendenvoeten?
Ik krijg er precies bitter weinig in? Aangezien ze elkaar niet mogen raken kan je er toch niet zoceel in leggen???
ik leg ze om en om, kan er 17-18 makkelijk op 1 rooster kwijt. Maar ik heb de Orava droger, die tieneke vroeger verkocht. De roosters hebben een grotere diameter dan de Bomann's ;)
Door baileys
Ik heb de gok genomen en een pens uit de vriezer gehaald en in repen gesneden.
Aangezien het prachtig weer is, heb ik de droger op het balkon gezet. En nu maar afwachten hoe hoog het stank gehalte gaat worden.
Ik weet 1 ding in ieder geval zeker, dat ding gaat nergens heen want hij wordt bewaakt door 2 honden  :biggrin2:.
Heeft iemand enig idee hoelang het zal duren voordat het droog is. Ik heb het in repen van ongeveer 2 cm breed gesneden.
Door orinake
baileys schreef: Ik heb de gok genomen en een pens uit de vriezer gehaald en in repen gesneden.
Aangezien het prachtig weer is, heb ik de droger op het balkon gezet. En nu maar afwachten hoe hoog het stank gehalte gaat worden.
Ik weet 1 ding in ieder geval zeker, dat ding gaat nergens heen want hij wordt bewaakt door 2 honden :biggrin2:.
Heeft iemand enig idee hoelang het zal duren voordat het droog is. Ik heb het in repen van ongeveer 2 cm breed gesneden.
Lol ik denk dat je voor pens toch een 15 - 20u mag rekenen om het echt droog droog te kijken...
Pens heb ik nog niet geprobeerd... de geur alleen al houd me tegen
Door baileys
Het meeste deel van de tijd heeft hij buiten gestaan, maar het laatste stukkie moest hij toch naar binnen. Daar heeft hij apart op een kamer gestaan met het raam open.
De meeste stukken zijn na 12 uur drogen klaar. Alleen de stukken die "spier" bevatten zijn nog niet helemaal droog.
Al met al is het me prima bevallen en ik ga het dus zeker nog een x zo doen.
Door KittyG
wat een fantastisch forum is dit! Had eigenlijk er nooit bij stil gestaan dat je zo'n droger simpel kunt kopen&gebruiken! Ga er straks eentje bestellen! Ook handig voor kruiden & fruit ;) Die Troi van ons krijgt voortaam alleen nog maar zelf bereidde snacks!
Door Els&Flow
orinake schreef: Lol ik denk dat je voor pens toch een 15 - 20u mag rekenen om het echt droog droog te kijken...
Pens heb ik nog niet geprobeerd... de geur alleen al houd me tegen
Pens valt reuze mee in de droger. Niet dat ik dat ding nou graag in de woonkamer zou zetten, maar het is goed te verdragen. 1000x liever pens dan nog een keer vis iig :)
Door orinake
Els en Max schreef: Pens valt reuze mee in de droger. Niet dat ik dat ding nou graag in de woonkamer zou zetten, maar het is goed te verdragen. 1000x liever pens dan nog een keer vis iig :)
ik heb er vis in gehad en dat was niet erg hoor?
Pens moet ik eerst terug bestellen ;)
Heb nog wel in de vriezer maar dat zijn hun weekporties ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door