Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roosj
Hoihoi,

Ik wil dit jaar ook mijn eigen groenten gaan maken op een biologische manier, maar heb zoiets nog nooit gedaan. Ik heb de zaadjes al liggen, maar verder niets. Zijn er mensen die mij adviezen kunnen geven hoe je dit nu het handigste aanpakt?

Ik zit te kijken naar een vierkante meter tuin op poten (ivm konijnen) of een Propagator.

Tnx!
Door Roosj
hannabelgje schreef: Ik zou in elk geval zorgen dat je vierkante meter tuin geen vierkante meter is, maar 120X120. En verder kun je heeel veel tips lezen op het moestuinforum.
Moestuinforum?

Waarom 120x120?
Door Nynke
~anna~ schreef: Ik heb een verhoogde moestuin in bakken, kan morgen wel een foto maken.........
Mijn reu kan zo niet tegen de plantjes plassen.... :) ;)
Mijn vierkante meter bak staat ook op pootjes van ongeveer 30-35 cm hoog, daaronder lagen vandaag 2 van mijn kippetjes lekker in het zand  :) :)  Ik heb de vierkante meterbak zelf wel een tikje verhoogd, dat wil zeggen dat de gronddiepte nu 28 cm is ipv 22 cm  :) :)
Door Roosj
Nynke schreef: Mijn vierkante meter bak staat ook op pootjes van ongeveer 30-35 cm hoog, daaronder lagen vandaag 2 van mijn kippetjes lekker in het zand  :) :)  Ik heb de vierkante meterbak zelf wel een tikje verhoogd, dat wil zeggen dat de gronddiepte nu 28 cm is ipv 22 cm  :) :)
Wij zouden het dan zelf maken van 45cm diep ivm wortels. Zijn totale hoogt word dan 1.50 meter zodat ik eraan kan staan/zitten en de konijnen er niet in kunnen (kunnen hoog springen).
Door Nynke
Roosj schreef: Wij zouden het dan zelf maken van 45cm diep ivm wortels. Zijn totale hoogt word dan 1.50 meter zodat ik eraan kan staan/zitten en de konijnen er niet in kunnen (kunnen hoog springen).
Maar ben jij zelf vrij lang dan? Je moet er wel aan/in kunnen werken  :) :)  Mijn schoonvader, gepensioneerd timmerman, maakt voor mij een deksel, bestaande uit een rekwerk van licht hout met daaromheen gaas, zodat ik het deksel eraf kan halen om in de bak te klussen, en anders het gazen deksel erop kan laten, zodat mijn kippies er niet in lopen te klooien  :biggrin2: :biggrin2:
Door Roosj
Nynke schreef: Maar ben jij zelf vrij lang dan? Je moet er wel aan/in kunnen werken  :) :)  Mijn schoonvader, gepensioneerd timmerman, maakt voor mij een deksel, bestaande uit een rekwerk van licht hout met daaromheen gaas, zodat ik het deksel eraf kan halen om in de bak te klussen, en anders het gazen deksel erop kan laten, zodat mijn kippies er niet in lopen te klooien  :biggrin2: :biggrin2:
Nee, ik ben niet lang. Mijn partner had dat opgemeten tot mijn heup, maar nu ik dat zie staan.. ik ben maar 15cm groter, dus dat gaat hem niet worden! Hij word dus wel lager haha..

Mss ben ik in de war en was het 120 cm
Door Nynke
Roosj schreef: Nee, ik ben niet lang. Mijn partner had dat opgemeten tot mijn heup, maar nu ik dat zie staan.. ik ben maar 15cm groter, dus dat gaat hem niet worden! Hij word dus wel lager haha..

Mss ben ik in de war en was het 120 cm
Als de bak eenmaal gevuld is met grond kun je niets meer van de pootjes afzagen, dus kijk goed waar je hem neerzet en of je er (lijkt me het handigst) omheen kunt lopen  :) :)

Ik heb al 6 paprikaplantjes  :wiggle: :wiggle: :wiggle:              8)

Verder heb ik boven in de badkuip 4 peultjesplantjes, 4 andijvieplantjes, rode bietjesplantjes, 5 tah tsaiplantjes en 4 doperwtenplantjes  :) :) en in de woonkamer nog 2 snijbietplantjes  :) :)
Door Roosj
Nynke schreef: Als de bak eenmaal gevuld is met grond kun je niets meer van de pootjes afzagen, dus kijk goed waar je hem neerzet en of je er (lijkt me het handigst) omheen kunt lopen  :) :)

Ik heb al 6 paprikaplantjes  :wiggle: :wiggle: :wiggle:              8)

Verder heb ik boven in de badkuip 4 peultjesplantjes, 4 andijvieplantjes, rode bietjesplantjes, 5 tah tsaiplantjes en 4 doperwtenplantjes  :) :) en in de woonkamer nog 2 snijbietplantjes  :) :)
In de badkuip? Die gebruik ik voor mezelf ;)

Waar ik hem wil hebben, kan ik er aan 3 kanten naast staan.
Door Nynke
Roosj schreef: In de badkuip? Die gebruik ik voor mezelf ;)

Waar ik hem wil hebben, kan ik er aan 3 kanten naast staan.
Wij hebben een aparte douchecabine en de badkuip gebruiken we alleen om de wolfjes te wassen  :biggrin2: :biggrin2:
Fijn, aan 3 kanten ernaast, perfect !!  Dan kun je aan de kant waar je het minst goed bij kunt, hogere plantjes planten, zoals peultjes of boontjes of doperwten  :biggrin2: :biggrin2: Op het moestuinforum heb je, zoals je misschien wel gezien hebt, een apart "hoofdstuk" met Square foot gardening, ofterwijl de makkeijke moestuinbakken  :) :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door