Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ulrike schreef: Ik zou wel echt voorzichtig doen hoor Marloes! Een ontsnapte bange hond vang je niet zomaar en hij is natuurlijk al eens ontsnapt geweest.
zurca schreef: Tot er een konijn/haas/fazant oid voorbij komt...dan heb je het nakijken met je snoepjes :-X  ::)

Ik zou het ook niet aandurven om hem nu vaker in de tuin los te laten. Zou dan toch kijken voor een omheind veld (minimaal 1.80) om 'm daar dan nogeens los te laten ;)
Precies! Het was ook echt schrikken maar met een hele leuke afloop.
Ik wil niet meemaken dat ik straks naar de stichting moet bellen en moet zeggen: goh, Duuk is weg, iedereen zei dat hij niet los kon maar ik was zo eigenwijs en nu is hij kwijt. Nee dat gaat niet gebeuren.
Ik heb een andere halsband om die hij niet uit krijgt en hij mag heerlijk in de stal rennen. Ik zal mijn broer als hij terug is zeggen dat Duuk echt goed luisteren kan als je tijd investeert. De rest is voor hen  ;)

Stel hij verschiet van Gert, of van een langsrijdende tractor of weet ik veel wat. Hij raakt een stroomdraad en raakt in paniek... Dan is hij te bang om nog na te kunnen denken. Misschien kan ik kijken of ik ergens een binnenbak kan regelen waar ze omheind kunnen oefenen. Lijkt me veiliger  :biggrin2:
Hope schreef: Precies! Het was ook echt schrikken maar met een hele leuke afloop.
Ik wil niet meemaken dat ik straks naar de stichting moet bellen en moet zeggen: goh, Duuk is weg, iedereen zei dat hij niet los kon maar ik was zo eigenwijs en nu is hij kwijt. Nee dat gaat niet gebeuren.
Ik heb een andere halsband om die hij niet uit krijgt en hij mag heerlijk in de stal rennen. Ik zal mijn broer als hij terug is zeggen dat Duuk echt goed luisteren kan als je tijd investeert. De rest is voor hen  ;)

Stel hij verschiet van Gert, of van een langsrijdende tractor of weet ik veel wat. Hij raakt een stroomdraad en raakt in paniek... Dan is hij te bang om nog na te kunnen denken. Misschien kan ik kijken of ik ergens een binnenbak kan regelen waar ze omheind kunnen oefenen. Lijkt me veiliger  :biggrin2:
Je bent echt een vakantie-adres uit duizenden.  :-*
Ik heb het hele verhaal gelezen,en ik vind je een topper,en heb heel veel respect voor je!
En met honden uit buitenland en asiel (spreek ik uit eigen ervaring)is heeel veeeeeel geduld nodig .....en vertrouwen opbouwen is erg belangrijk voor die honden omdat ze altijd heel wat meegemaakt hebben en je weet nooit 100% het hele verleden van de hond.

Je bent zo te lezen een volhouder en je komt er wel met Duuk.

Mijn beide honden komen ook uit het buitenland en daarom sprak deze topic mij aan omdat ik met beiden honden ook hun eigen opstart probleempjes gehad heb,maar uiteindelijk komt het echt wel goed.........en ook al zien we dat in het begin niet...

De aanhouder wint, en dan mag je best wel trots zijn op jezelf,omdat je het dan allemaal wel weer geflikt hebt tot nu toe.

En je Broer moet wel heel dankbaar zijn met jouw!!!!!

Wens je nog heel veel succes,sterkte en hoop nog veel rust voor de komende weken!

Mvg

Marieke
Roef & Hidde schreef: is de binnenbak van een manege niet iets om hem even lekker los te laten? ik weet niet of je via jou paarden contacten hebt?
ik heb steeds mee gelezen en neem mijn petje voor je af hoor! :)
Ja precies, daar wilde ik inderdaad eens naar vragen hier en daar!
Sher schreef: Ik vroeg me trouwens net af, of die paniekaanvallen van Duuk 's nachts misschien ook met het donker te maken hebben? Mijn Chispa was een beetje bang in het donker. Voor hem heb ik altijd 's nachts een lamp aan gelaten in de kamer.
Daar hadden wij ook aan gedacht, en daarom hadden we na de eerste aanval 's nachts licht aan gelaten.
Ik heb nog altijd geen idee wat het kan zijn. Mijn broer herkent het ook helemaal niet, bij hen is hij 's nachts altijd rustig als hij in de bench ligt. Als ze hem los in huis laten sloopt hij werkelijk alles (bankstel, keukentafel, keukenstoelen, plinten aan de muur, drempels in huis, tafelkleedjes, gewoon álles.)
Hope schreef: Daar hadden wij ook aan gedacht, en daarom hadden we na de eerste aanval 's nachts licht aan gelaten.
Ik heb nog altijd geen idee wat het kan zijn. Mijn broer herkent het ook helemaal niet, bij hen is hij 's nachts altijd rustig als hij in de bench ligt. Als ze hem los in huis laten sloopt hij werkelijk alles (bankstel, keukentafel, keukenstoelen, plinten aan de muur, drempels in huis, tafelkleedjes, gewoon álles.)
Bij ons bleek de oorzaak van de paniekaanval snachts een bromvlieg te zijn......
Thurin schreef: Bij ons bleek de oorzaak van de paniekaanval snachts een bromvlieg te zijn......
;D ;D ;D ;D ;D
Sorry... Dat is voor die hond natuurlijk helemaal niet leuk. Maar een bromvlieg...
Die vliegen hier ook wel eens. We hebben de konijnen buiten, de buren hebben momenteel 40 schapen lopen die je ook nog wel eens hoort. Nelson snurkt, we hebben een huis waarin de leidingen wel eens ratelen of er ergens anders is kraakt (fundering is uit 1940). Dus tja... ga maar zoeken.
Zolang hij niet zo in paniek raakt dat hij zichzelf zo ongeveer ophangt is het prima te doen tot 13 augustus.
Hope schreef: ;D ;D ;D ;D ;D
Sorry... Dat is voor die hond natuurlijk helemaal niet leuk. Maar een bromvlieg...
Die vliegen hier ook wel eens. We hebben de konijnen buiten, de buren hebben momenteel 40 schapen lopen die je ook nog wel eens hoort. Nelson snurkt, we hebben een huis waarin de leidingen wel eens ratelen of er ergens anders is kraakt (fundering is uit 1940). Dus tja... ga maar zoeken.
Zolang hij niet zo in paniek raakt dat hij zichzelf zo ongeveer ophangt is het prima te doen tot 13 augustus.
Ja het was heel sneu want de rest van haar leven (ze was pup toen het gebeurde) heeft ze een fobie gehad voor alles wat zoemde dan wel een soortgelijk geluid produceerde.
Noortje is een heel stabiel hondje, maar zij kan ook soms heel onverwacht van iets schrikken. Dat is dan ook nog eens afhankelijk van de situatie.
Duuk is dan weer een hondje dat ook nog een vrij nerveus karakter heeft. Het lijkt me heel moeilijk om er achter te komen waar hij van in paniek raakt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door