lauraV schreef: doen jullie er nooit melk of yoghurt bij?Jawel, geitenkarnemelk de ik er soms bij, lekker!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
lauraV schreef: doen jullie er nooit melk of yoghurt bij?Jawel, geitenkarnemelk de ik er soms bij, lekker!
martine-tom schreef: Ik eet smorgens muesli met een beetje biologische volle yoghurt, verder eet en at ik nooit zuivel, ik kan er niet zo heel goed tegen maar dat kleine beetje wat ik nu eet valt wel goed.Nee, die schil moet eraf. Tenminste voor zover ik weet. De schil is volgens mij ook kneiterhard.
Ik heb voor het eerst van mijn leven een granaatappel gekocht, kan ik die schil er ook in mikken of niet?
-anna- schreef: Ik bedoel de grote hoeveelheden die veel mensen dagelijks gebruiken omdat ze denken dat zuivel gezond is.mwah je kan het ook overdramatiseren....dat valt wel mee hoor, het merendeel van de koeien in NL loopt het grootste gedeelte van het jaar in de wei.
Dat is anders dan dat je er wat spaarzamer mee omgaat, ik denk altijd aan de koeien die ik bijna dagelijks zie
Die staan dan in zo'n stal en mogen alleen maar een stukje van buiten zien, als ze geluk hebben en bij de deur staan.
pearlsofpassion schreef: En beperkt vetten zijn ook noodzakelijk.Nou ja, dat is nou net waarvan de rauwe veganisten beweren dat dat niet zo is. Vetten komen uit de noten en dingen als kokosmelk, eiwitten weet ik even niet meer; van de ooievaar waarschijnlijk. Vandaar de vraag. Ik vind dat ook de moeilijkste 'omdenker' in het hele verhaal.
Je moet ook wel iets van dierlijke eiwitten hebben of vleesvervangers. Anders komt het niet goed, volgens mij.
Anne in Duitsland schreef: Nou ja, dat is nou net waarvan de rauwe veganisten beweren dat dat niet zo is. Vetten komen uit de noten en dingen als kokosmelk, eiwitten weet ik even niet meer; van de ooievaar waarschijnlijk. Vandaar de vraag. Ik vind dat ook de moeilijkste 'omdenker' in het hele verhaal.Eiwitten zitten ook in noten, maar dan blijf je wel in plantaardige eiwitten hangen, vraag me idd ook af in hoeverre mensen dierlijke eiwitten echt nodig hebben