Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Lizzy
Ronald schreef: di 04 jan 2022, 17:00 Ik ben op zoek naar de reden vooreen noodzaak om te aspireren. Kan iemand mij helpen? Ik kan het zo gauw niet vinden.
De landen waarin wel geaspireerd wordt: daar hebben ze een opvallende lagere hoeveelheid mensen die met de bijwerking van Moderna/Pfizer te maken kan krijgen namelijk pericarditis en myocarditis. In Denemarken is het bijv. protocol om wel te aspireren en in Noorwegen niet en in Noorwegen hebben ze aanzienlijk meer gevallen. En zo waren er nog wat meer landen maar die weet ik zo gauw niet meer uit mijn hoofd (ik kijk nog wel even verder).
Door Siberienne
Lizzy schreef: di 04 jan 2022, 17:07 De landen waarin wel geaspireerd wordt: daar hebben ze een opvallende lagere hoeveelheid mensen die met de bijwerking van Moderna/Pfizer te maken kan krijgen namelijk pericarditis en myocarditis. In Denemarken is het bijv. protocol om wel te aspireren en in Noorwegen niet en in Noorwegen hebben ze aanzienlijk meer gevallen. En zo waren er nog wat meer landen maar die weet ik zo gauw niet meer uit mijn hoofd (ik kijk nog wel even verder).
Wel in Noorwegen nog steeds zeer zeldzaam, minder dan 1:10.000 en vrijwel alleen in mannen onder de 30 en dan vooral ivm Moderna en minder na Pfizer. https://www.fhi.no/en/news/2021/myocard ... pikevax-v/

Dus ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar de harde data, ik was aan het zoeken naar de Nordic countries studie maar volgens mij is die nog niet gepubliceerd. Want met zulke kleine aantallen zal het lastig zijn echt een significant verschil te vinden tussen Denemarken en Noorwegen. Ik zeg niet dat het er niet is, maar ik ben een fan van harde data in getallen :biggrin2:

Noorwegen heeft iig zijn aspiratie beleid niet aangepast. Wel het advies dus voor jonge mannen qua type vaccin.

((((Noorwegen heeft wel echt een goede registratie van bijwerkingen, best blij mee. En het systeem is ook neutraal, land is te klein om interessant te zijn voor vaccin producenten lijkt wel. Plus een hele goede centrale nationale database met wie wanneer waarmee gevaccineerd is. Gewoon 1 systeem waar iedereen, ziekenhuis, huisarts, ‘GGD’ vaccins in kan zetten. )))
Door Ronald
De tijd dat ik een jonge man was onder de 30 ligt al enige tijd achter me. Maar ik krijg dus wel Moderna en mag dat verder niet kiezen.
Sowieso wordt ik eerst gezien door een arts, vanwege mijn medicatie en hartinfarct verleden. Ook mijn reactie bij de eerste vaccinatie (nee niet op de vaccinatie, wel op mijn omgeving) is voldoende om voorzichtig te blijven.

Dus, als ik het wel heb: als er geaspireerd wordt, is de kans op mogelijke eventuele myo- of pericarditis waarschijnlijk kleiner...
Door Tanna
Ronald schreef: di 04 jan 2022, 17:52 De tijd dat ik een jonge man was onder de 30 ligt al enige tijd achter me. Maar ik krijg dus wel Moderna en mag dat verder niet kiezen.
Sowieso wordt ik eerst gezien door een arts, vanwege mijn medicatie en hartinfarct verleden. Ook mijn reactie bij de eerste vaccinatie (nee niet op de vaccinatie, wel op mijn omgeving) is voldoende om voorzichtig te blijven.

Dus, als ik het wel heb: als er geaspireerd wordt, is de kans op mogelijke eventuele myo- of pericarditis waarschijnlijk kleiner...
Ik hoop dat dat zorgvuldiger gaat dan bij mijn lief. Hartinfarcten, herseninfarct, hartfalen, Acenocoumarol........lijst met medicijnen......nee, dat hoeven we niet te zien. Doorlopen graag, huppetee! En niet 2 minuten afdrukken vanwege de medicatie. Nee, daar klopte op z'n Rotterdams gezegd geen ene reet van ::) .
Door Tanna
Ik kreeg trouwens gisteravond een berichtje op mijn telefoon dat ik een afspraak had voor de booster. Huh, die had ik toch afgezegd toen ik de vaccinatie van de huisarts kreeg?
Eens even kijken........een afspraak voor 13 januari om 16.30 uur in Eindhoven :???: . Als je bedenkt dat ik in de buurt van Stadskanaal woon is dat een eind uit de route.
Eerst gekeken of de afspraak online stond. Dat was niet zo maar het zat me toch niet lekker dus ik heb gebeld. De meneer die ik aan de lijn kreeg wilde mijn BSN zodat hij kon kijken naar de afspraak. Dat hoeft niet, want die staat er niet, maar ik wil wel weten waarom ik een berichtje krijg. Ik begreep dat hij dat een beetje onzin vond en ik zei dat ik er ongerust van werd. Sommige mensen vinden de vaccinatie eng maar ik vind dit eng! Na een heleboel gedoe ging hij het eens navragen en na een tijdje kreeg ik antwoord.......iemand van uw familie of kennissen zal uw emailadres wel gebruikt hebben :o :o ! Er kon ook nog bij de GGD een fout zijn gemaakt maar dat was erg onwaarschijnlijk :???: . Ik werd een tikje boos door dit antwoord en kreeg te horen dat ze het ook niet goed konden nakijken omdat ik had geweigerd mijn BSN te geven. Nee, dat had ik niet geweigerd, ik had gezegd dat er geen afspraak online stond. Maar u mag mijn nummer hebben, hoor. Het is.....ik noemde het razendsnel, dat nummer staat in mijn hersens gegrift :biggrin2: . Ik moest het uiteraard herhalen en toen ging hij nog eens kijken. Nee, met die achternaam en dat specifieke emailadres was dat niet zo gemakkelijk te doen. Maar toch kon het haast niet anders dan via familie of kennissen zijn gegaan. Ja, natuurlijk :( >:( ...... En die gaan als Rotterdammers ook nog afspreken in Eindhoven.......
Ik heb uiteindelijk maar opgehangen.
Door Laika
En dan heb ik het gevoel dat ik in een slechte film beland ben...... ;) Ze hebben jullie uitgekozen voor de hoofdrollen Tanna. Ik kan me zo voorstellen dat je heel boos bent en nul vertrouwen meer hebt in die geoliede GGD machine.
Door Kim_S
Tanna schreef: di 04 jan 2022, 20:05 Ik kreeg trouwens gisteravond een berichtje op mijn telefoon dat ik een afspraak had voor de booster. Huh, die had ik toch afgezegd toen ik de vaccinatie van de huisarts kreeg?
Eens even kijken........een afspraak voor 13 januari om 16.30 uur in Eindhoven :???: . Als je bedenkt dat ik in de buurt van Stadskanaal woon is dat een eind uit de route.
Eerst gekeken of de afspraak online stond. Dat was niet zo maar het zat me toch niet lekker dus ik heb gebeld. De meneer die ik aan de lijn kreeg wilde mijn BSN zodat hij kon kijken naar de afspraak. Dat hoeft niet, want die staat er niet, maar ik wil wel weten waarom ik een berichtje krijg. Ik begreep dat hij dat een beetje onzin vond en ik zei dat ik er ongerust van werd. Sommige mensen vinden de vaccinatie eng maar ik vind dit eng! Na een heleboel gedoe ging hij het eens navragen en na een tijdje kreeg ik antwoord.......iemand van uw familie of kennissen zal uw emailadres wel gebruikt hebben :o :o ! Er kon ook nog bij de GGD een fout zijn gemaakt maar dat was erg onwaarschijnlijk :???: . Ik werd een tikje boos door dit antwoord en kreeg te horen dat ze het ook niet goed konden nakijken omdat ik had geweigerd mijn BSN te geven. Nee, dat had ik niet geweigerd, ik had gezegd dat er geen afspraak online stond. Maar u mag mijn nummer hebben, hoor. Het is.....ik noemde het razendsnel, dat nummer staat in mijn hersens gegrift :biggrin2: . Ik moest het uiteraard herhalen en toen ging hij nog eens kijken. Nee, met die achternaam en dat specifieke emailadres was dat niet zo gemakkelijk te doen. Maar toch kon het haast niet anders dan via familie of kennissen zijn gegaan. Ja, natuurlijk :( >:( ...... En die gaan als Rotterdammers ook nog afspreken in Eindhoven.......
Heb je naar het nummer van de GGD gebeld of naar een nummer dat in het berichtje stond? (En is dat hetzelfde nummer dan)

Klinkt een beetje als een phishing berichtje namelijk, ze sturen de raarste dingen tegenwoordig om aan gegevens te komen...

Als het wel echt van de GGD is dan zit daar iets goed mis.
Door Lizzy
Tanna schreef: di 04 jan 2022, 20:05 Ik kreeg trouwens gisteravond een berichtje op mijn telefoon dat ik een afspraak had voor de booster. Huh, die had ik toch afgezegd toen ik de vaccinatie van de huisarts kreeg?
Dit klinkt niet helemaal fris.... Ik ben ook een beetje bang dat het phishing mail is. Beh, vervelend voor je.
Door Lizzy
Zo, vannacht liggen zweten als een otter. Geen koorts maar zweten, niet normaal. Ik ben eruit gemoeten om m'n t-shirt te verschonen. Ik zweet nooit :-\ . Verder enorme lage rugpijn. Al met al klinkt het misschien gek maar ik voel me heel erg vervuilt van binnen :-\. Ik denk dat ik maar eens flink aan de chlorella ga.
Door Djeena
Dat is heel vervelend voor je. Ik dacht nog, je fietst er zo doorheen maar helaas toch bijwerkingen. Ik voelde mij gisteren goed, het lijkt vandaag wel weer eergisteren. Het zal toch nog werken in mijn lijf.

Sterkte en ook veel kamillethee drinken ;) .
Door Lizzy
Djeena schreef: wo 05 jan 2022, 08:38 Dat is heel vervelend voor je. Ik dacht nog, je fietst er zo doorheen maar helaas toch bijwerkingen. Ik voelde mij gisteren goed, het lijkt vandaag wel weer eergisteren. Het zal toch nog werken in mijn lijf.

Oh da's een goeie, veel kamillethee! Ga ik doen!

Op zich, vergeleken bij een paar mensen die hier ook hebben geschreven, fiets ik er wel doorheen. Ik ben niet echt ziek ofzo.
Door Lizzy
Djeena schreef: wo 05 jan 2022, 08:38 Dat is heel vervelend voor je. Ik dacht nog, je fietst er zo doorheen maar helaas toch bijwerkingen. Ik voelde mij gisteren goed, het lijkt vandaag wel weer eergisteren. Het zal toch nog werken in mijn lijf.

Dat is nou weer jammer! Ben je erg beroerd? Beterschap :-*
Door eelke

Misschien toch ook maar een (zelf)test doen voor de zekerheid?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door