Kaela schreef: ↑vr 11 dec 2020, 06:52
Ik denk dat dat komt omdat ik iets corona-veilig heb, waar ik mijn ei in kwijt kan. Het paardrijden. Daar richt ik me op en ik vind het ook de moeite waard om er dingen voor te laten. Ik snap dat dit niet voor iedereen geld. Als dat wat je het leukste vindt niet meer mag, dan is het heel anders natuurlijk. Dat zou ik ook heel moeilijk vinden.
Maar ik durf ook wel te stellen dat blij zijn met wat je wel hebt en accepteren dat je zeker nu nou eenmaal even niet alles kunt hebben ook wel meespeelt. In algemene zin hoor, niet op Eelke gericht. Of gewoon op mezelf gericht, ik ben blij dat ik dat kan. Ik mis ook dingen en ik heb met sommige dingen ook moeite. Maar dan geniet ik extra van wat wel kan en voelt het allemaal helemaal niet zo moeilijk.
Nee, het moeilijke zit hem er voor mij ook wel in dat de regels toch allemaal wel een grijs gebied hebben. Ik begrijp ze wel, maar het is voor mij persoonlijk toch wel vreemd dat ik op mijn werk gerust bij 8 mensen langs mag, maar dat ik op een vrije dag niet bij het ene huishouden op de koffie mag en savonds ergens anders gaan eten. Of mag dat wel, want ze zeggen niet meer dan 3 gasten per dag, en ik ben dan voor beide huishoudens de enige gast maar ikzelf zie dan wel 4 mensen?
En ik snap wel dat het voor mijn werk wel mag hoor (gelukkig maar anders hadden we veel ongelukkige mensen) maar ingewikkeld vind ik het wel. Het verschil is zo groot.
Ik ben toch voor mijn sociale contacten aardig afhankelijk van anderen, en dat maakt denk ik ook wel dat het een groter issue is. Ik zie soms 5-6 dagen alleen maar cliënten, en ik merk dat ik daar dan toch wel lastig van heb.
En ook die drie (of soms 2) gasten per dag is ook ingewikkeld want dat maakt dat ik vaak naar andere mensen toe moet, omdat mensen niet naar hier kunnen komen omdat je dan in dezelfde samenstelling, wel ineens teveel gasten hebt. Ik had wel graag gezien dat ze daar een regel aan toegevoegd hebben, want het is nu met kerst bv ook wel een beetje krom dat Oma niet haar zoon, schoondochter en kleinkinderen van 13 en 15 op bezoek mag hebben, maar dat zij wel naar hen toe mag. Terwijl Oma misschien wel ruimer woont en het dus veel verstandiger is dat zij bij haar op bezoek komen. Zeker omdat er gezegd wordt; zoek de randen en het grijze gebied niet op. Het maakt het lastig dat regels wel regels lijken te zijn, maar er ook wordt uitgegaan dat je zelf logisch nadenkt, maar je dan weer niet die regels mag 'overtreden'.
Ik had toch wel gehoopt dat we inmiddels na zo'n tijd wel een beetje een mooi systeem voor hadden gevonden met z'n allen.
Ben nu wel meer in mijn eentje aan het wandelen, muziekje op. Dat was wennen want dat deed ik de afgelopen 11 jaar natuurlijk altijd met hond, dus het voelt toch een soort van als dat je op 1 beent loopt ofzo, maar het went nu wel en het doet me goed. Dat zijn inderdaad wel dingen die je moet doen als er andere dingen wegvallen; zorgen dat je er iets anders voor in de plek vindt.