Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lauraV
Afbeelding
Afbeelding
spiering voor t drogen , na het drogen krijg je er van die kleine visjes die lijken op gedroogde visjes voor katten uit de winkel :)
zijn erg klein en gaan bij jouw honden in een holle kies denk ik :biggrin2:
wijting is inderdaad vettiger .
zie vaak in DSZ gedroogde stokvis liggen , ik zou even navragen wat voor vis ze daar voor gebruiken ;)
Door orinake
Vraagje ivm het drogen van Runderlippen...
Ik heb nog steeds geen droogoventje, dus doe het voorlopig nog steeds in men gewone oven...
Maar nu. Hoe lang moeten die vieze ondingen in men oventje?
Ik heb ze gewoon in zijn geheel over de roosters gehangen (denk dat er bijna 2.5kg - 3kg in de oven hangt te bengelen nu.)

Verder heb ik er nog een beetje konijnenlong/luchtpijp in gepoeft :)
Door Martine-Tom
En bedankt mensen, ik kwam hier zomaar even lezen en voor ik het wist had ik ook een droger besteld >:( ;D
Ik droog al kip in de oven maar dit lijkt me veel beter!

Wel een vraagje, kan ik dit gedroogde spul dan als voer geven of is het een snack?
Het is bedoelt om te geven als snack maar wanneer je hond/kat bv lever niet lust helpt het vaak om het eerst even gedroogd te geven en daarna steeds minder lang drogen en geven totdat je het vers kunt geven.
Veel droogplezier!  :biggrin2:
Door Martine-Tom
Ok, dan gaan we vanaf  nu heel wat minder ritjes naar de dierenwinkel maken denk ik!
Arme winkel, en ik kwam er al amper sinds er hier vlees gegeten word :biggrin2:

Ik vraag me nog 1 ding af...
Er word hier ook gesproken over KVV drogen, hoe zit het dan met eventueel gemalen bot wat erin zit?
Het bot kan geen kwaad omdat het niet echt verhit wordt. Drogen gebeurt meestal bij zo'n 60 tot 70 graden. Geen kookpunt dus. Er zijn ook droogapparaten die je kunt instellen op de graden maar dat zijn de duurdere. Bomann heeft dit niet.
Door Martine-Tom
ok dus bij de bomann kan het geen kwaad als ik daar KVV in droog?

(Ik heb er nog een paar van liggen die hij niet eet, kan ik er op die manier mss vanaf komen :biggrin2:)
Door koekje
Ik vind gedroogd heel bot voor de katten te hard. Gedroogde balletjes kvv heb ik geen ervaring mee.
Ot kan normaal qua hardheid een duivenvleugel goed wegkrijgen. Laatst kraakte ze een gedroogde duivenvleugel (was speeltje met veren er nog aan, maar ze had schijnbaar honger) en die kreeg ze niet helemaal weg. Kippennekken etc zijn harder dan duivenvleugels.
Door Lonaa
koekje schreef: Ik vind gedroogd heel bot voor de katten te hard. Gedroogde balletjes kvv heb ik geen ervaring mee.
Ot kan normaal qua hardheid een duivenvleugel goed wegkrijgen. Laatst kraakte ze een gedroogde duivenvleugel (was speeltje met veren er nog aan, maar ze had schijnbaar honger) en die kreeg ze niet helemaal weg. Kippennekken etc zijn harder dan duivenvleugels.
Gedroogde kippennekken krijgen de katten hier wel weg hoor. :)
Lees net de laatste paar berichten, en omdat ik nu de droger toch aan heb staan meteen maar even een meting gedaan:

Ik heb nu 5 ringen op mijn bomann staan, op de ventilatiestand. Als ik de sensor door het ventilatiegaatje te steek, meet ik net boven de bovenste ring een temperatuur van 70 graden Celsius. Net boven de onderste ring is de temperatuur 89 graden Celsius.
Laatst gewijzigd door blackrussel op vr 11 mar 2011, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door