Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
Pfew een leven onder kaas of zuivel...
Voor mij klinkt het zeer onaantrekkelijk.
Overigens heb ik 2 jaar zonder koemelkproducten geleefd en nu ik ze wel weer gebruik voel ik me niet slechter...
Overigens geloof ik de theorie wel, maar ja veel dingen de lekker zijn, zijn slecht voor je en ik wil mezelf niet alles ontzeggen.
Ik probeer al kh arm te leven, al een opgave op zich...
Door ~anna~
Ik bedoel de grote hoeveelheden die veel mensen dagelijks gebruiken omdat ze denken dat zuivel gezond is.
Dat is anders dan dat je er wat spaarzamer mee omgaat, ik denk altijd aan de koeien die ik bijna dagelijks zie :-\
Die staan dan in zo'n stal en mogen alleen maar een stukje van buiten zien, als ze geluk hebben en bij de deur staan.
Jesse heeft het ook over groene smoothies.
http://jessevandervelde.com/?s=groene+s ... ubmit.y=10
http://jessevandervelde.com/opnames-gez ... smoothies/
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 20 jan 2012, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
Ik eet smorgens muesli met een beetje biologische volle yoghurt, verder eet en at ik nooit zuivel, ik kan er niet zo heel goed tegen maar dat kleine beetje wat ik nu eet valt wel goed.

Ik heb voor het eerst van mijn leven een granaatappel gekocht, kan ik die schil er ook in mikken of niet?
Door Lizzy
martine-tom schreef: Ik eet smorgens muesli met een beetje biologische volle yoghurt, verder eet en at ik nooit zuivel, ik kan er niet zo heel goed tegen maar dat kleine beetje wat ik nu eet valt wel goed.

Ik heb voor het eerst van mijn leven een granaatappel gekocht, kan ik die schil er ook in mikken of niet?
Nee, die schil moet eraf. Tenminste voor zover ik weet. De schil is volgens mij ook kneiterhard.
Door *Dorothea*
-anna- schreef: Ik bedoel de grote hoeveelheden die veel mensen dagelijks gebruiken omdat ze denken dat zuivel gezond is.
Dat is anders dan dat je er wat spaarzamer mee omgaat, ik denk altijd aan de koeien die ik bijna dagelijks zie :-\
Die staan dan in zo'n stal en mogen alleen maar een stukje van buiten zien, als ze geluk hebben en bij de deur staan.
mwah je kan het ook overdramatiseren....dat valt wel mee hoor, het merendeel van de koeien in NL loopt het grootste gedeelte van het jaar in de wei.
En bij de deur staan? Ben je wel eens in een moderne veehouderij geweest?
Door Anne in Zweden
Vraag voor Deesje en Tieneke: als je nou iedere dag zo'n fruit/groente/notenontbijt hebt, en je drinkt smoezies tussendoor, en je knabbelt op noten of eet fruit voor de lekkere trek, en mikt er 's avonds een grote salade met noten in - heb je daar dan voldoende aan om gezond oud te worden? Ik ben met Kristen Suzanne's boekjes bezig om me in rauw te verdiepen, maar ik vraag me af of het allemaal voldoende is als je eet zoals ik hierboven beschrijf. Dus met gewone (zoveel mogelijk biologische) groenten bereid, maar zonder "rare" ingrediënten die bij een normale supermarkt niet verkrijgbaar zijn (tarwegras, bv.).
Ik merk dat ik op een rauw ontbijt veel verder kom voordat ik honger krijg dan met een paar boterhammen of pap, en een handvol noten of een smoothie vullen de gaten in de loop van de dag ook goed op, en een salade of iets dergelijks als avondmaaltijd is ook voldoende om de ochtend te halen, maar is dat op den duur de juiste manier om "Raw" te eten?
Door Anne in Zweden
pearlsofpassion schreef: En beperkt vetten zijn ook noodzakelijk.

Je moet ook wel iets van dierlijke eiwitten hebben of vleesvervangers.  Anders komt het niet goed, volgens mij.
Nou ja, dat is nou net waarvan de rauwe veganisten beweren dat dat niet zo is. Vetten komen uit de noten en dingen als kokosmelk, eiwitten weet ik even niet meer; van de ooievaar waarschijnlijk. Vandaar de vraag. Ik vind dat ook de moeilijkste 'omdenker' in het hele verhaal.
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Nou ja, dat is nou net waarvan de rauwe veganisten beweren dat dat niet zo is. Vetten komen uit de noten en dingen als kokosmelk, eiwitten weet ik even niet meer; van de ooievaar waarschijnlijk. Vandaar de vraag. Ik vind dat ook de moeilijkste 'omdenker' in het hele verhaal.
Eiwitten zitten ook in noten, maar dan blijf je wel in plantaardige eiwitten hangen, vraag me idd ook af in hoeverre mensen dierlijke eiwitten echt nodig hebben  :)
Door Mevroi Kruim
Veganisten overleven op puur plantaardige eiwitten. Het kan dus wel, maar het is wel een heel gepuzzel. Plantaardige eiwitten zijn van veel lagere kwaliteit dan dierlijke iha (uitgezonderd soja, maar dat is qua vertering weer een ramp). Je moet dus verschillende plantaardige eiwitbronnen combineren om van alle aminozuren voldoende binnen te krijgen. Standaard is bv het combineren van peulvruchten met granen. In graan zit weinig eiwit dus je moet er veel van eten om genoeg binnen te krijgen. Noten bevatten veel vetten en redelijk wat eiwitten dus die zijn zeker handig. Je moet wel ergens vit B12 vandaan halen want dat zit alleen in dierlijke producten.

Ik heb jaren vegetarisch gegeten, maar wel met zuivel en eieren erbij, dat maakt het leven een stuk eenvoudiger. Ik eet weer vlees omdat ik granen en peulvruchten steeds slechter ging verteren en mijn spijsvertering steeds meer beschadigd raakte. Maar er is volgens mij veel verschil tussen mensen in de mate waarin ze problemen hebben met granen en peulvruchten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door