Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fenixjuh
Wat fijn dat het negatief is Sam! Ik hoop dat ze je kunnen helpen met je oor...
Hoe is het met jouw familie Tanna? Beterschap allemaal!

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Tanna
Fenixjuh schreef: wo 18 nov 2020, 21:10 Wat fijn dat het negatief is Sam! Ik hoop dat ze je kunnen helpen met je oor...
Hoe is het met jouw familie Tanna? Beterschap allemaal!

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Lief dat er mensen ernaar vragen.
Mijn jongste neef knapt wat op maar zijn vrouw is nog maar net ziek, we moeten zien hoe dat uitpakt.
Mijn achternichtje en haar moeder voelen zich iets beter maar mijn neef is erg ziek en dinsdag was hij zo benauwd dat de huisarts is geweest. Hij heeft ook flinke koorts. Zorgelijk voor een hartpatiënt.
Door Tanna
Van de weeromstuit is mijn hond vanmiddag alleen naar de dierenarts geweest :biggrin2: . Ik heb haar bij de voordeur afgegeven, tussendoor nog overleg gehad terwijl ik buiten bleef staan en na een kwartiertje kwam ze heel vrolijk weer naar buiten. Grote meid :thumbup: ......en ze hoefde geen mondkapje op........
Door sam28
Tanna schreef:Klinkt wel pittig trouwens.
Dat vind ik ook. Fysieke pijn vind ik ingewikkeld, zeker omdat het niet meer te negeren is. Ik ga er psychisch van onderuit. :-\
Tanna schreef:Mijn jongste neef knapt wat op maar zijn vrouw is nog maar net ziek, we moeten zien hoe dat uitpakt.
Mijn achternichtje en haar moeder voelen zich iets beter maar mijn neef is erg ziek en dinsdag was hij zo benauwd dat de huisarts is geweest. Hij heeft ook flinke koorts. Zorgelijk voor een hartpatiënt.
Voor jou ook pittig zeg. Sterkte met alles!
Door Ronald
Dicht in de buurt... Kennis werkt in het onderwijs. De man van een collega heeft corona (bewezen). Collega heeft wel klachten, maar "niet genoeg om thuis te blijven". Hoezo? Partner corona, zelf klachten en toch aan het werk?

Ik ben er eigenlijk een beetje stil van. Je zou toch zeggen dat er enigszins sprake van IQ moet zijn als je in het onderwijs werkt...
Door Siberienne
Ronald schreef: do 19 nov 2020, 11:28 Dicht in de buurt... Kennis werkt in het onderwijs. De man van een collega heeft corona (bewezen). Collega heeft wel klachten, maar "niet genoeg om thuis te blijven". Hoezo? Partner corona, zelf klachten en toch aan het werk?

Ik ben er eigenlijk een beetje stil van. Je zou toch zeggen dat er enigszins sprake van IQ moet zijn als je in het onderwijs werkt...
Pffffff. Is die partner ook niet getest? Ik vind het echt belachelijk dat die nu gaat werken.

Sowieso lees ik op de site van de overheid dat dit een reden is voor thuis quarantaine. Ongeacht klachten. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-corona
Door eelke
Is onderwijs ook niet een beroepsgroep waarbij dat 'mag'? In de zorg werkt het wel zo, daar mag je nog aan het werkt als je zelf besmet bent maar fit genoeg bent...
Door Ronald
Volgens mij is het onderwijs niet vitaal genoeg om vrijstelling te krijgen. Ik snap dat trouwens ook niet van de zorg. Ja, er is een hoge druk, ja, er zijn heel veel mensen nodig in de zorg. Maar nee, als je klachten hebt of samenwoont met iemand met corona(klachten), dan blijf je thuis en laat je je testen.
Maar misschien omdat ziekenhuizen in eigen huis vaak de mogelijkheid hebben om (snel)testen uit te voeren?

Ik ben toen ook door het ziekenhuis op de "personeelslijst" geplaatst, zodat ik er zeker van was dat ik een test kon krijgen. De GGD kon mij niet inplannen...
Door eelke
Ronald schreef: do 19 nov 2020, 11:53 Volgens mij is het onderwijs niet vitaal genoeg om vrijstelling te krijgen. Ik snap dat trouwens ook niet van de zorg. Ja, er is een hoge druk, ja, er zijn heel veel mensen nodig in de zorg. Maar nee, als je klachten hebt of samenwoont met iemand met corona(klachten), dan blijf je thuis en laat je je testen.
Maar misschien omdat ziekenhuizen in eigen huis vaak de mogelijkheid hebben om (snel)testen uit te voeren?

Ik ben toen ook door het ziekenhuis op de "personeelslijst" geplaatst, zodat ik er zeker van was dat ik een test kon krijgen. De GGD kon mij niet inplannen...
Nee, omdat je in het ziekenhuis in een beschermend pak werkt en het idee dan is dat je, als je zelf niet op je werkt besmet kunt raken, je dan ook niet iemand anders kunt besmetten. Behalve dan als je pauze houdt waar je collega's ook pauze houden ::)

Het is ook wel lastig. Je kunt je natuurlijk pas laten testen als je klachten hebt. Dus met een beetje pech kun je 10 dagen in quarantaine, krijg je aan het eind klachten, blijk je ook corona te hebben en moet je nog minimaal 7 dagen thuis blijven. Dan ben je zo 3 weken verder...

Maar ja, bij 'een beetje klachten' kun je gewoon testen. Je kunt nu supersnel terecht, binnen een paar uur al, dus ik snap echt niet dat mensen dat nu niet doen. Vaak heb je dan binnen een dag al duidelijkheid.
Door Tanna
Siberienne schreef: do 19 nov 2020, 11:33 Pffffff. Is die partner ook niet getest? Ik vind het echt belachelijk dat die nu gaat werken.

Sowieso lees ik op de site van de overheid dat dit een reden is voor thuis quarantaine. Ongeacht klachten. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-corona
Mijn neef was al positief getest, zijn vrouw wachtte nog op de uitslag maar had ook klachten. Moest gewoon komen werken..........in de huisartsenpraktijk. Ze mocht in een aparte kamer werken, dat nog wel.

Dus zo wordt er mee omgegaan, treurig.
eelke schreef: do 19 nov 2020, 12:09 Nee, omdat je in het ziekenhuis in een beschermend pak werkt en het idee dan is dat je, als je zelf niet op je werkt besmet kunt raken, je dan ook niet iemand anders kunt besmetten. Behalve dan als je pauze houdt waar je collega's ook pauze houden ::)

Het is ook wel lastig. Je kunt je natuurlijk pas laten testen als je klachten hebt. Dus met een beetje pech kun je 10 dagen in quarantaine, krijg je aan het eind klachten, blijk je ook corona te hebben en moet je nog minimaal 7 dagen thuis blijven. Dan ben je zo 3 weken verder...

Maar ja, bij 'een beetje klachten' kun je gewoon testen. Je kunt nu supersnel terecht, binnen een paar uur al, dus ik snap echt niet dat mensen dat nu niet doen. Vaak heb je dan binnen een dag al duidelijkheid.
In het ziekenhuis waar ik nu werk gaat het zo niet.
Daar blijf je gewoon thuis.. Met klachten (al dan niet bewezen corona), maar ook als 1 van je bubbelgenoten het heeft en je zelf geen klachten hebt (of positief getest hebt zonder klachten)..
Of dat was toch zo tot vorige week. Deze week is er echter een enorme uitval door ziekte onder de verpleging. En nu geven ze werknemers die in quarantaine zitten maar geen klachten hebben, de kans om op de covid afdelingen te komen werken. Daar zijn de patiënten nl toch al besmet.
Op de andere afdelingen is dat absoluut niet toegestaan.
Als ik me zou testen en het zou hebben, zou ik ook gewoon aan het werk moeten, zolang ik me niet te ziek voel... zelfs tijdens het wachten op de uitslag, ben ik verplicht om mn dienst(en) te draaien als ik ingeroosterd ben......
Door Ina
Ik schrik me rot als ik dit lees.....hoezo 'moeten' mensen aan het werk met klachten?
Zijn de richtlijnen niet duidelijk of zo?

En werken terwijl er thuis iemand positief getest is....mijn hemel, dat is toch te belachelijk voor woorden, zo kom je toch nooit uit die spiraal van besmettingen.

Ik werk 100% thuis dus geen issue, maar zoon werkt voor een baas en komt voor die baas bij klanten thuis.
Hij had vorige week een hoestje (astma), werd linea recta naar huis gestuurd, ga maar testen en we horen je wel weer.
Zaterdagochtend getest, zaterdagmiddag uitslag.....negatief, jippie, baas gebeld.....helaas pindakaas, zolang je hoest ben je niet welkom.

En hoe vervelend voor hem ook, ik vind het super.....hij komt bij mensen thuis die geen idee hebben en zijn baas wil dus gewoon niet dat er op die manier gewerkt wordt en klanten het idee kunnen hebben dat personeel van hem besmet bij mensen thuiskomen.

Dus ik ben echt een beetje in shock dat er bedrijven zijn die zo makkelijk met personeel met klachten omgaan.
Door Too
CindyMayella schreef: vr 20 nov 2020, 16:21 Als ik me zou testen en het zou hebben, zou ik ook gewoon aan het werk moeten, zolang ik me niet te ziek voel... zelfs tijdens het wachten op de uitslag, ben ik verplicht om mn dienst(en) te draaien als ik ingeroosterd ben......
Echt??? :o
Onvoorstelbaar hoor, welk deel van de voorschriften heeft je werkgever niet helemaal begrepen?
Als jij je afmeld vanwege klachten, in afwachting van testresultaat kan hij je niks maken hoor... laat ie maar een bedrijfsarts inschakelen
Zijn ze nou helemaal betoeterd
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door