Ulrike schreef: Ik zou wel echt voorzichtig doen hoor Marloes! Een ontsnapte bange hond vang je niet zomaar en hij is natuurlijk al eens ontsnapt geweest.
zurca schreef: Tot er een konijn/haas/fazant oid voorbij komt...dan heb je het nakijken met je snoepjesPrecies! Het was ook echt schrikken maar met een hele leuke afloop.![]()
Ik zou het ook niet aandurven om hem nu vaker in de tuin los te laten. Zou dan toch kijken voor een omheind veld (minimaal 1.80) om 'm daar dan nogeens los te laten![]()
Ik wil niet meemaken dat ik straks naar de stichting moet bellen en moet zeggen: goh, Duuk is weg, iedereen zei dat hij niet los kon maar ik was zo eigenwijs en nu is hij kwijt. Nee dat gaat niet gebeuren.
Ik heb een andere halsband om die hij niet uit krijgt en hij mag heerlijk in de stal rennen. Ik zal mijn broer als hij terug is zeggen dat Duuk echt goed luisteren kan als je tijd investeert. De rest is voor hen

Stel hij verschiet van Gert, of van een langsrijdende tractor of weet ik veel wat. Hij raakt een stroomdraad en raakt in paniek... Dan is hij te bang om nog na te kunnen denken. Misschien kan ik kijken of ik ergens een binnenbak kan regelen waar ze omheind kunnen oefenen. Lijkt me veiliger